خانهاخبار
اطلاعات تازه از ویژگی‌ها و قابلیت‌های (Galaxy A8 (2018 و (A8 Plus (2018

اطلاعات تازه از ویژگی‌ها و قابلیت‌های (Galaxy A8 (2018 و (A8 Plus (2018

سامسونگ قصد دارد روند نام‌گذاری میان رده‌هایش را از سال آینده تغییر دهد. بدین ترتیب به زودی شاهد معرفی (Galaxy A8 (2018 و (Galaxy A8 Plus (2018 به جای A5 و A7 خواهیم بود. راهنمای کاربری این گوشی‌ها دیروز در وب‌سایت سامسونگ قرار گرفت و برخی مشخصات آن‌ها را لو داد.
۱۳۹۶/۹/۲۱

روز گذشته راهنمای کاربری مخصوص برای گوشی‌های Galaxy A8 (2018) و Galaxy A8 Plus (2018) که پیش‌تر با شناسه‌های SM-A530 و SM-A730 می‌شناختیم، روی وب‌سایت سامسونگ منتشر شد. در این راهنمای کاربری شاهد برخی ویژگی‌های نرم افزاری و همچنین طراحی ظاهری آن‌ها هستیم. بر اساس این تصاویر می‌توان حدس زد که هر دو گوشی A8 و A8 Plus سال آینده از صفحه نمایش اینفینیتی بهره می‌برند و حاشیه‌های صفحه‌شان هم به همین خاطر باریک طراحی می‌شود. نسبت تصویر گوشی‌های مذکور هم احتمالا مانند سایر دستگاه‌های پرچم‌دار تازه این سازنده معادل 18.5:9 خواهد بود. بدین ترتیب حاشیه‌های بالا و پایین صفحه هم بسیار باریک طراحی می‌شوند اما حاشیه بالا همچنان میزبان دو دوربین سلفی، بلندگوی مکالمه، حسگر مجاورتی و نور و همچنین نشانگر LED خواهد بود. پورت USB Type-C، جک هدفون 3.5 میلیم تری و بلندگوی اصلی در لبه پایینی گوشی‌ها دیده می‌شود درحالی‌که درگاه سیم‌کارت و یک بلندگوی دیگر هم در لبه بالای آن‌ها تعبیه شده است. از طرفی حسگر اثرانگشت حالا در پنل پشتی و زیر دوربین اصلی طراحی شده است. نکته جالب این طراحی‌ها اینجاست که نشان می‌دهد سامسونگ احتمالا همچنان به روند طراحی گوشی‌های میان رده با دوربین اصلی مجهز به یک لنز ادامه می‌دهد حتی اگر این میان رده‌ها از سری سطح بالای Galaxy A باشند.

image

این راهنمای کاربری اذعان می‌کند که هر دو گوشی Galaxy A8 (2018) و Galaxy A8 Plus (2018) از ویژگی Samsung Pay، سرویس پرداخت موبایلی اختصاصی این غول تکنولوژی کره‌ای، پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌ها قرار است به آنتن‌های MST مجهز شوند تا مشتریان بتوانند از آن‌ها حتی در ساختمان‌هایی که هنوز هم از کارت‌خوان‌های قدیمی استفاده می‌کنند، بهره ببرند. گوشی‌های مذکور همچنین از عملکرد Always On صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند. Always On Display باعث می‌شود برخی پیکسل‌های صفحه نمایش خاموش همچنان روشن بمانند و کاربران را قادر می‌سازد تا در مواقعی که بخش عمده صفحه خاموش است هم پخش موسیقی را کنترل کنند و نوتیفیکیشن‌هایشان را ببینند. انتظار می‌رود سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 به صورت پیش فرض روی Galaxy A8 (2018) و Galaxy A8 Plus (2018) نصب شود. این موضوع بدین معنیست که کاربران گوشی‌های مذکور قادر خواهند بود از ویژگی‌های نوین split-screen بهره ببرند. ابزار Game Launcher هم روی دوگانه میان رده تازه سامسونگ نصب خواهد شد تا بازی‌های نصب شده توسط Google Play Store و Galaxy App را یکجا گرد هم آورد.

شایعه‌های قبلی درباره این گوشی‌ها مدعی شده بودند که Galaxy A8 (2018) از پردازنده 64 بیتی سامسونگ اگزینوس 7885 با 8 هسته پردازشی و قدرت فرکانس حداکثر 2.2 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و صفحه نمایش 5.7 یا 5.8 اینچی دارد. همچنین انتظار می‌رود این گوشی به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود و با کمک کارت حافظه جانبی microSD هم ارتقا یابد. در راهنمای کاربری که تازه منتشرشده است، شاهد هستیم که هر دو گوشی از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی همچنین با شارژرهایی که از Adaptive Fast Charging سامسونگ یا شارژ سریع کوالکام نسخه 2.0 پشتیبانی می‌کنند، سازگار خواهند بود. پنل پشتی این دوگانه از جنس شیشه طراحی می‌شود و دکمه اختصاصی بیکسبی هم احتمالا برای هر دو در نظر گرفته خواهد شد.

پیش بینی می‌شود Galaxy A8 Plus (2018) به صفحه نمایش 6.01 اینچی و 6 گیگابایت رم مجهز شود و حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌اش هم قدری ضخیم‌تر از A8 (2018) باشد. همچنین گفته می‌شود هر دو گوشی به دوربین اصلی با یک لنز 16 مگا پیکسلی مجهز خواهند شد و حسگر سلفی‌شان هم 8 مگا پیکسلی خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

milad

۱۳۹۶/۹/۲۸
نظر شما ...قیمتش تقریبا ۲تمنه این ک دیگع میان رده نمیشه دسته اس بخری بهتر. ارزش خرید نداره

ابراهیم

۱۳۹۶/۹/۲۱
امر دیگه ای نیست؟؟؟؟ همه ش میگی مشکی کنن مشکی کنن خخخخخخخخخخخ

sia

۱۳۹۶/۹/۲۱
این گوشیا با قیمت بالایی وارد بازار میشن محدوده قیمت1700000 تا 2000000 و با این قیمت میشه پرچمدارای سال قبل هر برندی تهیه کرد که مسلما از گوشیای میان رده بهترن.بخصوص با این روند که سازنده های گوشیهای موبایل پیش گرفتن و شانه به شانه هم دارن قدم بر میدارن که اینهم به سود مشتریه

Jaber

۱۳۹۶/۹/۲۱
من که a7 دارم خیلی راضیم حتما اگه بیاد داخل بازار میخرم.سری a خیلی بهتر از بقیشونه.

Jaber

۱۳۹۶/۹/۲۱
من که a7 دارم خیلی راضیم حتما اگه بیاد داخل بازار میخرم.سری a خیلی بهتر از بقیشونه.