خانهاخبار
تاریخ تقریبی انتشار اندروید اوریو برای همه پرچم‌داران محبوب

تاریخ تقریبی انتشار اندروید اوریو برای همه پرچم‌داران محبوب

پس از انتشار نسخه نهایی اندروید اوریو حالا همه کاربران گوشی‌های قدیمی‌تر مایل هستند بدانند که دستگاه‌شان چه زمانی به این نسخه تازه به روزرسانی می‌شود و به همه ویژگی‌های تازه یا بهینه‌شده اوریو دسترسی پیدا می‌کند. در این مطلب با توجه به انتشار نسخه‌های قبلی و همچنین وضعیت موجود، تاریخ تقریبی انتشار اوریو را برای محبوب‌ترین پرچم‌داران موجود در بازار تخمین زده‌ایم.
۱۳۹۶/۱۰/۲۸

اگر از آن دسته کاربران گوشی‌های اندرویدی هستید که گوشی‌تان یک پرچم‌دار به شمار می‌رود اما سیستم عاملش همچنان اندروید نوقا است، احتمالا مایل هستید بدانید اندروید اوریو چه زمانی قرار است برای مدل گوشی شما هم منتشر شود. اندروید اوریو در حال حاضر تازه‌ترین نسخه سیستم عامل گوگل است که نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود چشم‌گیری یافته و ویژگی‌های تازه متعددی را ارائه می‌کند.

image

انتشار نسخه‌های تازه سیستم عامل اندروید همیشه با تأخیر انجام می‌شود و برخی سازندگان ممکن است بازه زمانی تأخیرشان هم بسیار طولانی باشد. از طرفی با توجه به سابقه این کمپانی‌ها می‌توان تاریخ تقریبی انتشار این نسخه را برای پرچم‌دارانشان پیش بینی کرد. در این مطلب سعی کرده‌ایم واقع‌بینانه‌ترین تاریخ ممکن را برای انتشار اندروید اوریو مخصوص محبوب‌ترین پرچم‌داران بازار پیش بینی کنیم.

 

Samsung

image

دوگانه Galaxy S8 و S8 Plus – همان‌طور که احتمالا می‌دانید، این گوشی‌ها اخیرا چند نسخه متعدد بتای اندروید اوریو را دریافت کردند اما ظاهرا انتشار این نسخه‌های آزمایشی به پایان رسیده است و انتظار می‌رود که سامسونگ تا پایان ماه ژانویه جاری نسخه نهایی اندروید اوریو را برای پرچم‌داران مذکور منتشر کند. البته نسخه‌هایی که توسط اپراتورهای مختلف ارائه شده‌اند ممکن است در ماه فوریه یا مارس 2018 موفق به دریافت اوریو شوند؛ چراکه انتشار عمومی به‌روزرسانی‌های مخصوص اپراتورها معمولا با تأخیر بیشتری همراه است.

Galaxy Note 8 – برخی دستگاه‌های Note 8 در ژانویه امسال موفق شدند به صورت آزمایشی نسخه اندروید اوریو را دریافت و نصب کنند. به همین خاطر ممکن است در خلال هفته‌های آینده شاهد آغاز انتشار عمومی اوریو برای این پرچم‌دار تازه هم باشیم.

Galaxy S7، Galaxy S7 Edge – این پرچم‌داران قدیمی متاسفانه در اولویت دریافت اوریو یا هر به روزرسانی نرم افزاری دیگری نیستند؛ چراکه پایان دوره پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از آن‌ها تقریبا نزدیک است. آن‌ها به صورت پیش فرض به اندروید مارشمالو مجهز شده بودند و به تازگی اندروید نوقا را دریافت کردند. پیش بینی می‌شود روند انتشار اندروید اوریو برای آن‌ها در بهار امسال اجرا شود.

Galaxy S6، S6 Edge، S6 Edge+ - شایعه شده است که این گوشی‌ها در خلال ماه‌های آینده اندروید اوریو را دریافت می‌کنند؛ اما این خبرها تنها شایعه هستند و نباید به آن‌ها 100% اعتماد کرد. بازه زمانی رسمی پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ از این گوشی‌ها به پایان رسیده است و انتظار می‌رود که هیچ‌کدام به اندروید اوریو به روزرسانی نشوند.

 

LG

image

LG V30 – کاربران آمریکایی چندی پیش نسخه بتای اندروید اوریو را روی گوشی‌های خود دریافت کردند و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که انتشار عمومی نسخه اصلی هم نزدیک است. طبق معمول انتظار می‌رود که نسخه‌های V30 در کره جنوبی اولین گوشی‌هایی باشند که اندروید اوریو را دریافت می‌کنند. به همین ترتیب سایر دارندگان این گوشی در نقاط مختلف جهان هم یک یا دو هفته بعد موفق به نصب آن خواهند شد.

