خانهاخبار
خاموشی بسیار ناچیز EVF در دوربین فوجی فیلم X-H1

خاموشی بسیار ناچیز EVF در دوربین فوجی فیلم X-H1

طبق گزارش‌ها شرکت ژاپنی فوجی فیلم در حال ساخت دوربینی به نام X-H1 است که از خاموشی منظره یاب الکترونیکی بسیار کمی بهره می‌برد.
۱۳۹۶/۱۰/۸

اگر با دوربین عکاسی کار کرده باشید، حتما با این موضوع آشنا هستید که پس از فشردن دکمه شاتر، دوربین به زمانی برای استفاده مجدد نیاز دارد. درواقع نمایشگر یا منظره یاب الکترونییکی با خاموشی موقت مواجه می‌شود.

این موضوع تقریبا امری طبیعی در دوربین‌های عکاسی است، مخصوصا اگر بخواهید پشت سر هم عکاسی کنید. با این حال، زمانی که بخواهید از سوژه در حال حرکتی عکاسی کنید خاموشی طولانی مدت منظره یاب الکترونیکی آزاردهنده می‌شود.

حال اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه فوجی فیلم دوربینی به نام X-H1 در دست ساخت دارد که مدت خاموشی منظره یاب الکترونیکی آن بسیار کم است. درواقع گزارش‌ها حاکی از این است که مدت خاموشی EVF در دوربین X-H1 نزدیک به دوربین سونی A9 می‌رسد.

به‌لطف این قابلیت، عکاسان می‌توانند پشت سر هم عکس‌برداری کرده و وقفه‌ای در عکاسی نداشته باشند. چنین قابلیتی طبیعتا برای عکاسان رضایت‌بخش است، مخصوصا اگر به دنبال ثبت سریع لحظات در رویدادهایی پرتنش مثل مسابقات اتومبیل‌رانی باشند.

چندی پیش مشخصات دوربین فوجی فیلم X-H1 فاش شد. طبق اطلاعات به دست آمده، دوربین X-H1 برای فیلم‌برداری نیز گزینه‌ای بسیار خوب است. این دوربین قادر به ضبط ویدیو با فرمت 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه و اچ‌دی در ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

image

در درون بدنه این دوربین نیز قابلیت تثبیت کننده تصویر وجود دارد. با این حساب، نیاز به خرید لنزی مجهز به این قابلیت ندارید. فوجی فیلم همچنین مدعی شده که دوربین X-H1 از همان سنسوری استفاده می‌کند که دوربین X-T2 به آن مجهز شده بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)