خانهاخبار
جمع‌بندی شایعه‌ها درباره دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ

جمع‌بندی شایعه‌ها درباره دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ

با توجه به نزدیک شدن زمان معرفی رسمی دوگانه پرچم‌دار تازه سامسونگ تصمیم گرفتیم همه شایعه‌ها و خبرهای رایج تقریبا معتبر را درباره این گوشی‌ها گردآوری کنیم و به شما ارائه دهیم.
۱۳۹۶/۱۱/۱

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های دوگانه پرچم‌دار Galaxy S8 سامسونگ در اوایل سال گذشته معرفی و روانه بازار شدند. این سازنده تأیید کرده است که قصد دارد دوگانه بعدی خود را از این سری به نام Galaxy S9 ماه آینده (فوریه) در خلال برگزاری نمایشگاه جهانی MWC 2018 اسپانیا رسما رونمایی کند.

این دو گوشی مدت‌هاست که در مرکز شایعه‌ها قرار گرفته‌اند و تقریبا هر روز شاهد فاش شدن تصاویر رندر شده و مشخصات فنی متعددی از آن‌ها هستیم. در این مطلب تلاش کرده‌ایم همه شایعه‌ها و گزارش‌های مهم را درباره Galaxy S9 و S9 Plus گردآوری کنیم و رایج‌ترین آن‌ها بپردازیم.

image

تازه‌ترین خبرهای Galaxy S9 سامسونگ

تازه‌ترین گزارش‌های درباره این گوشی از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی برای Galaxy S9 خبر می‌دهد. همچنین سامسونگ ماده سازنده تازه‌ای را به نام Metal 12 به ثبت رسانده که نوعی آلیاژ سخت اما سبک است. با توجه به ثبت این نام تجاری در روزهای گذشته انتظار می‌رود که سامسونگ از آن در تولید بدنه دوگانه پرچم‌دار تازه‌اش هم بهره ببرد. خبر دیگری هم روز گذشته منتشر شد و ادعا کرد لنزهای 12 مگاپیکسلی این گوشی‌ها احتمالا از دیافراگم جالب توجه 1.5 پشتیبانی می‌کنند.

قیمت نهایی

همان‌طور که می‌دانید، سازندگان گوشی‌های هوشمند معمولا محصولات تازه‌شان را کمی گران‌تر از مدل‌های قبلی قیمت‌گذاری می‌کنند. به همین خاطر انتظار می‌رفت Galaxy S9 هم گران‌تر از 720 دلار باشد اما مدیر سامسونگ اخیرا ادعا کرده که این دوگانه قرار است ارزان‌ترین گوشی‌ در میان پرچم‌دارهای امسال باشد. اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که این غول تکنولوژی بخواهد گوشی‌های تازه‌اش را به قیمت کمتر از نسل قبلی عرضه کند. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که گوشی‌های تازه سری Galaxy S احتمالا به همان قیمت Galaxy S8 سال گذشته روانه بازار شوند.

تاریخ نهایی معرفی و عرضه

دوگانه Galaxy S9 قرار است ماه فوریه و در خلال نمایشگاه MWC 2018 رسما رونمایی شود. تازه‌ترین خبرها درباره عرضه رسمی آن هم به تاریخ 16 مارس اشاره کرده‌اند.

دی جی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ، در مصاحبه‌اش با ZDNet تأیید کرد که Galaxy S9 در یکی از روزهای برگزاری نمایشگاه MWC 2018 رسما معرفی خواهد شد. این خبر چند روز پیش منتشر شد و به همه شایعه‌های مرتبط پایان داد.

از طرفی جالب است یادآوری کنیم که سامسونگ سال گذشته دوگانه پرچم‌دار Galaxy S8 خود را طی یک رویداد اختصاصی رونمایی کرد اما حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد با این نسل تازه دوباره به نمایشگاه بازگردد و آن‌ها را در خلال MWC 2018 معرفی کند.

نمایشگاه MWC 2018 در تاریخ 26 فوریه آغاز می‌شود اما سامسونگ احتمالا کمی قبل از آن و در تاریخ 25 فوریه از Galaxy S9 پرده برمی‌دارد.

صفحه نمایش

The Bell گزارش کرده که سامسونگ روند توسعه پنل‌های مخصوص این دوگانه تازه‌اش را مدتهاست که به اتمام رسانده و روند تولیدشان را هم از مارس 2017 آغاز کرده است. اگر این گزارش صحت داشته باشد بدین معنیست که این غول تکنولوژی پیش از بازه زمانی معمول برای پیش تولید پرچم‌داران بعدی خود اقدام کرده است. همچنین پیش بینی می‌شود که نسبت نمایش 18.5:9 در این گوشی‌ها هم به کار رود و از این نظر با نسل قبلی تفاوتی نداشته باشند.

