خانهاخبار
تصاویر مفهومی از پرچم‌دار Galaxy Note 10 سامسونگ

تصاویر مفهومی از پرچم‌دار Galaxy Note 10 سامسونگ

در حالی که هنوز چند ماه تا معرفی پرچم‌دار Galaxy Note 9 باقی مانده، چند تصویر رندر شده مفهومی از Galaxy Note 10 منتشر شده‌اند. مشخصات فنی و ظاهری در این مدل در حال حاضر خلاقانه به نظر می‌رسند اما با توجه به چهارچوب زمانی معرفی در سال 2020 چندان جالب نیستند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۶

هنوز مدت‌ها تا زمان تخمینی معرفی و عرضه پرچم‌دار Galaxy Note 9 سامسونگ باقی مانده است اما طراحان مشتاق بیکار ننشسته‌اند و تصاویر رندر شده مفهومی از نسل بعدی آن یعنی Galaxy Note 10 را طراحی و منتشر کرده‌اند. علاوه بر این به عدد 2020 در این تصاویر اشاره شده است که نشان می‌دهد طراح آن سال 2020 را برای عرضه این پرچم‌دار پیش بینی می‌کند. البته به خوبی می‌دانیم که فعلا زمان مناسبی برای تمرکز روی خبرهای مربوط به نسل نهم سری Galaxy Note یا همان Note 9 است اما مشاهده این تصاویر رندر شده و توجه به مشخصات احتمالی پرچم‌دار مذکور هم خالی از لطف نیست.

image

در این تصاویر رندرشده بیش از هر چیز طراحی بدون حاشیه Galaxy Note 10 به چشم می‌خورد. حاشیه‌های صفحه نمایش از همه جهات کاهش یافته‌اند اما همچنان شاهد قسمت کوچکی در بالای صفحه هستیم که شبیه حاشیه گوشی آیفون 10 به نظر می‌رسد. طراح این اثر احتمالا معتقد است که سامسونگ تا سال 2020 هم قادر نیست مانند شیائومی به تکنولوژی خلاقانه تعبیه حسگرها و دوربین زیر صفحه نمایش دست یابد.

image

نکته جالب توجه دیگر هم حسگر اثرانگشت است که زیر صفحه نمایش تعبیه شده و از دستیابی سامسونگ به این تکنولوژی خبر می‌دهد. البته تا سال 2020 زمان زیادی باقی مانده و ممکن است ترندها هم تا آن زمان کمی تغییر کنند. از طرفی همین بازه زمانی فرصت مناسبی است تا همه سازندگان از جمله سامسونگ به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر دست یابند. همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، کمپانی چینی Vivo اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را طراحی کرده و قرار است آن را در هفته‌های آینده رسما معرفی کند. بدین ترتیب این ویژگی خلاقانه در سال جاری میلادی رواج می‌یابد و احتمالا تا دو سال آینده دیگر خصوصیت خلاقانه‌ای به شمار نمی‌رود.

image

درباره سایر خصوصیات پیشنهادی Galaxy Note 10 هم باید بگوییم که طراح آن معتقد است جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی‌اش حذف نمی‌شود و مانند سایر پرچم‌داران موجود از پورت ارتباطی USB Type-C برای شارژ سریع باتری بهره می‌برد. در پنل پشتی هم شاهد هستیم که این گوشی از دوربین دوگانه اصلی بهره می‌برد و به فلش LED دوگانه مجهز شده است.

image

به طور خلاصه و با توجه به این تصاویر رندر شده باید بگوییم که سامسونگ در نسل دهم گوشی‌های Galaxy Note همچنان از ساختار رایج پرچم‌داران قبلی این خانواده بهره می‌برد. از طرفی باید به این موضوع هم توجه کنیم که سلیقه کاربران همواره در حال تغییر است که همین امر به تغییر وضعیت بازار موبایل منجر می‌شود. بدین ترتیب بسیاری از این مشخصات فنی و ظاهری احتمالا در دو سال آینده دیگر در فهرست اولویت‌ها نخواهند بود چراکه پیش از آن به مشخصات رایج تبدیل شده‌اند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
درجا بزنی بهتر از اینه که مثل هنگ تی سی برگردی به طرح های 4 سال پیش سامسونگ .همه اش تقلید همه اش کپی همه ش جنس بنجول

yashar2080

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
یعنی دو سال دیگه هم میخواد درجا بزنه؟!!!! این طرح همین الان هست دیگه... پس این چی میخواد اضافه کنه به گوشیاش فکسنیش

Mr.Mashti

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
هیچ وقت سامسونگی که اپل را به خاطر بریدگی بالای صفحه نمایش آیفون 10 مسخره کرده نمیاد همین گند را بر روی نوت 10 بزنه :)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
به نظر من یک سانت دیگه از عرض گوشی کم میکنه و دو سانت دیگه به طول گوشی اضافه میکنه و دو تا رنگ جدید به رنگای قبلی اضافه کرده چهار تا هسته و یکی دو گیگ رم هم اضافه میکنه همینو بس

ذاکری

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قطعا این نوت ۹ این شکلی نخواهد بود ، چون سامسونگ در یک ویدئو بریدگی بالای اپل رو به سخره گرفته ، که واقعا هم حق داره ، چون اون بریدگی مشکی اصلا زیبا نیست ، پس خودش نمی یاد نوت ۹ رو به این شکل بزنه ، مردوده .