خانهاخبار
گلکسی اس 9 از نسل جدید شارژ سریع کوالکام پشتیبانی نخواهد کرد

گلکسی اس 9 از نسل جدید شارژ سریع کوالکام پشتیبانی نخواهد کرد

سامسونگ نتوانسته است مجوزهای لازم را برای ارائه پرچمداران جدیدش با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 4.0 کوالکام به‌دست آورد؛ به همین جهت، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از نسخه جدید فناوری Quick Charge پشتیبانی نخواهند کرد.
۱۳۹۶/۹/۲۷

شرکت سامسونگ، گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 را در دو مدل با چیپ‌ست اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 عرضه خواهد کرد. گزارش جدید نشان می‌دهد که نسخه‎های مجهز به اسنپدراگون 845 پرچمداران جدید سامسونگ، فاقد پشتیبانی از شارژ سریع 4.0 کوالکام هستند و به شارژ سریع 3.0 محدود خواهند بود. گفته شده است که سامسونگ و کوالکام بر سر مجوزهای لازم، به توافق نرسیده‌اند و سامسونگ تصمیمی برای ارائه پرچمداران گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با پشتیبانی از شارژ سریع 4.0 کوالکام ندارد.

نسخه‌های مجهز به اسنپدراگون 845، تنها در ایالات متحده و چین عرضه خواهند شد؛ مدل‌هایی که به صورت جهانی عرضه می‌شوند، از چیپ‌ست پرچمدار جدید این شرکت یعنی اگزینوس 9810 استفاده خواهند کرد. تراشه اگزینوس 9810 در ماه نوامبر توسط سامسونگ رونمایی شد؛ هرچند، مشخصات سخت‌افزاری آن به صورت دقیق اعلام نشده است. نسخه مجهز به اگزینوس 9810، از آخرین نسخه از فناوری اختصاصی موسوم به شارژ انطباق‎پذیر (Adaptive Fast Charging) بهره خواهد برد.

گوشی‌های هوشمندی که از شارژ سریع 4.0 (گاهی‌ اوقات از این فناوری تحت عنوان QC 4.0 + نام برده می‌شود) می‌کنند؛ در حال‌حاضر، بسیار محدود هستند. گوشی Razer Phone یکی از معدود مدل‌هایی است که باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت به کمک فناوری شارژ سریع 4.0 به سرعت شارژ می‎شود. انتظار می‎رود در سال آینده با عرضه پرچمداران جدید، تعداد محصولاتی ‌که از Quick Charge 4.0 پشتیبانی خواهند کرد؛ بیشتر شود.

image

شرکت‌های مختلف، فناوری‌های اختصاصی برای شارژ سریع محصولات خود دارند؛ OnePlus که پرچمداران خود را با تراشه‌های اسنپدراگون ارائه می‌دهد، فناوری موسوم به Dash Charge دارد که عملکرد آن در آخرین محصول معرفی شده توسط این سازنده‌ی چینی یعنی OnePlus 5T خیره‌کننده است! هوآوی نیز پرچمداران سری Mate و P را با فناوری شارژ اختصاصی SuperCharge ارائه می‌دهد. شارژ سریع، یکی از روش‌های متداولی است که سازندگان برای رضایت هرچه بیشتر کاربران در پیش می‌گیرند؛ با توجه به ضرورت کاهش ضخامت گوشی‌های هوشمند، چندان امکان استفاده از باتری با ظرفیت بالا در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد.

گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ که در ابتدا در رابطه با آن‌ها بحث شد، ماه آینده معرفی نمی‌شوند؛ سامسونگ برای رونمایی از هر دو مدل در ماه فوریه و در نمایشگاه MWC 2018 در حال برنامه‌ریزی است. گفته می‌شود که پرچمداران جدید این سازنده، طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل نخواهند داشت؛ نمونه‌های آزمایشی گلکسی اس 9 با حاشیه‌های بسیار باریک، آزمون‎های فنی را با موفقیت پشت‌سر نگذاشته‏اند! در ابتدا اعلام شده بود که نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه در گلکسی اس 9 به 90 درصد خواهد رسید؛ هرچند، شایعات جدید این ادعا را تکذیب می‌کند.

 با این‌حال، گلکسی اس 9 پلاس به اولین گوشی از سری «گلکسی اس» تبدیل خواهد شد که به دوربین دوگانه مجهز است. گلکسی اس 9 با صفحه‌نمایش 5.8، فاقد دوربین دوگانه خواهد بود؛ با این‌حال، حسگر اثرانگشت در هر دو مدل از پرچمداران جدید سامسونگ به زیر دوربین اصلی انتقال یافته است. انتظار می‌رود گوشی‏های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در بهار سال آینده عرضه شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

ناشناس

۱۳۹۶/۹/۲۸
S9 رو نتونست مثل ادم بده بیرون ??

داود

۱۳۹۶/۹/۲۷
??چیشد په؟همه تکنولوژیا مگه فقط برا سامسونگ نبود؟
با توجه به احتمالاتتون تو چند روز پیش و پست های با اب و تاب...

سعید

۱۳۹۶/۹/۲۷
کارشناس بازاریابی هم شدی؟
همونطور که نوت ۸ از شارژ سریع ۲ استفاده میکرد در صورتی که شارژ سریع ۳ هم موجود بود و هیچ تاثیری در فروشش نداشت اینم همونطوره و شارژ سریع ۳ واسه اسنپدراگون و adaptive fast charging واسه نسخه اگزینوس تاثیری بر فروش اس ۹ نخواهد داشت

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۲۷
باعث تاسف شدید هست، البته اگه فن آوری شارژ سریع و اختصاصی سامسونگ کارایی بالایی داشته باشه و اگه نگیم بالاتر از شارژ سریع جدید نسخه 4 کوآلکوم هم اندازه اون باشه مشکلی رخ نمیده! اما این موضوع با همه این ها که گفتم ضربه بدی به سامسونگ S9 خواهد بود حداعقل از نظر بازاریابی و خریداران

محمد

۱۳۹۶/۹/۲۷
همونطور که گفتم تو همیشه منتظر گوشی سال بعد بمون فعلا منتظر نوت 9 بمون بعد اس10 بعد نوت10 و به همین ترتیب