خانهاخبار
احتمال عرضه گوشی هوشمند ۳۰ دلاری مبتنی بر اندروید Go قوت گرفت

احتمال عرضه گوشی هوشمند ۳۰ دلاری مبتنی بر اندروید Go قوت گرفت

گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت‌های هندی با همکاری گوگل، گوشی هوشمندی ارزان قیمت و مبتنی بر اندروید Go عرضه می‌کنند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

گوگل سال گذشته نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید را به نام اندروید Go معرفی کرد که درواقع نسخه‌ای مناسب برای گوشی هوشمند مجهز به ۱ گیگابایت حافظه رم یا کمتر بود. این اقدام درواقع گسترده‌تر ساختن محصولاتی بود که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند.

شرکت گوگل با عرضه اندروید Go خواست که نفوذش در بازارهای رو به رشد را افزایش دهد که به نظر می‌رسد در حال رسیدن به این امر مهم است. طبق گزارش‌های جدید، گوگل با چند شرکت در هند قراردادی بسته تا تولید گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید Go را شروع کنند. این دستگاه‌ها قیمتی معادل ۳۰ دلار دارند و احتمالا تا اواخر ژانویه روانه بازار می‌شوند.

اندروید Go نه‌تنها قابلیت‌های مختلفی به گوشی هوشمند مقرون به‌صرفه می‌دهد، بلکه نسخه‌ای مناسب از امکانات اندروید مانند گوگل مپ، یوتیوب و ایمیل به همراه دارد. در گزارش، نام شرکت‌های همکار گوگل نیز ذکر شده که شامل Karbonn، میکرومکس، لاوا، اینتکس و چند شرکت دیگر می‌شود.

اولین شرکتی که گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید Go عرضه می‌کند، میکرومکس است. دستگاه این شرکت قیمتی در حدود ۳۰ دلار دارد و طی هفته‌های آینده به بازار هند عرضه می‌شود. انتظار می‌رود پس از میکرومکس، شاهد عرضه محصولات شرکت‌های دیگر نیز باشیم.

محصولات این شرکت‌ها، قیمتی بسیار کمتر از گوشی هوشمند پایین‌رده در بازار دارند. در حال حاضر متوسط قیمت گوشی هوشمند پایین‌رده در حدود ۱۰۰ دلار است. علاوه بر نفوذ بیشتر در بازار تلفن هوشمند، گوگل به‌لطف اندروید Go مشتریان و کاربران فراوانی جذب می‌کند.

image

هنوز گوگل اطلاعات منتشر شده را تایید یا رد نکرده است. از طرفی شرکت‌های نامبرده نیز بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند. با این حال در گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که تاریخ عرضه گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید Go را اوایل سال ۲۰۱۸ اعلام می‌کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad.sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
همین گوشی ۳۰ دلاری که پول خوردشونه وقتی برسه اینجا ۴۰۰۰۰۰ میفروشنش ب ملت .. چقد خوبیم ما