LG G6 – گفته می‌شود که این گوشی قرار است در اواخر ماه فوریه به اندروید اوریو به روزرسانی شود. البته این خبر درباره نسخه‌های آسیایی G6 منتشر شده است اما پیش بینی می‌شود که سایر نسخه‌ها در اقصی نقاط جهان هم مدتی پس از آن قادر به دریافتش باشند.

LG V20 – گوشی LG V20 یک سال و اندی پیش با سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا معرفی شد و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی قرار است به اوریو ارتقا یابد. منطقی به نظر می‌رسد که V30 و G6 که پرچم‌داران تازه‌تری هستند، زودتر موفق به دریافت اندروید اوریو شوند و احتمالا پس از آن شاهد انتشار این نسخه تازه برای پرچم‌دار قدیمی‌تر V20 باشیم.

LG G5 – اندروید اوریو احتمالا آخرین به روزرسانی نرم افزاری برای پرچم‌دار ماژولار G5 خواهد بود. با توجه به این موضوع که G5 اندروید نوقا را در ماه می سال 2017 دریافت کرد، کاربران آن احتمالا باید یک سال دیگر هم در انتظار انتشار اندروید اوریو بمانند.

 

Motorola

image

Moto Z2 Force Edition – کاربران اپراتورهای آمریکایی ورایزون و تی موبایل در حال حاضر توانسته‌اند گوشی خود را به اندروید اوریو ارتقا دهند. این موضوع باعث شده است که Moto Z2 Force Edition یکی از اولین گوشی‌های اندرویدی باشد که به نسخه تازه ارتقا می‌یابد.

Moto Z2 Play – این گوشی هم قرار است از پاییز 2018 قادر به دریافت اندروید اوریو باشد. از طرفی پیش بینی می‌شود این نسخه تازه ابتدا برای Moto Z2 Force Edition منتشر شود بعد نوبت به Moto Z2 Play برسد.

 

HTC

image

U11 – در حال حاضر اندروید اوریو در حال انتشار برای گوشی‌های HTC U11 در کشورهای اروپایی، آفریقا و برخی کشورهای خاورمیانه است. بدین ترتیب کاربران در سایر کشورها هم به زودی موفق به دریافت و نصبش خواهد بود.

U Ultra – کمپانی تایوانی اچ تی سی درباره انتشار اندروید اوریو تأیید کرده است که U Ultra درست بعد از انتشار این نسخه برای U11 قادر به دریافت اوریو خواهد بود. از آنجا که نسخه‌های مختلف HTC U11 در حال دریافت اندروید اوریو هستند، کاربران U Ultra احتمالا کمی دیگر باید منتظر بمانند.

HTC 10 – نسخه‌های آنلاک HTC 10 اندروید اوریو را چندی پیش دریافت کردند. لازم به ذکر است که این نسخه آخرین به روزرسانی عمده برای گوشی‌های پرچم‌دار 2016 اچ تی سی خواهد بود.

 

Sony

image

Xperia XZ1، Xperia XZ1 Compact – این پرچم‌داران با سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو عرضه شدند.

Xperia XZ، Xperia XZs – به روزرسانی اندروید اوریو در آمریکا منتشر شده است و کاربران سایر کشورها هم به زودی قادر به دریافتش خواهند بود.

Xperia XZ Premium - به روزرسانی اندروید اوریو در آمریکا منتشر شده است و کاربران سایر کشورها هم به زودی قادر به دریافتش خواهند بود.

 

Huawei

image

Mate 9 – شایعه شده است که اندروید اوریو به زودی برای این گوشی منتشر خواهد شد. این خبر باعث خوشحالی همه کاربران گوشی مذکور شده است چراکه هوآوی معمولا نسخه‌های تازه نرم افزاری را با تأخیر بیشتری منتشر می‌کند.

P10 – هوآوی چندی پیش نسخه بتای اندروید اوریو را برای P10 منتشر کرد. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که نسخه اصلی آن هم در آینده نزدیک منتشر شود.

P9 – پرچم‌دار P9 هوآوی در مارس 2017 به اندروید نوقا به روزرسانی شد و این موضوع نشان می‌دهد که اندروید اوریو احتمالا در آینده نزدیکی برای این گوشی منتشر نخواهد شد. بازه زمانی دو ساله پشتیبانی نرم افزاری برای این گوشی هنوز به پایان نرسیده و ممکن است تا پایان بهار شاهد ارتقای آن به اندروید اوریو باشیم، اما همچنان تأکید می‌کنیم که تاریخ تخمینی انتشار هم ممکن است برای Huawei P9 دستخوش تغییر شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

راد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اون که فسیله

سجاد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سلام الان من گوشیم xperia x هست نگرفتم هنوز??

سجاد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سلام پس چرا xperia x نگرفته مگه پرچمدار نبوده خسته شدم از بس انتظار کشیدم

سجاد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سلام این اندروید هشت برای xperia x کی منتشرمی شه خسته شدیم. داره اندروید نه می یاد هنوز هشت نگرفتیم

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نوکیا و سونی و اچ تی سی آندروید خام میدن واسه همین زودتر منتشر میشه