خانهاخبار
سامسونگ نام تجاری «DeX Pad» را برای گلکسی اس 9 به ثبت رساند

سامسونگ نام تجاری «DeX Pad» را برای گلکسی اس 9 به ثبت رساند

براساس جزئیات به‌دست آمده، شرکت سامسونگ نام DeX Pad را در سازمان EUIPO به ثبت رسانده است. DeX Pad احتمالاً نسل جدید DeX Station خواهد بود و به همراه گلکسی اس 9 معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۱۰/۱۳

هرچه به زمان عرضه گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس پلاس نزدیک‌تر می‌شویم، جزئیات بیشتری پیرامون پرچم‌داران 2018 سامسونگ و لوازم جانبی آن‎ها به‌دست می‌آید. DeX Station یکی از لوازم جانبی بود که به همراه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در سال گذشته عرضه شده است. این وسیله جانبی، به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی پرچم‌دار 2017 یا فبلت گلکسی نوت 8 را به DeX Station و سپس به یک مانیتور یا تلویزیون، متصل نمایند؛ در نهایت با اتصال ماوس و صفحه‌کلید، خواهید توانست از گوشی پرچم‌دار خود به عنوان یک رایانه رومیزی استفاده کنید.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس که در سه ماهه اول سال 2018 عرضه خواهد شد، مانند نسل گذشته از داک DeX استفاده می‌کنند؛ هرچند، گفته شده است نسل جدید داک DeX برای این دو مدل درنظر گرفته خواهد شد که با نام متفاوتی عرضه می‎شود. شرکت سامسونگ، به همین جهت نام تجاری DeX Pad را در EUIPO (دفتر اتحادیه مالکیت معنوی اروپا) به ثبت رسانده است که عرضه نسل جدید داک DeX را به همراه گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس تأیید می‌کند.

image

در نام تجاری به ثبت رسیده، به DeX Pad اشاره می‌شود؛ به‌نظر می‌رسد داک DeX دستخوش تغییر شده است و همین موضوع باعث شده تا نسل جدید آن، با نام متفاوتی ارائه شود. گمانه‌زنی‎ها حاکی از آن است که گوشی پرچم‌دار گلکس اس 9 روی DeX Pad به صورت افقی قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که در نسل قبل، گلکسی اس 8 به صورت عمودی روی DeX Station قرار می‎گرفت.

این تغییر فرم، باعث خواهد شد تا بتواند از صفحه‌نمایش گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به عنوان یک تاچ‎پد استفاده کنید تا تجربه نزدیک‌تری به یک رایانه شخصی به‎دست آورید. بدین شکل، از جابه‌جایی ماوس و صفحه‌کلید بی‎نیاز خواهید شد.

چنین قابلیتی در سری «میت 10» هوآوی وجود دارد و حتی گفته شده است که Huawei P11 و دیگر اعضای جدید سری P نیز از آن استفاده خواهند کرد. با این وجود، چینی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بدون نیاز به یک وسیله جانبی، فبلت میت 10 را به صورت مستقیم و از طریق یک کابل یواس‌بی تایپ سی به HDMI به مانیتور یا تلویزیون متصل نمایند. همین موضوع باعث خواهد شد تا استفاده از قابلیت Desktop Mode در سری میت 10 نسبت به گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 ساده‏تر و کم‌هزینه‌ باشد. البته باید خاطر نشان کرد که DeX Station مزایایی را نیز ارائه می‌‌دهد؛ از جمله اینکه در هنگام استفاده از قابلیت DeX، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 شارژ می‌شود.

براساس شایعات، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 در ماه فوریه امسال به صورت رسمی معرفی خواهند شد؛ سامسونگ ممکن است پرچم‌داران جدیدش را در اوایل ماه مارس به بازار عرضه نماید. گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مانند نسل قبل، نمایشگر 5.8 اینچی و 6.2 اینچی QHD+ و از نوع سوپر آمولد خواهند داشت که نسبت ابعاد 18.5 به 9 دارد. سامسونگ در حال‌حاضر، نسبت به این شایعات واکنش نشان نداده است و باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
سونامیِ s9 در راه است
تا فرصت هست بُگریزید