خانهاخبار
CES 2018: لنوو Smart Display؛ اسپیکر هوشمند مجهز به صفحه نمایش و دستیار شخصی گوگل

CES 2018: لنوو Smart Display؛ اسپیکر هوشمند مجهز به صفحه نمایش و دستیار شخصی گوگل

پس از معرفی اسپیکرهای هوشمند اکو از سوی آمازون، تب اسپیکرهای هوشمند مجهز به دستیار صوتی بالا گرفت و پس از آن شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، سامسونگ، لنوو و مایکروسافت سعی کردند تا چنین محصولی را به بازار عرضه کنند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۰

در طول یک‌ سال گذشته دستیار شخصی گوگل، موسوم به گوگل اسیستنت، پیشرفت خوبی را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد این پیش‌روی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. لنوو ‌Smart Display جدیدترین محصول این مجهز به گوگل اسیستنت است که در نمایشگاه CES 2018 از آن رونمایی شد.

image

این اسپیکر هوشمند از یک نمایش‌گر بزرگ ۸ یا ۱۰ اینچی بهره می‌گیرد تا پاسخ‌ها را علاوه بر صدا، با تصویر نیز به کاربر ارایه نماید، مانند آن‌چه در اکو شو آمازون مشاهده کردیم. شاید تصور کنید که گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند چنین کاری انجام دهند به خصوص استفاده از گوگل اسیستنت که برای بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امکان پذیر است. اما تجربه کاربری در یک دستگاه مجزا بسیار بهتر و جذاب‌تر خواهد بود، به همین دلیل است که اسپیکر‌های هوشمند مبتنی بر فرمان‌های صوتی در چند سال گذشته بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند.

image

به علاوه، مشاهده اطلاعات روی یک نمایش‌گر بهتر و کاربردی‌تر از شنیدن آن‌ها خواهد بود. دریافت و درک اطلاعاتی مانند وضعیت آب و هوا یا وظایف پیچیده با مشاهده آن‌ها نسبت به شنیدن ساده‌تر خواهد بود. توان صدای خروجی اسمارت دیسپلی ۱۰ وات است و امکان پاسخ دادن تماس‌های صوتی از طریق آن برای کاربر فراهم شده است، تماشای ویدیو‌های یوتیوب یکی دیگر از قابلیت‌های این اسپیکر تعاملی است. درون این محصول یک چیپست مجتمع SDA 624 ساخت کوالکام قرار گرفته که قدرت پردازشی آن برابر با گوشی‌های پرچم‌دار دو سال پیش است. این چیپ‌ها که شباهت زیادی به پردازند‌ه‌های گوشی‌های هوشمند دارند، بخشی از پلتفرم Home Hub شرکت کوالکام محسوب می‌شوند.

لنوو اسمارت دیسپلی از طراحی مینیمالیستی برخوردار است و در بخش جلوی آن به رنگ‌های سفید و سیاه و در بخش پشتی از طرح چوب بامبو استفاده شده است. طبق اعلام چینی‌ها، نسخه ۸ اینچی این دستگاه ۱۹۹ دلار و نسخه ۱۰ اینچی آن ۲۴۹ دلار قیمت دارد  و از تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)