خانهاخبار
آیا سونی برنده نسل هشتم کنسول خانگی است؟

آیا سونی برنده نسل هشتم کنسول خانگی است؟

تحلیلگران معتقدند سونی با فروشی به مراتب بیشتر از مایکروسافت توانسته نسل هشتم کنسول خانگی را به نفع خود پیش ببرد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۱

یکی از بحث‌های داغ هر نسل از کنسول‌های خانگی، رقابت موجود میان کنسول‌های جدید است. نسل هشتم نیز رقابت سختی میان سونی و مایکروسافت به وجود آورد که عرضه ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو به حرارت این رقابت افزود.

فرقی نمی‌کند که دارنده کدامیک از کنسول‌های نسل هشتمی باشید، اما طبق اخبار منتشر شده فروش پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان بیشتر بوده است.

طبق اطلاعات جدید، سونی توانسته ۷۰ میلیون پلی استیشن 4 بفروشد، البته مایکروسافت آمار دقیقی از کنسول خانگی خود منتشر نکرده است، اما تخمین زده می‌شود که آمار فروش ایکس باکس وان بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون کمتر از پلی استیشن 4 باشد.

image

لویس وارد از شرکت تحقیقاتی IDC در مصاحبه‌ای گفته است که اگر مایکروسافت بازی‌های انحصاری بیشتری عرضه کند شانس موفقیت بیشتری در رقابت با سونی خواهد داشت:

باید گفت که مایکروسافت انتخاب‌های کمی در پیش دارد. از نظر عرضه بازی‌های انحصاری، معتقدم که سال جدید میلادی ایکس باکس وان شاهد بازی بزرگی از سری هیلو خواهد بود، اما کافی نیست. در مجموع باید گفت که رقابت نسل هشتم کنسول‌های خانگی به نفع سونی در حال اتمام است و مایکروسافت این رقابت را می‌بازد.

مایکروسافت برای مدتی است که سیاست جالبی در پیش گرفته است. طبق این سیاست، پلتفرم ویندوز 10 و ایکس باکس وان به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند تا گیمرها حق انتخاب بیشتری داشته باشند. وارد نیز معتقد است که مایکروسافت می‌بایست روی این موضوع تمرکز بیشتری کند.

هدفی که مایکروسافت باید در پیش بگیرد گسترده‌تر ساختن اکوسیستم بازی‌های ویندوز 10 و کسب درآمد بیشتر است. مایکروسافت بهتر است روی ویندوز 10 تمرکز کرده و پلتفرم بزرگی برای گیمرها بسازد. این موضوع به مایکروسافت کمک می‌کند در بازاری با رقبای نه‌چندان جدی به رقابت بپردازد. بزرگ‌ترین رقیب مایکروسافت یعنی سونی از پلتفرم ویندوز برای مدتی می‌شود که فاصله گرفته و این بهترین فرصت برای مایکروسافت است.

نسل هشتم البته رقابت دیگری نیز به همراه دارد. این رقابت میان پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس است. انتظار می‌رود که رقابت میان این دو کنسول در سال ۲۰۱۸ پر از چالش‌های مختلف باشد. باید دید سرنوشت فروش پلاس چه خواهد شد.

رقابت سخت‌تری میان سونی و مایکروسافت با کنسول‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس در راه است. موضوع اصلی رقابت، این است که کدام کنسول در ایالات متحده فروش بیشتری خواهد داشت. ایکس باکس وان ایکس فرصتی به مایکروسافت داده تا فرصت باقیمانده از عمر نسل هشتم کنسول‌های خانگی را به نحو بهتری پیش ببرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

منطق

۱۳۹۶/۱۱/۲
برام سوال پیش اومده ک شما چقدر از درصد فروش مایکروفت پول میگیری؟؟ دوست عزیز ن سونی ن مایکروسافت چیزی ازشون کم نمیشه . فقط ما کنسول رو میخریم ک بازی کنیم باهاش ن ویندوز 10 نمیدونم قابلیت اجراای بازی اکس 360 رو وان ایکسو اینا همشون موردای الکی و بی کاربردن . مایکروسافت ب جای اینکه این کارا رو بکنه ک مث... تو گل مونده دست ملق میزنه . باید بازی انحصاری خیلی بیشتری میزد ک جا نمونه. دوباره میگم کنسول واس بازیه ن کاربردای دیگ.

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
هنگ جی چطور کنسول داره که خودتو واسش .....بکنی؟

حمید

۱۳۹۶/۱۰/۱۱
نه قطعا ایکس باکس برنده به خصوص اینکه الان تو کنفرانس سیس 2018 قراره بازی های انحصاری بیشتری بده بیرون الان ایکس باکس اسیستنت کرید که انحصاری پلی ستیشن. که انحصاری داشت بودم داره و الان هر گیمر حرفه ای و در کل عاقلی به این که ایکس باکس وان ایکس حداقل تا 2 3 سال آینده که مجددا ایکس باکس وان 2 رو بزنه قوی ترین و بهترین کنسول دنیاست و با اختلاف 2.5 برابر پی اس فور پروهه که سونیو با خاک یکسان کرده و شکستش داده