خانهاخبار
نسل دوم نوکیا 6 رسما معرفی شد

نسل دوم نوکیا 6 رسما معرفی شد

نسل دوم نوکیا 6 سرانجام پس از شایعه‌های مختلف امروز رسما معرفی شد. طراحی ظاهری و عملکرد این گوشی نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد. نوکیا 6 نقطه عطف فعالیت‌های نوکیا به شمار می‌رود و ممکن است HMD تصمیم بگیرد ژانویه هر سال یک نسخه تازه را از آن معرفی کند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۵

نوکیا 6 را باید نقطه عطف فعالیت‌های سازنده‌اش دانست. کمپانی HMD Global سال گذشته با معرفی این گوشی در ژانویه موفق شد برند نوکیا را دوباره احیا کند. سازنده فنلاندی مذکور امروز نسل دوم نوکیا 6 را با مشخصات فنی و طراحی ظاهری بهبودیافته سرانجام معرفی کرد.

image

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

نسل دوم نوکیا 6 از بدنه قدرتمند و یکپارچه‌ای از جنس آلومینیوم 6000 بهره می‌برد و گوشه‌های آن هم از حالت زاویه‌دار به خمیده تبدیل شده است. پنل پشتی این گوشی هم دستخوش تغییر شده و ماژول دوربین آن تا حدودی شبیه نوکیا 5 طراحی شده است. همان‌طور که می‌دانید، حسگر اثرانگشت در نوکیا 6 اصلی در پنل جلو و حاشیه پایین آن قرار داشت اما حالا شاهد هستیم که به پنل پشتی و زیر ماژول دوربین اصلی منتقل شده است.

image

نوکیا 6 (2018) در ابعاد 148.8 × 75.8 × 8.15 میلی متر ساخته شده و نسبت به نسل قبلی کمی کوتاه‌تر اما ضخیم‌تر است. HMD Global این نسل تازه را در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای معرفی کرده اما ممکن است در آینده شاهد رونمایی از نسخه‌هایی در رنگ‌های دیگر هم باشیم. حاشیه‌های صفحه نمایش در میان رده تازه نوکیا نسبت به نسل قبلی باریک‌تر طراحی شده‌اند، اما نمی‌توان آن را یک گوشی بدون حاشیه دانست. با این وجود نوکیا توانسته است همان پنل نمایش 5.5 اینچی IPS LCD را این بار در طراحی کامپکت و فشرده‌تری تعبیه کند. محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 3 2.5D روی این پنل را پوشانده و از آن در مقابل خط و خش‌های جزئی محافظت می‌کند. همچنین لازم است اشاره کنیم که نسبت تصویر آن 16:9 و وضوح تصویرش هم 1920 در 1080 است.

نسخه‌ها و عملکرد

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نسل دوم نوکیا 6 این است که دیگر مانند نوکیا 6 اصلی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 430 قدرت نمی‌گیرد. این گوشی تازه بعد از نوکیا 7 دومین گوشی هوشمند از سازنده فنلاندی مذکور است که به کوالکام اسنپ‌دراگون 630 با 8 هسته پردازشی و قدرت فرکانس حداکثر 2.2 گیگاهرتز مجهز شده است.

نوکیا 6 نسل دوم همچنین 4 گیگابایت رم LPDDR4 دارد و ظرفیت باتری‌اش هم معادل 3000 میلی آمپر ساعت گزارش شده است. باتری آن از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و قدر است در 30 دقیقه از 0 تا سطح 50% برسد. گوشی مذکور قرار است در دو نسخه با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت وارد بازار شود و از دو سیم‌کارت هیبریدی هم پشتیبانی کند.

دوربین و سایر ویژگی‌ها

نسل دوم نوکیا 6 به همان حسگرهای دوربین نسل قبلی مجهز شده است. دوربین اصلی آن یک لنز 16 مگا پیکسلی با فلش LED دوگانه دارد و دوربین سلفی‌اش هم از یک لنز 8 مگا پیکسلی با زاویه باز 84 درجه بهره می‌برد. همچنین امکان Bothie که روی دوربین نوکیا 7 و نوکیا 8 وجود دارد، در نسل دوم نوکیا 6 هم ارائه شده است.

image

سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 به صورت پیش فرض روی نوکیا 6 (2018) نصب شده و HMD هم وعده داده است که به‌روزرسانی اندروید اوریو را به‌زودی برای آن منتشر کند. ویژگی صوتی OZO در این نسل با استفاده از هر دو میکروفن گوشی کاربر را قادر می‌سازد صدای 360 درجه اطراف را ضبط کند. میان رده تازه نوکیا همچنین از شبکه‌های ارتباطی Wi-Fi، 4G LTE و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند و جک هدفون 3.5 میلی متری هم از طراحی آن حذف نشده است. پورت ارتباطی آن همان‌طور که انتظار می‌رفت از نوع USB Type-C است و علی‌رغم نوکیا 6 که از پرداخت موبایلی NFC هم پشتیبانی می‌کرد، این ویژگی در فهرست مشخصات نسل تازه دیده نمی‌شود.

قیمت و عرضه نهایی

دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی نوکیا 6 (2018) به ترتیب 1499 یوان (231 دلار) و 1699 یوان (262 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. این گوشی در چین منحصرا توسط Suning عرضه می‌شود و امکان پیش‌خریدش هم از حالا برای کاربران چینی مهیا شده است. عرضه عمومی آن در چین از 10 ژانویه آغاز می‌شود و احتمالا به تدریج به سایر بازارها هم راه می‌یابد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

saeed

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
قیمتش عالیه

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
لنز کارل زایس نیست؟!

pars71

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
شده مثل سونی فقط یک چیزی سر هم میکنه میده بیرون و مورد خاص و منحصر بفرد و برتری خاصی نداره فقط یک گوشی مثل خیلی گوشی های عادی بقول معروف لشکر سیاه دیگه ...
فعلا که بازار دست سامسونگ و اپل و هواویه

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
طراحی بد با حاشیه زیاد، دوربین تکی و همون نسل قبلش، باتری ضعیف، اندروید 7، قیمت ب نسبتش زیاد.... آنر 9 لایت با قیمت کمتر و طراحی چشم نواز و... پیشنهاد میشه