خانهاخبار
آمازون به دنبال ساخت رقیبی برای یوتیوب

آمازون به دنبال ساخت رقیبی برای یوتیوب

آمازون دو برند تجاری جدید ثبت کرده که نه‌تنها نام آنها شباهت زیادی به یوتیوب دارد، بلکه توضیحات آنها نیز به سایتی جهت اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدیویی اشاره می‌کند.
۱۳۹۶/۱۰/۲

تاکنون گزارش‌های متعددی منتشر شده مبنی بر اینکه آمازون به دنبال ساخت رقیبی برای یوتیوب است. اگرچه تاکنون این موضوع توسط آمازون تایید نشده است، این ابر شرکت دو برند تجاری جدید ثبت کرده که به شایعات مهر تایید می‌زند.

یوتیوب، سایتی است که اجازه به اشتراک قرار دادن ویدیوها را به کاربران می‌دهد. رقبای زیادی نیز برای یوتیوب وجود دارد، اما در زمینه اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدیویی و استریم، یوتیوب از آنها به‌مراتب عملکرد بهتری داشته و مورد استقبال میلیون‌ها کاربر قرار گرفته است.

آمازون نیز یکی از ثروتمندترین شرکت‌های دنیا است، اما موفقیت یوتیوب، کار آمازون در رقابت را به حد زیادی سخت می‌کند. این شرکت دو برند تجاری به نام‌های «Amazontube» و «Opentube» را ثبت کرده که شباهت زیادی نیز به برند تجاری یوتیوب دارند.

در توضیحات این برندهای تجاری ذکر شده که فعالیت این دو در زمینه اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی، تصویری و صوتی تصویری غیرقابل دانلود است که از طریق شبکه‌های بی‌سیم به اشتراک گذاشته می‌شوند.

شایان ذکر است شباهت برندهای تجاری ثبت شده با یوتیوب، برای آمازون دردسرساز شود، زیرا امکان دارد سران یوتیوب به دلیل این شباهت از آمازون شکایت کنند. اگر توضیحات برندهای تجاری را در نظر بگیریم، آمازون به دنبال ساخت رقیبی تمام عیار برای یوتیوب است.

image

با این حال، ثبت برند تجاری به تنهایی کافی نیست. آمازون نیز تاکنون ساخت رقیب برای یوتیوب را تایید یا رد نکرده است، اما ثبت برند تجاری ثابت می‌کند که آمازون در حال برداشتن قدم‌های ابتدایی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
امازون تو اول توی بازار کشور های دیگه وارد شو بعدا
هنوز ما اینجا مجبوریم جنس ها رو از دیجی کالا 200 تومان گرون تر بخریم