خانهاخبار
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی چطور می‌توانند درآمد خود را بیش‌تر کنند؟

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی چطور می‌توانند درآمد خود را بیش‌تر کنند؟

اگر جزو توسعه‌دهندگان اندروید هستید یا به تازگی می‌خواهید مشغول به این کار شوید، در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید به عنوان یک دولوپر اپلیکیشن درآمد خود را افزایش دهید.
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

امروزه کسب و کار حول اپلیکیشن‌ها بیش از همیشه مرکز توجه قرار گرفته است اما کاربران و توسعه‌دهندگان‌ ایرانی هنوز هم با محدودیت‌هایی در این حوزه روبرو هستند.

بازار اندرویدی مایکت در تلاش است تا فضای مناسبی را برای همکاری با توسعه‌دهندگان ایجاد کند و  گامی در جهت رونق کسب و کار اپلیکیشن‌ها بردارد. در همین راستا ویژگی‌های متفاوتی برای توسعه‌دهندگان در مایکت در نظر گرفته شده است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

image

انتشار در زمان خاص

اگر به عنوان توسعه‌دهنده فعالیت می‌کنید، مسلما میزان استقبال از برنامه‌تان برای شما خیلی مهم است. عوامل زیادی می‌توانند بر میزان اشتیاق کاربران و استقبال از برنامه شما ‌موثر باشند. علاوه بر کیفیت برنامه و شناخته بودن آن، زمان منتشر شدن برنامه شما هم از عوامل موثر در دیده شدن آن است.

مایکت به توسعه‌دهندگانش این امکان را می‌دهد که برنامه‌هایشان در هر زمان از شبانه‌روز که می‌خواهند منتشر کنند. کافی است در زمان ارسال برنامه تاریخ و ساعت مدنظرتان را انتخاب کنید، تا در صورت تایید برنامه در همان ساعت در مایکت منتشر شود.

همچنین برنامه‌ها بعد از تایید شدن در لیستِ زیر دکمه «تازه‌ها» در صفحه اول قرار می‌گیرند تا شانس بیش‌تری برای دیده‌شدن داشته باشند.

کد هدیه محصولات

به منظور حمایت هرچه بیش‌تر از توسعه‌دهندگان ایرانی مایکت از سهم خود در تبلیغات برنامه‌هایی که تازه منتشر شده‌اند، صرف‌نظر می‌کند. توسعه‌دهندگان می توانند در صورت تمایل برای تبلیغ برنامه کارت تخفیف مایکت تهیه و بین کاربران پخش کنند.

این کارت‌های هدیه به تعداد خاصی برای هر برنامه جدید قابل استفاده هستند و توسعه‌دهندگان می‌توانند به صلاحدید خود برای تبلیغات برنامه‌شان آن‌ها را پخش کنند.

دو مثال رایج برای استفاده از این ابزار می‌توان ذکر کرد: ۱) توسعه‌دهندگان برای تهیه مقاله‌های رپورتاژ خبری و نقد و بررسی یک نسخه با تمامی امکانات برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند. برای کم کردن ریسک انتشار این نسخه می‌توان از کدهای هدیه استفاده کرد تا یک‌بار مصرف باشند. ۲) این کدهای هدیه می‌توانند در جذب دوباره کاربرانی که قبلا از اپلیکیشن استفاده می‌کردند ولی دیگر آن را نصب ندارند یا کم‌تر استفاده می‌کنند مورد استفاده قرار گیرند.

نظرسنجی از کاربران

همه توسعه‌دهندگان تلاش می‌کنند تا اپلیکیشن خود را بر اساس نیاز کاربران توسعه دهند. با این وجود نظرسنجی و تحقیقات بازار برای بسیاری از توسعه‌دهندگان کار مشکل و پرهزینه‌ای است. از این رو یک ابزار مناسب در این زمینه نظرسنجی مایکت از کاربران است. مایکت این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا با نظرسنجی از کاربران خود بتوانند نیازهای آن‌ها را تشخیص بدهند و نسخه بهتری را برای به‌روزرسانی عرضه کنند.

شما به عنوان یک توسعه‌دهنده می‌توانید تعدادی سوال به دلخواه در ارتباط با برنامه تان طرح کنید. این سوالات برای کسانی که زیر اپلیکیشن شما نظر می‌نویسند نمایش داده میشود. نتیجه نظرسنجی هم در پنل توسعه دهنده برای شما قابل دسترسی است.

بهبود جزییات دانلود برنامه‌ها

در پنل توسعه‌دهندگان مایکت،‌ اطلاعات جامعی در مورد برنامه‌های بارگزاری شده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این اطلاعات شامل میزان دانلود و به‌روزرسانی برنامه در ماه گذشته، میزان مشاهده صفحهٔ جزییات برنامه، نمودار توزیعی دانلود بر اساس ورژن، نمودار توزیعی ورژن اندروید، فروش درون برنامه‌ای و ...، برای سهولت دسترسی هر چه بیش‌تر به صورت نمودار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده می‌شود.

به طور مثال کاربران از روی مقایسه میزان مشاهده صفحهٔ جزییات برنامه خود و آمار دانلود می‌توانند با ایجاد تغییرات در این صفحه و دنبال کردن تغییرات این آمار به بهترین حالت صفحه جزییات برنامه خود دست پیدا کنند.

توسعه دهندگان می توانند با تحلیل این داده‌ها فیدبک کاملی در مورد اپلیکیشن‌ خود به دست بیاورند.

جشنواره توسعه‌دهنده

مایکت برای اولین بار در ایران اقدام به ایجاد پلتفرم جشنواره برای توسعه‌دهندگان کرده است. این جشنواره‌ها حول اپلیکیشن‌ها و یا بازی‌های با کیفیت طراحی می‌شوند و عموما به شکل جمع آوری امتیاز از طریق استفاده از اپلیکیشن هستند. به این شکل که فعالیت‌هایی مثل بازی کردن، خرید، دانلود و یا به‌روز‌رسانی امتیاز دارند.

شما به عنوان یک توسعه‌دهنده می‌توانید با شرکت در این جشنواره‌ها بدون هیچگونه هزینه فنی یا مالی کاربران و در نتیجه در آمد خود را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهید. فعلا جشنواره‌های مایکت با نظر کارشناسان محتوای این استور برگزار می‌شوند.

پاسخ به نظرات کاربران

یکی از کلیدی‌ترین فاکتورها در تصمیم‌گیری کاربران برای دانلود یک برنامه، امتیاز و نظرات آن در استور است. هر اپلیکیشنی ممکن است به دلایلی نظرات منفی داشته باشد، با این وجود توسعه‌دهندگان می‌توانند با پاسخ دادن به نظرات و رفع مشکل، سعی در بهبود این نظرات منفی داشته باشند. برای پاسخ دادن به نظرات هر اپلیکیشن توسعه‌دهنده می‌تواند از طریق پنل توسعه‌دهندگان خود در مایکت این اقدام را انجام دهد. نظرات توسعه‌دهندگان در مایکت با رنگی متفاوت از دیگر نظرات منتشر می‌گردند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این ابزارها می‌توانید به پایگاه دانش مایکت و پنل توسعه‌دهندگان مایکت رجوع کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

kamal70

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خیلی عالی بود