خانهاخبار
کاور پشتی گوشی نوکیا 9 فاش شد؛ ابعادی مشابه با نوکیا 3

کاور پشتی گوشی نوکیا 9 فاش شد؛ ابعادی مشابه با نوکیا 3

به‌تازگی، کاور‌های گوشی نوکیا 9 فاش شده است که ابعاد احتمالی آن‌را ارائه می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که پرچم‌دار 2018 فنلاندی‌ها، ابعادی به کوچکی نوکیا 3 دارد؛ گوشی ارزان‌قیمت HMD درون کیس نوکیا 9 جای می‎گیرد!
۱۳۹۶/۱۰/۶

مدتی است که شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون گوشی پرچم‌دار نوکیا 9 منتشر می‎شود. به‎تازگی، یک ویدیو توسط وب‌سایت NPU در یوتیوب آپلود شده است که کاور پشتی نوکیا 9 را به نمایش می‌گذارد؛ ویدیوی به‌دست آمده، به ابعاد کوچک نوکیا 9 اشاره می‎کند.

در کاور پشتی، حفره‌ای برای حسگر اثرانگشت وجود دارد و با توجه به بریدگی که دوربین، می‌توان گفت که نوکیا 9 به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد. در پایین کاور، بریدگی برای درگاه یواس‎بی دیده می‏‌شود؛ با توجه به اینکه نوکیا 9 یک گوشی پرچم‌دار خواهد بود، قابل انتظار است که HMD Global آن‌را به پورت USB Type-C مجهز نماید. درلبه‌ی سمت راست نیز دکمه‌ی پاور و کلید تنظیم حجم صدا جای گرفته است. با توجه به کاور فاش شده، می‎توان گفت که نوکیا 9 فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری خواهد بود.

image

بیشتر موارد گفته شده، پیش‌تر لو رفته است؛ به همین جهت، این کیس‌ها در نگاه اول مورد چندان خاصی را ارائه نمی‌دهند. با این‌حال، وب‌سایت NPU تلاش می‎‌کند تا گوشی نوکیا 3 را درون کیس نوکیا 9 جای دهد؛ نتیجه باورنکردنی است! نوکیا 3 به خوبی در کیس مربوط به نوکیا 9 جای می‌گیرد. به همین جهت، می‌توان گفت که پرچم‌دار جدید فنلاندی‌ها ابعاد بسیار کوچکی خواهد داشت؛ این در حالی است که به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی مجهز شده است. گوشی نوکیا 3 از یک نمایشگر 5 اینچی استفاده می‎کند. آنچه که این امر را امکان‌پذیر خواهد کرد، ارائه‌ی نوکیا 9 با حاشیه‌های بسیار باریک است. در توجیه این ادعا، باید به جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پنل پشتی اشاره کرد؛ این در حالی است که نوکیا 8 به سنسور اثرانگشت در زیر دکمه‌ی Home مجهز شده است. به دلیل حذف حسگر اثرانگشت، انتظار می‌رود حاشیه‌های کم‏تری در بالا و پایین نمایشگر وجود داشته باشد.

براساس شایعات، نوکیا 9 به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی OLED مجهز خواهد شد که پنل نمایشگر توسط ال‌جی دیسپلی تولید می‎شود. ضمن اینکه گفته شده است نمایشگر نوکیا 9، رزولوشن Quad HD خواهد داشت. چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی، به پرچم‌دار فنلاندی‌ها قدرت می‎دهد و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای آن درنظر گرفته شده است.

مطابق با آخرین گمانه‎زنی‌ها، باتری 3250 میلی‌آمپر ساعت درون نوکیا 9 جای گرفته است که انرژی لازم برای پردازنده و نمایشگر را تأمین می‎کند. در پنل پشتی، نوکیا از دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی استفاده کرده است و یک سنسور 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی در جلوی گوشی قرار دارد؛ البته با بررسی مشخصات فاش شده از پرچم‏دار نوکیا در FCC، به عرضه‌ای این گوشی با دو دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره می‌شود که یکی از سنسورها، F2.0 و دیگری F2.4 دارد. ضمن اینکه گفته می‌شود دوربین سلفی نوکیا 9 از فوکوس خودکار پشتیبانی خواهد کرد.

شایعات نشان می‎دهد که نوکیا 9 به همراه مدل 2018 گوشی نوکیا 6 در ماه آینده میلادی به صورت رسمی معرفی خواهد شد. فنلاندی‎ها پس از معرفی گوشی نوکیا 8، اعلام کرده بودند که نسخه‌ی بزرگ‎تر پرچم‌دار 2017 خود را به بازار عرضه خواهند کرد؛ البته به صورت رسمی، زمان معرفی این مدل ارائه نشده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)