خانهاخبار
به‌زودی ارزش اپ استور فراتر از کل صنعت فیلم‌سازی دنیا می‌شود

به‌زودی ارزش اپ استور فراتر از کل صنعت فیلم‌سازی دنیا می‌شود

در پی اعلام اپل مبنی بر رکورد شکنی اپ استور در فروش آخر سال و با کندوکاو در اعداد ارقام به نکات جالبی دست میابیم، از جمله اینکه به زودی ارزش اپ استور از کل صنعت فیلم جهان بیشتر خواهد شد. در ادامه با جی‌اس‌ام و نگاهی به آمار همراه باشید.
۱۳۹۶/۱۱/۱
image

با نگاهی به ارقام منتشر شده از سوی اپل و مقایسه با درآمد سالانه صنعت فیلم و سینما به نتیجه جالبی میرسیم، تا پایان سال جاری ارزش فروش اپ استور بیش از کل صنعت فیلم خواهد بود.

Asymco’s Horace Dediu از تحلیلگران اپل، در سال 2015 با پیشی گرفتن فروش اپ استور از باکس‌آفیس آمریکا و رشد قابل توجه آن به این نتیجه رسیده بود اپ استور ارزشی بیش از فروش کل صنعت فیلم خواهد داشت و تنها مسئله زمان مطرح است. در آخرین مطلب منتشر شده از طرف Dediu نموداری(در زیر مشاهده می‌کنید) وجود دارد که نشان می‌دهد چه‌قدر به این نقطه حساس و پیشی گرفتن فروش اپ‌استور از صنعتی به بزرگی سینما فاصله داریم.

در حالی که اپل مشغول افزایش درآمد توسعه‌دهندگان است و این رقم در سال گذشته به 26.5 میلیارد دلار رسیده، اما Asymco کل مبلغ هزینه شده را در نظر گرفته که شامل سهم اپل نیز می‌شود. با در نظر گرفتن کمیسیون 15 درصدی در اشتراک برنامه‌ها رقم کلی یک تخمین است و حتمی نیست.

image

سود توسعه دهندگان بیش از سود مک دونالد

مقایسه‌های جالب دیگری که در این رابطه صورت گرفته اما قیاس درآمد توسعه دهندگان و اطلاعاتی از این دست است که درک شما از مقیاس اپ استور و رشد آن را بیشتر می‌کند:

  • نرخ پرداخت به توسعه دهندگان در سال 25 میلیارد دلار است که طبق گفته توییتر بیش از درآمد شرکت مک دونالد در سال 2016 است.
  • طی سال جاری کاربران ios به‌طور میانگین روزانه 100 میلیون دلار بابت خرید اپ هزینه خواهند کرد. رقمی برابر با سود گوگل AdWords در سال 2012
  • فروش اپ استور به طور پیوسته در رشد است و از 2011 سالانه 5 میلیارد دلار به آن افزوده می‌شود.
  • اپ‌ها بزرگترین بخش سرویس‌های اپل هستند و درآمد ناخالص اپل از این بخش را به 57 میلیارد دلار در سال رسانده‌اند.

نرخ رشد درآمد توسعه دهندگان اپ 33 درصد در سال است.

Deidu همچنین معتقد است این‌ها تنها درآمد مربوط هزینه برای اپ‌هاست در حالی که بسیاری از شرکت‌ها، از آمازون تا اوبر اپ‌های رایگانی دارند که درآمد بسیاری نسیبشان می کند و ارزش بازار اپ‌ها را افزایش می‌دهند. علاوه بر تمام این‌ها باید اپ فروشگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی از این قبیل را هم در نظر گرفت، در این صورت رقم از 180 میلیارد دلار هم بیشتر خواهد شد.

با فرض درآمد سرویس‌های مبتنی بر موبایل و در این مورد سهم iOS، تخمین من از درآمد فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر iOS در سال 2017 حدود 180 میلیارد دلار است. در صورتیکه فروش سخت‌افزار‌های مرتبط را هم در نظر بگیریم سود سالانه اقتصاد مبتنی بر iOS از 380 میلیارد دلار هم بیشتر خواهد بود.

با نرخ رشد فعلی Deidu پیش‌بینی می‌کند تا سال 2019 اقتصاد مبتنی بر این سیستم عامل ارزشی برابر با نیم تریلیون دلار خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed

۱۳۹۶/۱۱/۱
کمپانی اپل میشه گفت بزرگترین و خبره ترین بازاریابی رو تو کل دنیا داره