خانهاخبار
نحوه غیرفعال کردن قابلیت مشاهده آخرین وضعیت فعالیت در اینستاگرام

نحوه غیرفعال کردن قابلیت مشاهده آخرین وضعیت فعالیت در اینستاگرام

اینستاگرام در جدیدترین به روزرسانی خود از قابلیتی عجیب رونمایی کرده است که این ویژگی باعث نارضایتی برخی از کاربران شده است. در این مطلب به معرفی این قابلیت و غیرفعال کردن آن پرداخته‌ایم.
۱۳۹۶/۱۱/۳

هفته گذشته اینستاگرام قابلیت مشاهده آخرین زمان فعالیت دوستان‌تان را در اپلیکیشن‌های iOS و اندرویدی خود فعال کرد. از آن جایی که هیچ اعلانی رسمی از طرف شرکت اینستاگرام برای این قابلیت جدید صادر نشده است می‌توان نتیجه گرفت که این ویژگی به صورت آزمایشی در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است. با این حال به نظر می‌رسد که برای اکثریت کاربران فعال شده باشد.

با استفاده از این ویژگی که به صورت پیش فرض با به روز رسانی برنامه فعال می‌شود، می‌توانید به قسمت دایرکت مسیج‌های خود بروید و زیر نام افرادی که پیش از این با آن‌ها پیام رد و بدل کرده‌اید، آخرین زمان فعالیت‌‌‌شان را مشاهده کنید. این وضعیت را می‌توانید برای سایر افرادی که آنها را فالو می‌کنید نیز مشاهده کنید. عبارتی که دیده می‌شود به صورت ‘Active…’ و بعد از آن یک زمان مشخصی نمایش داده می‌شود که به عنوان مثال چند ساعت قبل این کاربر در اینستاگرام فعال بوده است و اگر کاربری درست در همان لحظه یا لحظاتی قبل در اینستاگرام مشغول بوده است، وضعیتش به صورت ‘Active now’ دیده می‌شود.

image

اگر از این قابلیت جدید اینستاگرام خوش‌تان نیامده است و دوست ندارید کسی از آخرین وضعیت فعالیت شما در اینستاگرام آگاه شود، نگران نشوید. خوشبختانه اینستاگرام راهی برای غیرفعال کردن آن گذاشته است. برای این کار کافی است تا به صفحه نمایه خود بروید و با ضربه زدن روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای نمایه خود وارد قسمت تنظیمات (option) بشوید. حالا صفحه را اسکرول کنید تا به قسمت نمایش وضعیت فعالیت (Show Activity Status) برسید و آن را خاموش کنید تا غیرفعال شود. حالا دیگر فالوئرهای شما از آخرین زمان فعالیت شما در اینستاگرام آگاه نخواهند شد. اما باید بدانید که با غیرفعال کردن این ویژگی، شما نیز نمی‌توانید آخرین وضعیت فعالیت دیگر افراد را ببینید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۳
این که بفهمی دیگران چه چیزی را لایک کرده‌اند خیلی خوبه. چرا؟ چون از روی لایکِ اونها میشه فهمید چه شخصیتی دارند!!
خودِ من دقت می‌کنم ببینم افراد چه عکس‌هایی را لایک می‌کنند، اگر ضدفرهنگی باشند از فالووهای خودم خارج‌شون می‌کنم