خانهاخبار
Synaptics از سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر رونمایی کرد؛ Galaxy S9 اولین محصول احتمالی

Synaptics از سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر رونمایی کرد؛ Galaxy S9 اولین محصول احتمالی

شرکت Synaptics از سنسور اثرانگشت جدیدش با نام Clear ID رونمایی کرده است که رویای سازندگان گوشی‌های هوشمند را مبنی بر عرضه محصولاتی با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر به واقعیت مبدل خواهد کرد.
۱۳۹۶/۹/۲۱

حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر، یکی از قابلیت‌هایی است که علی‌رغم تلاش سازندگان نتوانست به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کند. هنگامی‌که سامسونگ در حال توسعه Galaxy S8 و نسخه «پلاس» آن بود، گمان می‌رفت کُره‌ای‌ها پرچمداران جدید خود را با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر ارائه خواهند کرد اما این رویا به حقیقت مبدل نشد. سپس اعلام شد که Galaxy Note 8 و iPhone X اپل با سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ارائه خواهند شد؛ با این‌حال، گلکسی نوت 8 سامسونگ از سنسور اثرانگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند و حسگر اثرانگشت از آیفون 10 حذف شده است.

البته اپل مدتی پس از عرضه پرچمدار امسال، خود اعلام کرد که هیچ‌گاه تصمیمی مبنی بر عرضه iPhone X با سنسور اثرانگشت نداشته است؛ به همین جهت، شایعات مختلف مبنی بر عرضه این مدل با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر یا انتقال حسگر اثرانگشت به پنل پشتی بی‌اساس بوده است.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر برجسته KGI Securities نیز در پیش‌بینی‎های خود پیرامون پرچمداران جدید سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی نوت 9 از سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد؛ به همین جهت، انتظار می‌رفت Galaxy S9 به یک سنسور اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شده باشد.

image

به‌تازگی، شرکت Synaptics اعلام کرده است که اولین سنسور اثرانگشت در زیر نمایگشر را با نام Clear ID FS9500 توسعه داده که برای گوشی‎های هوشمند بدون لبه کاربرد خواهد داشت. این سنسور اثرانگشت، می‌تواند هویت کاربران را با یک‌بار لمس بخشی از نمایشگر تشخیص دهد. آنچه معرفی سنسور اثرانگشت جدید Synaptics را هیجان‌انگیز ساخته، توسعه محصولاتی توسط 5 سازنده مطرح بازار گوشی‌های هوشمند با سنسور اثرانگشت جدید این شرکت است.

این سازنده ادعا می‎کند که گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال استفاده از «نمایشگرهای Infinity اولد» هستند؛ این عبارت برای شما معنای خاصی ندارد؟ برای توضیح بیشتر، باید اشاره کرد که شرکت سامسونگ از نمایشگرهایی موسوم به Infinity Display در Galaxy S8 و Galaxy Note 8 استفاده نموده است و انتظار می‌روند که این روند برای سال آینده، ادامه پیدا کند. به همین جهت، ممکن است پرچمدار جدید سامسونگ برخلاف پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو و شایعات پیشین، به سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر شرکت Synaptics مجهز شده باشد؛ به احتمال زیاد، Galaxy S9 از جمله اولین محصولاتی خواهد که سنسور اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را به همراه دارد.

بخشی از بیانیه Synaptics در ادامه آمده است:

مشتریان، ترجیح می‎دهند تا سنسور اثرانگشت در جلوی گوشی قرار داشته باشد و با توجه به اینکه نمایشگرهای اینفینیتی اولد با حاشیه‌های باریک به سرعت به گوشی‌‏های هوشمند راه پیدا می‏‌کند، جای‎گیری طبیعی برای سنسور اثرانگشت، درون صفحه‏‌نمایش است. سنسورهای اثرانگشت Clear ID شرکت Synaptics سریع‌تر، راحت‌تر و ایمن‎تر از روش‌های احراز هویت جایگزین هستند و این فناوری اپتیکال، نمایان‌‏گر نوآوری و فرصت جدیدی برای بازار گوشی‏‌های هوشمند است.

البته اینکه شرکت Synaptics به‎‌ صورت دقیق به نمایشگر پرچمداران جدید سامسونگ اشاره کرده باشد، مشخص نیست؛ شاید این سازنده، منظور دیگری داشته است. با این‎حال، به‎نظر می‌رسد پرچمداران جدید کُره‌ای‌ها برای رقابت با iPhone X و فیس‌ آیدی محبوبش، دست پر به میدان مبارزه قدم خواهند گذاشت. باید دید که Galaxy S9 به سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز خواهد شد یا سامسونگ، آن‌را با حسگر اثرانگشت در پنل پشتی ارائه می‌دهد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۹/۲۲
راستی هنگ تی سی رو خریدن یا هنوز مشتری واسش پیدا نشده از این وضع نجاتشون بده. هنگ تی سی و دیگر هیچ :دی

cadillac

۱۳۹۶/۹/۲۲
اینم synaptics ساخته نه هنگی نارنجک ساز !!!

yashar2080

۱۳۹۶/۹/۲۲
چه ربطی به سام هنگ داشت:)))))))))))

محمد

۱۳۹۶/۹/۲۲
حالا خوبه اچ تی سی یک قطعه هم تولید نمیکنه و قطعات تولیدی بقیه رو سرهم میکنه والا در حالی که سامسونگ 90 درصد قطعات گوشیشو خودش تولید میکنه

عماد

۱۳۹۶/۹/۲۲
مهندس
ایشون طرفداره اچ تی سی هستن.نه اپل و ال جی یا سامسونگ!
نمیدونم چرا هرچی میشه ربطش میدین به اپل