بر اساس گزارش‌های مختلف، اندازه صفحه نمایش Galaxy S9 مانند Galaxy S8 معادل 5.8 اینچ خواهد بود البته در این میان شایعه‌ای هم مبنی بر احتمال تعبیه پنل 5.65 اینچی منتشر شد که چندان معتبر به نظر نمی‌رسد. انتظار می‌رود این پنل نمایش Super AMOLED از نوع اینفینیتی و خمیده باشد و از نمایش رنگ‌ها در سطح کیفی فوق العاده‌ای پشتیبانی کند.

image

چند روز پیش هم شاهد فاش شدن تصویر زنده منسوب به جعبه گوشی Galaxy S9 بودیم. در فهرست مشخصات مندرج پشت آن به صفحه نمایش 5.8 اینچی کواد اچ دی پلاس Super AMOLED اشاره شده بود.

بزرگ‌ترین تغییر ممکن در این صفحه نمایش نسبت به Galaxy S8 فقط می‌تواند تعبیه حسگر اثرانگشت زیر آن باشد. Galaxy S9 احتمالا اولین گوشی هوشمند مجهز به این تکنولوژی نخواهد بود چراکه کمپانی چینی Vivo یک گوشی با حسگر اثرانگشت زیر صفحه را به نام X20 Plus UD در نمایشگاه CES 2018 به نمایش عمومی گذاشت. با توجه به معرفی این گوشی پرچم‌دار چینی توقع ما هم از سامسونگ بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود سامسونگ از حسگر کوالکام برای این منظور استفاده کند اما هنوز هم اطلاعات قطعی در این باره منتشر نشده است.

کمپانی Synaptics هم چندی پیش حسگر تازه خود را در این زمینه معرفی کرد و کمپانی Vivo همین حسگر را در گوشی خلاقانه خود به کار برده است. Synaptics اعلام کرده است که این حسگر مخصوص پنل‌های OLED طراحی شده و در پنل‌های اینفینیتی هم قابل استفاده است. این سازنده همچنین در خلال معرفی حسگرش ادعا کرده که 5 سازنده برتر گوشی‌های هوشمند همراه قرار است از این چیپست در محصولات بعدی خود بهره ببرند. با توجه به اینکه سامسونگ یکی از برترین سازندگان موبایل است، شاید در فهرست موردنظر Synaptics هم جای گرفته باشد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برخی فاش کنندگان محبوب وب ادعا می‌کنند در دوگانه Galaxy S9 از حسگر اثرانگشت زیر صفحه خبری نیست. به همین خاطر این موضوع فعلا در حد شایعه است و شاید هیچ‌وقت محقق نشود.

به جز موضوع حسگر اثرانگشت باید به یک تکنولوژی تازه دیگر هم اشاره کنیم. سامسونگ طرح نوعی تکنولوژی رویه صفحه نمایش از جنس شیشه را در اواخر سال 2016 رسما ثبت کرد. این رویه درواقع برای محافظت صفحه نمایش در مقابل نفوذ آب و مایعات طراحی شده است و باعث می‌شود قطرات مایع ریخته شده به سرعت از سطح صفحه دور شوند یا مانند قطرات منسجم بدون قابلیت نفوذ به نظر برسند. سامسونگ قصد دارد این تکنولوژی را در گوشی تازه‌اش به کار ببرد؛ بدین ترتیب استفاده از دوگانه Galaxy S9 زیر باران آسان‌تر خواهد شد.

طراحی ظاهری

به تازگی شاهد انتشار تصاویر رندر شده و کلیپ‌های ویدیویی مختلفی منسوب به Galaxy S9 بودیم. این تصاویر یک گوشی هوشمند را به تصویر می‌کشند که به Galaxy S8 بسیار شبیه است اما حسگر اثرانگشت آن به پنل پشتی و زیر دوربین اصلی منتقل شده است.

به نظر می‌رسد که هر دو پنل جلو و پشتی این گوشی از جنس شیشه خمیده طراحی شده‌اند و حاشیه‌ها هم کمی از نسل قبلی باریک‌تر شده‌اند. جک هدفون 3.5 میلی‌متری و همچنین دکمه اختصاصی بیکسبی هم در این تصاویر به خوبی دیده می‌شوند.

برخی منابع آگاه گزارش کرده‌اند که نسبت صفحه نمایش به بدنه در این نسل نسبت به 84% که در S8 شاهدش بودیم به حدودا 90% ارتقا می‌یابد. این موضوع نشان می‌دهد که حاشیه‌ها به اندازه بسیار ناچیزی باریک‌تر شده‌اند ممکن است در نگاه اول متوجه‌اش نشوید.

همچنین یک تصویر مشابه دیگر هم در این زمینه فاش شد و نشان داد که Galaxy S9 ممکن است کمی از Galaxy S8 کوتاه‌تر شود. از طرفی همچنان معتقدیم که نمای کلی این دو نسل به جز در انتقال حسگر اثرانگشت به پنل پشتی بسیار شبیه خواهد بود.

