خانهاخبار
تولید آیفون 10 اپل متوقف می‌شود!

تولید آیفون 10 اپل متوقف می‌شود!

شایعه تازه‌ای از قول یک تحلیل‌گر معروف درباره آیفون 10 اپل منتشر شده است که ادعا می‌کند روند تولید این گوشی احتمالا تا پایان تابستان 2018 و با معرفی نسل بعدی آیفون‌های این غول تکنولوژی متوقف خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۳

در یک جمله باید بگوییم که ممکن است اپل تصمیم بگیرد تولید آیفون 10 را پیش از گذشت یک سال از عرضه عمومی متوقف کند. برخی تحلیل‌گران صنعت موبایل اینگونه پیش بینی کرده‌اند با توجه به فروش کم‌تر از انتظار آیفون 10 کمپانی اپل ممکن است روند تولید آن را از تابستان سال 2018 متوقف کند. موسسه تحقیقاتی KGI طراحی این آیفون 10 را دلیل اصلی عدم موفقیت آن در فروش عنوان کرده است. طراحی بریدگی در حاشیه بالای صفحه ممکن است باعث شده باشد برخی علاقه‌مندان به خرید این گوشی تصور کنند که فضای صفحه نمایش در دسترس آن‌ها از آنچه در نسخه‌های استاندارد آیفون پلاس ارائه می‌شود، کمتر است. نکته مهم دیگری هم وجود دارد که باعث دافعه آیفون 10 شده است. قیمت این گوشی پرچم‌دار بسیار بالاست و کاربران بسیاری وجود دارند که مایل نیستند چنین گوشی‌ای را به قیمت حداقل 1000 دلار بخرند.

با همه این تفاسیر تکلیف اپل چه می‌شود؟ KGI پیش بینی می‌کند که تا آخر سال 2018 شاهد معرفی دو آیفون 6.1 و 6.5 اینچی باشیم. همچنین گفته می‌شود که این گوشی‌ها احتمالا آیفون 9 نام‌گذاری می‌شوند.

image

این شایعه ابتدا هفته گذشته منتشر شد و مینگ چی کو، تحلیل‌گر KGI، ادعا کرد که اپل قصد دارد تولید آیفون 10 را به محض معرفی دو گوشی آیفون تازه 2018 خود متوقف کند. او پیش بینی کرد دو آیفون 6.5 و 6.1 اینچی تازه اپل با صفحه‌نمایش بدون لبه تا ابتدای پاییز 2018 معرفی می‌شوند. او همچنین ادعا کرد که آیفون 6.5 اینچی پلاس از صفحه نمایش OLED بهره می‌برد در حالی که پنل نمایش نسخه کوچک‌ترش از نوع LCD در نظر گرفته می‌شود. مینگ چی کو در یادداشت خود مشخصا اشاره کرد که اگر فروش پایین آیفون 10 تا پس از معرفی گوشی‌های تازه همچنان ادامه یابد، ممکن است ارزش برند اپل و گوشی‌های 2018 این غول تکنولوژی را کاهش دهد. از طرفی حتی کاهش قیمت این محصول سطح بالا هم پس از معرفی آیفون‌های 2018 با توجه به صفحه نمایش OLED و حسگرهای تشخیص سه بعدی برای ارزش برند و محصول اپل نکته منفی خواهد بود. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که دوره حیات این محصول تا پایان تابستان سال 2018 فرا برسد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات ظاهری و طراحی آیفون‌های 2018 در دسترس نیست. حدس می‌زنیم که اپل احتمالا نسل بعدی آیفون 10 را هم در کنار آیفون‌ 10 پلاس 6.5 اینچی دوباره معرفی کند. البته باز هم باید تأکید کنیم که وضعیت اپل کمی پیچیده است و هنوز نمی‌‌دانیم کدام فرضیه تحقق می‌یابد.

اگر این شایعه صحت داشته باشد و اپل تولید گوشی آیفون 10 را واقعا متوقف کند، این اولین بار در طول عمر کمپانی مذکور خواهد بود که پس از معرفی گوشی‌های تازه، گوشی نسل قبل خود را به قیمت کمتر به فروش نمی‌رساند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

Ahmadsamir

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
چند وقت پیش که این گوشی وارد بازار شد بنده به دوستانم گفتم که این گوشی امسال درجا میزنه واینمدشد یک بدلیل خطی که روی صفحه می افته دو بدلیل اولین سال فیس آیدی که هنوز خیلی پیشرفت نکرده و باید چند مدل آپدیتدبشه که مشکلاتش برطرف بشه سه هم در دمای زیر صفر درجه هنگ میکنه چهار قیمت بالا پنج اون حاشیه بالای صفحه جلو شیش نبود ناچ آیدی و ...

حمید

۱۳۹۶/۱۱/۸
آخرین خرابکاریشم به خاطر صفحه های مزخرف سدپر املت بود

فرزانه

۱۳۹۶/۱۱/۷
اگه کسی فک میکنه قیمت آیفون x گرون هست خوب بیاد از سایت وسنا خرید بزنه.با پایین ترین قیمت عرضه میکنه.من که خریدم و تحویل گرفتم.ممنون از سایت جی اس ام بابت به روزرسانی اطلاعات مشتریان.

سعید

۱۳۹۶/۱۱/۴
خیلی گران قیمت هست اصلا ارزش نداره . این اواخر این کمپانی خیلی خراب کاری کرده اگر استیو زنده می‌شد خیلی ها را از این کمپانی اخراج می‌کرد . توجه بفرماييد أين مدت إز هر لاحظي خراب كاري كرده است ?

Mahdi

۱۳۹۶/۱۱/۳
چیز تازه نیست همیشه اپل با معرفی ایفون جدید ایفون قبلی توسط اپل متوقف میشد و قطعات ایفون قبلی توسط کشورهای دیگه تولید میشد یا اصطلاح LLA پارت نامبرش نبود من نمیدونم چرا میگن قیمت این گوشی زیاد وقتی برند مثل هواوی گوشی میت با همین قیمت دار میفروش یا برندای دیگه