خانهاخبار
رندر رسمی گوشی بدون حاشیه نوکیا 9 همراه با مشخصات سخت‌افزاری

رندر رسمی گوشی بدون حاشیه نوکیا 9 همراه با مشخصات سخت‌افزاری

به‌تازگی، رندر گوشی نوکیا 9 منتشر شده است که پرچمدار جدید فنلاندی‏‏‌ها را با حاشیه‏‏‌ی باریک و نمایشگر بدون لبه فاش می‌کند. علاوه‏‌براین، نوکیا 9 موفق به دریافت گواهی FCC نیز شده است که بخشی از مشخصات آن‏‏‌را فاش می‏‌کند.
۱۳۹۶/۹/۲۸

شرکت HMD Global امسال از گوشی پرچمدار نوکیا 8 رونمایی کرد؛ با این‌حال، فنلاندی‌ها در حال آماده‌سازی نسخه‌ی بزرگ‌تر نوکیا 8 هستند و این موضوع به صورت رسمی تأیید شده است. براساس شایعات،  نسخه‎ی بزرگ‌تر نوکیا 8 با نام احتمالی «نوکیا 9» معرفی خواهد شد. به‌تازگی، رندر رسمی از این مدل به‌دست آمده است که ظاهر احتمالی گوشی جدید نوکیا را به نمایش می‏‌گذارد.

image

رندر فاش شده، تأیید می‏‌کند که نسخه‌ی بزرگ‏تر گوشی نوکیا 9 از طراحی تمام‌صفحه (بدون حاشیه) برخوردار است و حاشیه‌های بسیار باریکی در دو طرف نمایشگر وجود دارد؛ با این‌حال، حاشیه‌ی بالا و پایین صفحه‌نمایش اندکی ضخیم‌تر است. گزارش‌های پیش‌تر به‎دست آمده، تأیید می‎کند که گوشی نوکیا 9 به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 مجهز خواهد شد؛ رندر فاش شده طراحی کشیده پرچمدار جدید فنلاندی‌ها را تأیید می‎کند. ضمن اینکه تصویر به‌دست آمده، نشان می‏‌دهد HMD Global گوشی جدیدش را با دوربین سلفی دوگانه عرضه خواهد کرد. برند «نوکیا» نیز از پنل جلوی گوشی حذف شده است. انتظار می‎رود در پنل پشتی نیز از دوربین دوگانه استفاده شده باشد که احتمالاً سنسورهای دوربین به صورت عمودی چیده‌ شده‌اند.

گوشی نوکیا 9 همچنین موفق به دریافت تأییدیه از FCC شده و لیست مشخصات نهایی آن نیز به صورت جداگانه به‎دست آمده است. البته این لیست با آنچه که در رندر فوق به نمایش گذاشته می‌شود؛ در تضاد است. لیست مشخصات نوکیا 9 تأیید می‌کند که این مدل به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و خبری از دوربین سلفی دوگانه نیست!

image

در اطلاعات به‎دست آمده از مشخصات این مدل، ذکر شده است که گوشی جدید نوکیا از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی OLED استفاده خواهد کرد؛ انتظار می‌رود رزولوشن نمایشگر QHD+ باشد. شرکت ال‌جی دیسپلی، صفحه‌‏نمایش گوشی اولد گوشی جدید نوکیا 9 را تولید کرده است. این لیست، همچنین اشاره می‏‌کند که نوکیا 9 به باتری 3250 میلی‏‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد که از شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مطابق با آنچه که انتظار می‎رفت، نوکیا 9 به دوربین اصلی دوگانه مجهز خواهد بود؛ فنلاندی‎ها از ترکیب دو سنسور 13 و 12 مگاپیکسلی در پشت گوشی استفاده کرده‎اند. هرچند، جزئیات مربوط به سنسورهای دوربین اعلام نشده است. پرچمدار جدیدی که با برند «نوکیا» عرضه خواهد شد، 128 گیگابایت فضای ذخیره‎سازی خواهد داشت که تراشه حافظه آن توسط شرکت سامسونگ تولید می‎شود. تراشه اسنپدراگون 835 با شماره مدل MSM8998 نیز در لیست مشخصات سخت‎افزاری گوشی پرچمدار نوکیا 9 به چشم می‌خورد.

image
شرکت HMD Global، گوشی پرچمدار نوکیا 9 را با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 عرضه خواهد کرد؛ بنابراین، نیازی نیست برای انتشار آپدیت جداگانه منتظر بمانید. گفته می‌‏شود نوکیا 9 به همراه مدل 2018 نوکیا 8 با حاشیه‏‎های باریک، در تاریخ 19 ژانویه به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛  در رابطه با مدل جدید گوشی پرچمدار نوکیا 8 اطلاعات چندانی به‌دست نیامده است اما نسل قبل، عمر چندانی ندارد. شرکت HMD Global در طی 2017، محصولات زیادی را به بازار عرضه نکرده است؛ دو گوشی پایین‌رده نوکیا 2 و نوکیا 3، مدل‌های میان‌رده نوکیا 5، نوکیا 6 و نوکیا 7 به همراه پرچمدار نوکیا 8، تنها محصولاتی هستند که این شرکت فنلاندی در سال جاری میلادی ارائه داده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۹/۲۸
دوربین سلفی 5!!!!!!!!!!!

amir

۱۳۹۶/۹/۲۸
من نمیدونم این چه سیاستی هست که دارن دوربین سلفی پرچمدارشون ۵ مگاپیکسل اخه چرا ؟ که الان با دوربین پشت عکس میگیره