به طور کلی درباره طراحی ظاهری Galaxy S9 گفته می‌شود که از Galaxy S8 پیروی می‌کند و تغییرات چشم‌گیری در آن دیده نمی‌شود.

image

دوربین

همان‌طور که می‌دانید، دوربین دوگانه یکی از ترندهای محبوب سال 2017 بود. انتظار می‌رود همه پرچم‌داران 2018 از همین ترند پیروی کنند و حتی آن را بیشتر پیش ببرند. در حالی که انتظار می‌رفت دوربین اصلی در دوگانه Galaxy S9 از تکی به دوگانه تغییر یابد، تصاویر فاش شده تازه گوشی Galaxy S9 را همچنان با دوربین اصلی تکی به نمایش می‌گذارند. این دوربین مانند نسل قبلی به لنز 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شود اما نکته جالب توجه اینجاست که دیافراگم آن به 1.5 تغییر یافته و کیفیت ثبت تصاویر در نور کم را ارتقا داده است.

از طرفی نسخه S9 Plus قرار است به ماژول دوربین اصلی با دو لنز مجهز شود و از دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 پشتیبانی کند. ویژگی لرزشگیر تصویر هم در این دوربین‌ها وجود دارد و دوربین سلفی هم یک لنز 8 مگا پیکسلی خواهد داشت.

تقریبا همه تصاویری که تا به حال از این دو گوشی پرچم‌دار منتشر شده‌اند، موقعیت حسگر اثرانگشت را در پنل پشتی و زیر ماژول دوربین نشان داده‌اند. به همین خاطر امکان تعبیه آن زیر صفحه نمایش چندان قوی قبه نظر نمی‌رسد. از طرفی برخی کارشناسان معتقدند که سامسونگ ممکن است از ویژگی تشخیص چهره 3 بعدی به کمک دوربین سلفی برای باز کردن قفل گوشی هم بهره ببرد. البته تا به حال منابع معدودی به این ویژگی اشاره کرده‌اند و رایج‌ترین شایعه درباره همان حسگر اثرانگشت فیزیکی بوده است.

image

باتری

تازه‌ترین شایعه در این باره از سوی آژانس رگولاتوری برزیلی Anatel منتشر شده و به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی Galaxy S9 اشاره کرده است.

این خبر یعنی باتری این گوشی درست به اندازه باتری S8 طراحی شده است و اصلا خبر جالبی به نظر نمی‌رسد. پیش از این گفته شده بود که سامسونگ قصد دارد از تکنولوژی PCB در تولید دوگانه تازه‌اش بهره ببرد. این غول تکنولوژی بدین ترتیب قادر بود S9 را بدون نیاز به افزایش اندازه پردازنده مرکزی اگزینوس به یک باتری بزرگ‌تر مجهز کند. از طرفی پردازنده این گوشی نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته و ویژگی ذخیره انرژی هم در آن بهبود یافته است تا میزان مصرف انرژی را در باتری آن به خوبی مدیریت کند.

Galaxy S8 سامسونگ به ویژگی شارژ بی‌سیم مجهز شده بود و انتظار می‌رود نسل بعدی آن هم از این ویژگی پشتیبانی کند. البته در تصویر فاش شده مربوط به جعبه Galaxy S9 هم شاهد بودیم که به این مورد مشخصا اشاره شده بود.

سیستم عامل و پردازنده

کوالکام چندی پیش تازه‌ترین پردازنده پرچم‌دارش را به نام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی رسما معرفی کرد. این پردازنده احتمالا روی نسخه‌های مخصوص عرضه در کشورهای امریکای شمالی و جنوبی تعبیه می‌شود.

4 هسته این پردازنده با قدرت 2.8 گیگاهرتز پردازش می‌کنند و حداکثر قدرت پردازش 4 هسته دیگر هم 1.8 گیگاهرتز است. 4 هسته سریع‌تر این پردازنده حدودا 30% نسبت به هسته‌های موجود در اسنپ‌دراگون 835 بهینه‌تر شده‌اند و پردازش تصویر و همچنین هوش مصنوعی هم در آن ارتقا یافته است. این پردازنده امکان ضبط ویدیوی 4K Ultra HD را با سرعت 60 فریم بر ثانیه فراهم می‌ورد و کمتر از نسل قبلی خود انرژی مصرف می‌کند.

سایر نسخه‌های Galaxy S9 در بازارهای غیر از آمریکا به پردازنده اگزینوس 9810 مجهز می‌شوند. این پردازنده شامل یک مودم LTE می‌شود که امکان دانلود را تا سرعت 1.2 گیگابایت بر ثانیه میسر می‌کند. در حالی که اغلب برندهای محبوب آسیایی حالا گوشی‌هایشان را به 6 گیگابایت رم مجهز می‌کنند، سامسونگ احتمالا نسخه پایه دوگانه مذکور را با 4 گیگابایت معرفی خواهد کرد.

