خانهاخبار
احتمال معرفی پرچم‌دار نوکیا 10 با 5 دوربین

احتمال معرفی پرچم‌دار نوکیا 10 با 5 دوربین

پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره پرچم‌دار بعدی نوکیا که احتمالا ماه آینده معرفی می‌شود، حالا شایعه تازه‌ای انتشار یافته است که از توسعه یک پرچم‌دار سطح بالاتر و مجهز به 5 دوربین خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۱/۱

شایعه تازه‌ای توسط یک منبع چینی منتشر شده است که از برنامه HMD برای طراحی پرچم‌دار نوکیا 10 با 6 دوربین خبر می‌دهد. حالا 6 سال از زمانی که نوکیا گوشی 808 PureView را رسما معرفی و چشمان همه را با دوربین 41 مگا پیکسلی آن خیره کرد، می‌گذرد. حسگر دوربین این گوشی از همه دوربین‌ها در گوشی‌های مشابه بزرگ‌تر بود و موفق شد جایزه بهترین موبایل/ تبلت تازه را در نمایشگاه MWC 2012 از آن خود کند. به نظر می‌رسد که HMD پس از احیای برند نوکیا قصد دارد با یادآوری آن سال دوباره یک گوشی تازه و قدرتمند را با دوربین نوین و باکیفیت ارائه کند.

image

البته مشخصا به نوکیا 10 در این خبر تازه اشاره نشده است اما برخی منابع با نقل این شایعه می‌گویند منظور از این گوشی همان نوکیا 10 است که HMD قصد دارد آن را در خلال سال 2018 رسما روانه بازار کند اما احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 شاهدش نخواهیم بود. این گوشی تازه یک حسگر سلفی در پنل جلو دارد و دوربین اصلی‌اش با 5 لنز مختلف دستگاه Nokia OZO را تداعی می‌کند. از طرفی تصور چنین ماژولی کمی دشوار است و ظاهرا نوکیا باید در طراحی این گوشی تازه کمی بیشتر دقت به خرج دهد و موقعیت دوربین اصلی را مناسب و اندازه‌اش را هم تا حد امکان کوچک طراحی کند.

درباره صحت ادعای این شایعه تازه هم باید بگوییم که منبع اصلی انتشارش ادعا می‌کند این خبر از قول یک منبع آگاه و نزدیک به دپارتمان تحقیق و توسعه فاکس‌کان نقل شده است. جالب است بدانید که HMD Global برای توسعه و ساخت گوشی بعدی نوکیا با فاکس‌کان در حال همکاری است. به همین خاطر اگر صحت این شایعه تازه یا حتی بخشی از آن در آینده اثبات شود، شگفت‌زده نخواهیم شد.

image

کمپانی HMD Global در حال حاضر پروتوتایپ یک گوشی هوشمند را با 5 دوربین برای تست آماده کرده اما این گوشی هنوز برای تولید انبوه به مرحله نهایی نرسیده است. پیش بینی می‌شود این گوشی تازه هم مانند بسیاری از گوشی‌های قبلی نوکیا توسط FIH Mobile که زیرمجموعه فاکس‌کان است، تولید شود و تا اواخر سال 2018 به مرحله نهایی برسد. در این گزارش فاش شده همچنین اشاره شده که تولید آزمایشی نوکیا 10 با 5 دوربین مجزا آغاز شده است و تولید انبوه آن هم احتمالا از نیمه‌ سال 2016 آغاز می‌شود. با توجه به این جدول زمانی ممکن است در خلال نمایشگاه IFA 2018 شاهد رونمایی نوکیا از این گوشی هوشمند سطح بالا باشیم. طراحی پنل پشتی نوکیا 10 احتمالا تا حدودی شبیه لومیا 1020 و ماژول دوربینش هم گرد خواهد بود؛ البته ماژول دوربینش همان‌طور که گفتیم 5 لنز خواهد داشت و فلش LED دوگانه هم این لنزها را همراهی می‌کند.

image

از آنجا که این گوشی پرچم‌دار تا اواخر سال 2018 معرفی می‌شود، احتمالا از تازه‌ترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد و سایر مشخصاتش هم با ویژگی‌های سطح بالای روز مطابقت دارد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این باره در دسترس نیست اما منبع انتشار خبر پیش رو همچنین اعلام کرده که نسخه 2018 گوشی نوکیا 8 احتمالا در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نمی‌شود؛ چراکه روند تولید انبوه آن هنوز آغاز نشده است. HMD Global احتمالا نسخه‌های جهانی دو گوشی نوکیا 6 مدل 2018 و میان رده نوکیا 7 را در در فوریه امسال در کشور اسپانیا معرفی می‌کند. البته پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که از احتمال معرفی نوکیا 9 پرچم‌دار مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 در نمایشگاه MWC 2018 خبر داده بود. به همین خاطر ممکن است نوکیا با دست پر به این نمایشگاه که قرار است در اسپانیا برگزار شود بیاید و از چند گوشی مختلف پرده بردارد. یکی از مقامات HMD چند روز پیش اعلام کرد که کاربران باید منتظر یک خبر فوق العاده از جانب این سازنده در کنفرانس MWC 2018 باشند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

m

۱۳۹۶/۱۱/۵
نه اتفاقا بود . هم برای ه۸۰۸ هم براب ۱۰۲۰ دوربیناشون ۴۱مگاپیکسل بود

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۱/۱
5تا کمه ده تاش کن مشتری شیم، بعد از کل کل هسته های cpu نوبت تعداد دوربین شده به زودی پشت گوشی ها مث رنده میشه پر سوراخ سنسور

امیر

۱۳۹۶/۱۱/۱
سلام و وقت بخیر ... دوربین 41 مگا پیکسلی برای نوکیا لومیا 1020 بود، نه نوکیا 808 pureview