خانهاخبار
7 اسفند زمان معرفی محصولات جدید سونی در نمایشگاه MWC 2018

7 اسفند زمان معرفی محصولات جدید سونی در نمایشگاه MWC 2018

سونی برای رونمایی از محصولات جدید خود در نمایشگاه MWC 2018 حضور پیدا خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد دو گوشی Xperia XZ Pro و Xperia XZ1S در این نمایشگاه معرفی خواهند شد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

شایعات زیادی در رابطه با گوشی‎های جدید سونی در سال 2018 منتشر شده است. با این‌حال، به‌تازگی به وب‌سایت‌های معتبر حوزه فناوری اعلام شده است که شرکت سونی در نمایشگاه MWC 2018 حضور خواهد یافت و درنظر دارد تا در تاریخ دوشنبه، 26 فوریه (7 اسفند) از محصولات جدید خود معرفی کند. البته مشخص نشده است که سونی با چه محصولاتی به کنگره جهانی موبایل در بارسلون قدم خواهد گذاشت اما در دعوت‌نامه به نوآوری‌هایی در حوزه فناوری اشاره می‌‌شود.

image

جدیدترین گمانه‌زنی پیرامون گوشی‌های پرچم‎دار سونی، حاکی از آن است که Xperia XZ Pro به عنوان اولین گوشی سونی با نمایشگر اولد 5.7 اینچی ارائه خواهد شد. رزولوشن صفحه‎نمایش در این مدل، 4K است و حاشیه‎های باریکی در اطراف آن وجود دارد. گفته می‎شود این دو مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد که یکی از سنسورها، 18 مگاپیکسلی و سنسور دیگری 12 مگاپیکسلی است. در جلوی گوشی، شرکت سونی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی استفاده خواهد کرد.

Xperia XZ Pro از پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده خواهد کرد که چهار هسته پردازشی برای آن درنظر گرفته شده است. شش گیگابایت رم نیز به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی، از دیگر مشخصات احتمالی است که گوشی جدید سونی ارائه خواهد داد. گفته می‏‎شود XZ Pro موفق به دریافت گواهی IP68 شده است که مقاومت آن‎را در برابر آب و گرد و غبار افزایش می‌دهد.

image

برای تأمین انرژی لازم برای صفحه‎نمایش و پردازنده، احتمالاً از یک باتری 3420 میلی‎آمپر ساعت استفاده خواهد شد. گمان می‎رود این مدل با قیمت 6000 یوآن (معادل با 931 دلار یا 758 یورو) عرضه شود.

برای گوشی جدید سونی با صفحه‌نمایش 4K، نام‌های تجاری مختلفی فاش شده است؛ پیش‌تر اعلام شده بود این مدل با نام تجاری Xperia XZ1 Premium عرضه خواهد شد. در همین حال، شایعات به عرضه نسل جدید Xperia XZ1 اشاره دارد که احتمالاً با نام تجاری Xperia XZ1S یا Xperia XZ2 عرضه خواهد کرد. مدل مذکور از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می‎کند و به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. احتمالاً جانشین Xperia XZ1 سونی، نمایشگر 5.48 اینچی خواهد داشت که رزولوشن احتمالی آن، Full HD یا 1080 در 1920 پیکسل است. این گوشی به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد و از یک سنسور 15 (یا 16) مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی استفاده می‎کند. دیگر مشخصات فاش شده به عرضه گوشی XZ1S با باتری 3130 میلی‎آمپر ساعت و پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع کوالکام اشاره دارد.

لازم به‎ذکر است که سونی به همراه پرچم‎داران جدید خود، احتمالاً یک نسخه «کامپکت» نیز معرفی خواهد کرد و ممکن است وسایل جانبی جدیدی نیز ارائه شود. انتظار می‌رود گوشی‌های پرچم‌دار سونی از زبان طراحی احتمالی Mirai که جایگزین OmniBalance خواهد شد، استفاده کنند. در صورت عرضه XZ Pro یا XZ1 Premium و XZ1S با دوربین دوگانه، این دو گوشی به اولین محصولات سونی با دوربین اصلی دوتایی تبدیل خواهند شد؛ سونی، هنوز محصولی با دوربین دوگانه در پنل پشتی معرفی نکرده است و در اوایل سال جاری میلادی، تنها Xperia XA2 Ultra را ارائه داد که از دوربین دوگانه برای عکس‌برداری سلفی استفاده می‎کند.

شما جی‌اس‌امی‌ها، چه انتظاراتی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی دارید و کدام‌یک از دو مدل فاش شده را مناسب‌تر می‌دانید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۰/۲۸
آقا یه سریا میگن صفحه نمایش این گوشی رو قراره ال جی بزنه...اصلا اینطور نیست
صفحه نمایش اولد این گوشی رو قراره jdi یا joled بزنه
پنل اولد تلویزیون های سونی هست که ال جی براش تولید میکنه...اما گوشی کار ژاپن دیس پلی هست...
ژاپن دیس پلی حتی قراره دفعه بعد یه سری اولد برای آیفون بعدی هم بزنه و از این نظر با ال جی توی پنل های اولد کوچیک میخاد رقابت بکنه...پس طبیعتا سونی که سهام داره این شرکته نمیره دست به دامن یکی دیگه بشه در حالیکه خودش فناوریشو داره و حتی قصد رقابت داره!

Pourya

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سونی مدل بی کیفیت نمیده بیرون، همینو بس

Behzad

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
من 4 سال میشه سونی دارم پیشتر ایفون داشتم چون محیطش بسته و یکم برنامه خور کمتر داست مجبدر به پیشنهاد برادرم سونب گرفتم اما نتاسفانه سونی با داشتن منو خوب و روان و سریع در باب شکل ظاهری اصلا تکوتی به خودش نمیده برادرم که سونی معرفی کرده بود اصلا سامسونگ خریده و من هم تا معرفی سری جدید منتظرم واگر همین طراحی سرد و معمولی باشه منم نوت 9 میخرم. الن که ایکس زد دارم. سربلند باشید

مهدی

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خدا کنه بدون حاشیه بزنه و امکاناتشم اینطوری باشه پنج ساله سونی استفاده میکنم دل کندن ازش سخته برام ولی طراحیشو تغییر نده مجبورم عوض کنم یا آیفون یا اچ تی سی

pedarsalar

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بعد از گوشی z5p دیگه از طراحی گوشی های بعدی سونی خوشم نیامده.بی صبرانه منتظرم تصاویر واقعی گوشی های پرچم‌دار 2018 منتشر شن.