این شایعه اولین بار پس از نتایج بنچمارک گوشی Galaxy S9 منتشر شد که آن را با پردازنده اگزینوس 9810، 4 گیگابایت رم و سیستم عامل پیش فرض اوریو مورد آزمون قرار داده بود. البته این فهرست مشخصات ممکن است صحت نداشته باشد چراکه نتایج برخی آزمون‌های آن با یک گوشی پرچم‌دار سامسونگ اصلا همخوانی ندارد.

با این وجود اغلب شایعه‌ها متفق القول هستند که نسخه پایه Galaxy S9 با 4 گیگابایت رم معرفی می‌شود اما Galaxy S9 Plus از 6 گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی نسخه پایه هم 64 گیگابایت پیش بینی شده است و گفته می‌شود سطح بالاترین نسخه S9 Plus با 512 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار خواهد شد.

سایر ویژگی‌ها

انتظار می‌رود ویژگی تشخیص عنبیه حالا در S9 بهبود یابد. تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که سامسونگ حسگر این گوشی را از 2 مگا پیکسل نسل قبلی به 3 مگا پیکسل ارتقا داده است تا حتی در شرایط با نور کم یا درصورتی که کاربر از عینک استفاده کند هم قادر به شناسایی چشم او باشد. این ویژگی همچنین ممکن است در سرعت پردازش هم بهتر از گوشی S8 باشد.

گوشی‌های دوگانه S9 چند روز پیش در پایگاه کمیسیون ارتباطات آمریکا (FCC) دیده شدند و برخی مشخصاتشان هم در مجوز این پایگاه فاش شد. S9 و S9 Plus از همه باندهای اصلی LTE پشتیبانی می‌کنند و احتمالا در کشور ویتنام تولید می‌شوند. جالب است بدانید تصویر منسوب به جعبه این گوشی‌ها هم ابتدا توسط یک منبع در ویتنام منتشر شد و صحت آن با انتشار اسناد FCC قوت یافت.

چندی پیش شاهد ثبت طرحی از سوی سامسونگ بودیم که عملکرد اصلی آن به کنترل وضعیت جو و هوا مربوط می‌شد. اگر این حسگر در دوگانه S9 به کار رود، کاربران قادر خواهند بود میزان آلودگی هوای محیط پیرامون‌شان را هم تخمین بزنند.

یک منبع آگاه اعلام کرده است دکس داکی که با معرفی S8 شاهدش بودیم هم قرار است در برخی ویژگی‌ها ارتقا یابد و با S9 عرضه شود. این اکسسوری حالا به عنوان پد شارژ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما را قادر می‌سازد روی صفحه نمایش تایپ کنید. بدین ترتیب در هنگام اتصال گوشی به مونیتور دیگر لازم نیست از صفحه کلید دیگر یا ماوس استفاده کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۲
جی 7 و میگی

i.m

۱۳۹۶/۱۱/۲
Note 8 رو یادت رفت

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲
صد در صد رو در مورد چیزی که مطمئن هستن به کار میبرن مثلا من صد در صد مطمئنم امسال اچ تی سی از پارسال کمتر میفروشه و کیفیتش هم پایین تر میاد.همچنین مطمئنم اس9 با اقتدار بهترین دوربین دنیای موبایل میشه.نوت8 یه مدت اول بود ها تا جایی که من خبر دارم.امسال هم اس9 میاد اول بعد اگه پایین تر بره دوباره نوت9 میاد اول

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲
حداقل میگفتی میت 10 یا میت 10 پرو بهترین فبلت بازاره میشد یکم بهت حق داد ولی یو 11 پلاس که جزو 5 تای برتر هم نیست بهترین فبلت های بازار میت 10 و میت 10 پرو و نوت8 و آیفون 8 پلاس هستند شیائومی هم بد نیس

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲
خوبه با تست نوت 8 اومد صدر dxo mark و هنگ تی سی الان رفته جایگاه 8 در حالی که نوت 8 الان چهارمه.هر چند از نظر عکاسی با نمره 100 بعد آیفون x که 101 شد دومه ولی با معرفی اس9 که بهترین فیلمبرداری رو داره بر میگرده جایگاه اول
شما سنت کمه یادت نیست اون زمانی که سامسونگ گوشی میزد بنجول ساز تایوانی یعنی هنگ تی سی وجود خارجی نداشت
شما نگران سامسونگ نباش چون همیشه رو به جلو حرکت میکنه باید نگران هنگ تی سی باشی که روز به روز وضعش داغون تر میشه و تولیدش پایین تر و کیفیتش هم کمتر میشه :)))))))))))