خانهاخبار
ال جی و سامسونگ تایید کردند؛ عملکرد گوشی‌های قدیمی کاهش نمی‌یابد

ال جی و سامسونگ تایید کردند؛ عملکرد گوشی‌های قدیمی کاهش نمی‌یابد

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اپل سرعت پردازنده آیفون با باتری قدیمی را کاهش می‌دهد، شرکت‌هایی نظیر ال جی و سامسونگ اعلام کردند که چنین اقدامی در محصولات قدیمی آنها صورت نمی‌گیرد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

پس از انتشار اخباری مبنی بر افت عملکرد آیفون با باتری قدیمی، اپل مجبور به عذرخواهی از کاربران و کاهش قیمت تعویض باتری شد. با این حال نگاه‌ها به سمت شرکت‌های دیگر تولید کننده گوشی هوشمند رفت تا کاربران بدانند آیا آنها نیز اقدامی مشابه اپل انجام می‌دهند یا خیر.

حال به نظر می‌رسد که تنها اپل از میزان عملکرد گوشی هوشمند قدیمی‌اش می‌کاهد. سازندگان مطرح گوشی هوشمند مانند ال جی، سامسونگ، اچ‌تی‌سی و موتورولا تایید کردند که عملکرد تلفن هوشمندشان در مرور زمان به مشکلی بر نمی‌خورد.

یکی از مسئولان اچ‌تی‌سی در مصاحبه‌ای گفت که این شرکت تایوانی از سرعت پردازنده گوشی هوشمند قدیمی خود نمی‌کاهد. یکی از موتورولا نیز گفت که تاکنون عملکرد گوشی هوشمندی بر اساس باتری قدیمی آن کاهش نیافته است.

سخنگوی ال جی در پاسخ به سوالات خبرنگاران پا را فراتر گذاشت و گفت:

ال جی چنین کاری را انجام نداده و نمی‌دهد. درواقع ما به کاربرانمان اهمیت می‌دهیم.

سامسونگ نیز بیانیه‌ای منتشر کرد که طبق آن، هیچ یک از گوشی‌های قدیمی این شرکت با مشکل افت سرعت مواجه نمی‌شوند:

ما از طریق انتشار آپدیت نرم‌افزاری اقدام به کاهش میزان عملکرد گوشی هوشمند قدیمی نمی‌کنیم.

نکته جالب، شایعه‌ای در مورد دستگاه‌های اندرویدی است مبنی بر اینکه این گوشی هوشمند در زمان انجام بنچمارک‌ها عملکردی به‌مراتب بهتر از شرایط عادی دارند تا امتیاز بالاتری کسب کنند. علت تولید حرارت بالای گوشی هوشمند در زمان انجام بنچمارک‌ها نیز همین امر است و پردازنده تلفن هوشمند اندرویدی در شرایط عادی با سرعت کمتری کار می‌کند.

این شایعه به مسائل بسیاری دامن زد و بسیاری از سازندگان گوشی هوشمند اندرویدی نیز چنین موضوعی را یا رد کردند یا کنار گذاشتند. با این حال عملکرد محصولات این شرکت‌ها به‌قدری خوب شده که ضعفی را در استفاده روزمره احساس نمی‌کنید.

image

شایان ذکر است که اقدام اپل با شرکت‌های دیگر قابل مقایسه نیست. اپل برای آیفون با باتری قدیمی نرم‌افزاری عرضه می‌کند تا سرعت پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی کاهش یابد. این اقدام باعث طولانی‌تر شدن زمان بارگذاری اپلیکیشن‌ها می‌شود. در مقابل چنین اقدامی، شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند اندرویدی به دنبال کسب امتیاز بهتر در بنچمارک‌ها هستند و به‌مرور زمان عملکرد محصولشان را کاهش نمی‌دهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

رامین

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خوب شد لینک از مشکلات u11 گذاشتم مگه نگفتی اگه یه خبر از اچ تی سی دارم بگم تا ضایع بشی اینم از لینک دیگه چی؟ تو تست محکم ترین گوشی های سال 2017 هم u11 آخر شد.نبینم ضایع بشی و ناراحت!!!!!!!!!!!!!!!!!!

cadillac

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
پس میخواستین gsm به همه بگه که s8 هنگ میکنه !
.
افزایش سرعت ........!!!!!!!!!!
خخخخ.....کدوم سرعت ؟؟؟
.
از کی تا حالا هنگ و سرعت یکی بودن ....!!!؟

cadillac

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
پس میخواین gsm هم به همه بگه که s8 هنگ می‌کنه!!!
.
افزایش سرعت ......!!!!!!!! خخخخ........کدوم سرعت؟؟؟

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اره شوررلت مثل پرچمداری که نتونست یه بازی را اجرا کنه ??

رامین

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
کادیلاک واقعا ضایع شدی اینجا گفته افزایش سرعت نه راههای که اس8 هنگ نکنه فرق بین این دو مطلب رو درک بکن از اینجور مطالب زیاده بیا اینم در مورد u11
http://www.gsm.ir/news/show/37640/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-HTC-U11-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7/