خانهاخبار
اپل برای خرید اپلیکیشن شازم دست به‌کار می‌شود

اپل برای خرید اپلیکیشن شازم دست به‌کار می‌شود

بی‎تردید بسیاری از کاربران، با اپلیکیشن "Shazam" آشنایی دارند، این اپ انگلیسی پرکاربرد اخیرا توجه شرکت اپل را به خودش جلب کرده و این شرکت قصد خریداری آن را دارد.
۱۳۹۶/۹/۱۸

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اپل در صدد خرید اپ "Shazam" است. همانطور که می‌دانید این اپلیکیشن قادر است پس از دریافت بخشی از یک موزیک، فیلم، سریال و مواردی از این دسته - از طریق میکروفن تلفن همراه -  اطلاعات دقیقی از آن قطعه در اختیار کاربر قرار ‎دهد.

طبق آخرین خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری "TechCrunch"، قرارداد بین «شازم» و «اپل» درهفته جاری به امضا می‎رسد و دوشنبه آینده به اطلاع همگان می‎رسد. با این حال «تاچ‎کرانچ» اعلام کرده که این رویداد هنوز قطعی نشده است.

از آنجا که سهام اپ شازم به ارزش 143.5 میلیون دلار در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچون "Kleiner Perkins"، "London's DN Capital"، "IVP"، "Sony Music"، "Universal Music" و "Access Industries" قرار دارد، شاید رقم قرارداد اپل با شازم میلیارد دلاری باشد. بر همین اساس برخی این رقم را حدود 300 میلیون یورو (برابر با 401 میلیون دلار) اعلام نموده‎اند. اما طبق نظر شرکت "PitchBook" اپلیکیشن شازم در سال 2015 چیزی حدود 1.02 میلیارد دلار ارزش گذاری شده و بیشک این رقم در سال 2017 افزایش یافته است.

اگرچه در سال 2016 این اپ بیش از یک میلیارد بار دانلود شده، سود دهی این اپ هنوز آغاز نشده و در طی دو سال گذشته نیز حدود 27.31 میلیون دلار زیان به بار آورده است.

با این همه اپل قصد دارد کاربرانش را به استفاده از "iTunes Store" و شازم تشویق نماید. علاوه بر این، اپل برنامه‌های زیادی برای این اپلیکیشن دارد همچنان که از هم اکنون تلفیقی از شازم و سیری را برای کاربران به ارمغان آورده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)