خانهاخبار
آیفون 8 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در ماه اکتبر

آیفون 8 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در ماه اکتبر

طبق تحلیل‌های منتشر شده از میزان فروش گوشی هوشمند در ماه نوامبر، پرچم‌داران اپل، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، سهم فراوانی از بازار فروش را به خود اختصاص داده‌اند.
۱۳۹۶/۹/۲۷

شاید در ابتدا نبرد بازار گوشی هوشمند را میان سیستم‌عامل استفاده شده در این محصولات بدانیم، اما موضوع فراتر از رقابت میان گوشی‌های اندرویدی با آیفون‌های مبتنی بر آی‌اواس است. درواقع رقابت اصلی میان شرکت‌های سازنده تلفن هوشمند قرار دارد و هدف هر یک نیز به دست آوردن سهم بیشتری از این بازار پرسود است. با این حال نمودارها و تحلیل‌های منتشر شده، برتری اپل را در بازار گوشی هوشمند نشان می‌دهند.

در آخرین گزارشی که توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint منتشر شده است، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس پرفروش‌ترین محصولات ماه اکتبر بودند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که با عرضه آیفون 10 به بازار فاصله داشتیم. با این حال عرضه دیرهنگام آیفون 10 به فروش محصولات اپل لطمه‌ای نزده است و شاهد برتری آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در بازار هستیم.

آمار منتشر شده برتری هردو محصول جدید اپل، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، را نشان می‌دهد. دو گوشی هوشمند جدید اپل توانسته‌اند فروشی دو برابر بیشتر نسبت به گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 داشته باشند. این در حالی است که بسیاری از کاربران منتظر عرضه آیفون 10 بودند. با این وجود اپل توانست با فروش خوب آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به سود فراوانی دست یابد.

image

نکته جالبی که در نمودار فروش گوشی هوشمند در ماه اکتبر به چشم می‌خورد حضور آیفون 6 و آیفون 7 است که از پرچم‌داران نسل قبلی اپل محسوب می‌شوند.

این موضوع به ما ثابت می‌کند که اپل سهم فراوانی از بازار گوشی هوشمند بالارده با قیمتی فراتر از ۴۰۰ دلار را به خود اختصاص داده است. در این بین شاهد یکه‌تازی شرکت‌های چینی نظیر ویوو و اوپو در بازار محصولات میان‌رده هستیم. بی‌شک علت برتری شرکت‌های چینی در بازار گوشی هوشمند نیز بازار نوظهور و پرسود چین است که به فروش محصولات میان‌رده و بالارده این شرکت‌ها کمک فراوانی می‌کند.

درنهایت آنچه اهمیت فراوانی دارد رشد بازار تلفن هوشمند بالارده یا پریمیوم است؛ به نحوی که هر روز به جمع کاربران محصولات بالارده اضافه می‌شود. اپل نیز از این موضوع آگاه است و برای بالاتر بردن سهم خود از بازار گوشی هوشمند پریمیوم تلاش می‌کند.

image

اپل به موفقیت آیفون 10 چشم دوخته است. به همین علت باید تا انتشار آمار جهانی فروش گوشی هوشمند در ماه نوامبر و دسامبر صبر کنیم. نظر شما چیست؟ آیا آیفون 10 نیز مانند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس فروش خوبی را تجربه می‌کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

سپهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اتفاقا سامسونگ بخرید و از دنیای مجازی لذت ببرین.گوشی نوت 8 رو با یه قیمت استثنائی از سایت وسنا خرید کردم.یه ماهی هست دارم استفاده میکنم.هرکی قصد خرید نوت 8 داره حتما یه سری به وسنا بزنه

حمید

۱۳۹۶/۹/۲۹
همش الکیه

سعید

۱۳۹۶/۹/۲۸
بی مزه هنگی u11 همون اولش هم هیچی نبود نتیجه کلی تقریبا همینه و هنگ تی سی جایی بین بزرگان نداره

سعید

۱۳۹۶/۹/۲۸
در جواب داود
همون آندروید بی در و پیکر فعلا از آی او اس مسخره و محدود جلو زده و بیشترین کاربر رو داره با بیشترین نرم افزار و اپلیکیشن .شما هم بشین از اپل دفاع کن که ایرانو حساب نمیکنه و نرم افزار های ایرانی رو یکی یکی داره از اپ استور حذف میکنه.در مورد صفحه نمایش برو قیمت صفحه نمایش های اپل رو قیمت بگیر مخصوصا آیفون 6 به اینور بعد از گرونی صفحه نمایش سامسونگ حرف بزن. من که از اول با سامسونگ بودم و تا آخر هم هستم چون حال و آینده متعلق به آندرویده
نکته آخر شما بهتره یه فکری به حال هنگ او اس باشی که با آپدیت های مسخره و پر از باگش صدای طرفداراشو در آورده.نیازی نیست شرکتی نرم افزار یا سیستم عاملی بزنه همین آندروید به راحتی آی او اس رو شکست داده اونم چند سال پیش.کلا اپل بعد مرگ استیو جابز دیگه بدرد نمیخوره و سیب گاز زده خرابی بیش نیس

سعید

۱۳۹۶/۹/۲۸
sinakaya
بله که آندروید 8 میاد خبرش رو سایت گذاشت همچنین sammobile لیست جدید داده که اس6 ونوت 5 رو هم شامل میشه وقتی از یک چیزی خبر نداری حرف نزن. داییم اس4 داره میدونی دیگه چند سال میشه حدود 5 سال خودم باهاش کار کردم همه چیزش سالمه هنگ که اصلا نداره دوربینش عالیه صفحه اش عالی هیچ مشکلی نداره.اونی که بعد 2 سال هنگ میکنه آیفونه اونم بدلیل آپدیت های جدید که باعث میشه سیستم های قدیمی نتونن کارایی لازم رو داشته باشن.آیفون6 میتونه اس8 رو شکست بده خخخخخخخ مگه تو خواب همونطور که نوت 8 تونست در تست سرعت آیفون رو شکست بده اس8 هم به راحتی میتونه. موفق باشی