خانهاخبار
طراحی احتمالی پرچم‌داران Huawei P20 با دوربین سه‌تایی

طراحی احتمالی پرچم‌داران Huawei P20 با دوربین سه‌تایی

به‌تازگی، طرح‌های شماتیک اعضای جدید سری P گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی منتشر شده است که نشان می‌دهد Huawei P20 با دوربین سه‎گانه عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه نسخه Pro، طراحی مشابه با آیفون 10 اپل خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۰/۱۰

در طی سه سال اخیر، شرکت چینی هوآوی به ترتیب سه گوشی Huawei P8، Huawei P9 و Huawei P10 را عرضه کرده است. به همین جهت، انتظار می‎رفت پرچم‌دار بعدی چینی‌ها از سری P، گوشی Huawei P11 باشد. هرچند، تصاویر فاش شده از چین به عرضه Huawei P20 اشاره می‎کند.

طرح‌های شماتیک فاش شده از پرچم‏داران جدید هوآوی، نشان می‏‌دهد که اعضای جدید سری P شامل سه گوشی پرچم‌دار Huawei P20، Huawei P20 Plus و Huawei P20 Pro خواهد بود. هر سه مدل از سری P، دوربین سه‌گانه دارند؛ هرچند، چینش سنسورهای دوربین در این سه گوشی متفاوت است. عرضه دو گوشی Huawei P20 و Huawei P20 Plus، قابل انتظار بود اما هوآوی، گوشی را با پسوند Pro از سری P ارائه نداده بود؛ به‌نظر می‌رسد سازنده‌‏ی چینی، رویه‌ای مشابه با سری «میت» برای پرچم‏داران جدیدش اتخاذ کرده است.

image

براساس شایعات پیشین، دوربین سه‌گانه Huawei P2 می‌تواند عکس‎هایی با رزولوشن 40 مگاپیکسل به ثبت برساند. ضمن اینکه پرچم‌داران 2018 هوآوی از سری P، زوم هیبریدی 5 برابری دارند. از نظر تئوری، عملکرد دوربین Huawei P20 خیره‎کننده خواهد بود؛ هرچند، مشخص نیست در عمل، Huawei P20 چه عملکردی در برابر دیگر رقبای احتمالی خود در سال 2018 خواهد داشت.

از نظر طراحی، Huawei P20 و Huawei P20 Plus مشابه خواهند بود؛ هر دو گوشی، حاشیه‎های بسیار باریکی دارند و با وجود حاشیه‌ی نازک در پایین صفحه‎نمایش، سنسور اثرانگشت با کلید فیزیکی Home در پنل جلوی گوشی قرار دارد. در حالی‌که Huawei P20 Pro فاقد دکمه‎ی فیزیکی خواهد بود و سنسور اثرانگشت آن به پنل پشتی انتقال یافته است.

image

Huawei P20 از دوربین سه‌تایی با چینش افقی برای سنسورهای دوربین اصلی، برخودار شده است؛ در حالی‌که در Huawei P20 Plus و Huawei P20 Pro از دوربین سه‎گانه با چینش عمودی بهره می‎گیرد. به احتمال زیاد، Huawei P20 و Huawei P20 Plus از نظر اندازه نمایشگر با یک‎دیگر تفاوت خواهند داشت.

در میان سه گوشی جدید هوآوی، نسخه Pro بیشتر از همه جلب‌توجه می‎کند؛ به‎نظر می‎رسد در این مدل، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالاتر است و به دلیل برخورداری از طراحی مشابه با آیفون 10 اپل، حاشیه‌های باریک‎تری دارد. در Huawei P20 و Huawei P20 Plus، حاشیه‌ی بالای نمایشگر حفظ شده؛ هرچند، نازک است. در حالی‌که در Huawei P20 Pro، بخشی از حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف شده و با ایجاد بریدگی روی بالای نمایشگر، سنسورهای ضروری و بلندگوی مخاطب در پنل جلویی، جای گرفته است.

image

شایعه مربوط به عرضه‌ی پرچم‌دار جدید با طراحی مانند آیفون 10 چندان جدید نیست؛ پیش‎تر، انجمن XDA نیز به احتمال عرضه Huawei P11 (در آن زمان، اعلام نشده بود که پرچم‌دار جدید هوآوی با نام Huawei P20 معرفی می‏شود) با بریدگی در بالای نمایشگر اشاره شده بود. گفته شده است که این مدل، نمایشگر کشیده 18:9 با رزولوشن FHD+ دارد.

به احتمال زیاد، Huawei P20 و Huawei P20 Plus به تراشه Kirin 970 مجهز خواهند شد؛ این تراشه در گوشی میت 10 و میت 10 پرو نیز به کار گرفته شده است. در حالی‌که Huawei P20 Pro از نسخه قدرت‌مندتر این پردازنده با نام Kirin 975 استفاده می‎کند. هر سه گوشی جدید هوآوی، شش گیگابایت رم خواهد داشت و حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره‎سازی ارائه می‌دهد؛ هرچند، ممکن است نسخه Pro فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد.

براساس شایعات، هوآوی ممکن است از سری پرچم‌دار Huawei P20 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کند. باید منتظر ماند و دید که تصاویر به‌دست آمده، تا چه اندازه صحت دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

shahdad

۱۳۹۶/۱۰/۱۱
هه هه هه هه بابا ایول هواوی داره میترکونه
مگه بادکنکه
استقلالم داره گوشی میزنه دوازده بی صفر

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۱۰
جنگِ دوربین ها عملاً کلید خورده?
سه تایی.. شش تایی..
از الان پرسپولیسی ها خیز برداشتن برای ۶دوربینه?
من خودم که یک استقلالی تمام عیار هستم?

بامین تهویه

۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بابا ایول هوایی داره میترکونه

بامین تهویه

۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بابا ایول هوایی داره میترکونه