خانهاخبار
احتمال عرضه مدلی از آیفون با نمایشگر 6.1 اینچی LCD و بدنه فلزی در سال 2018

احتمال عرضه مدلی از آیفون با نمایشگر 6.1 اینچی LCD و بدنه فلزی در سال 2018

براساس یک گزارش جدید، اپل به دنبال عرضه آیفون جدیدی در سال آینده است که به نمایشگر 6.1 اینچی LCD مجهز خواهد بود. این مدل از شارژ بی‏‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و قیمت کم‌تری نسبت به آیفون‌های دیگر اپل در سال 2018 خواهد داشت.
۱۳۹۶/۹/۱۶

گزارش جدید نشریه Nikkei، حاکی از آن است که شرکت اپل سال آینده، یک گوشی آیفون جدید با نمایشگر LCD عرضه خواهد کرد؛ این مدل، قرار نیست جایگزین آیفون‌های OLED اپل شود و انتظار می‎رود دو مدل با پنل اولد مانند آیفون 10 عرضه شود. شرکت اپل، هیچ‌یک از آیفون‌های 2017 خود را با پنل پشتی از جنس فلز ارائه نداده است؛ با این‌حال، در سال آینده آیفون LCD اپل با بدنه‌ای فلزی معرفی خواهد شد.

با توجه به اینکه آیفون جدید اپل بدنه فلزی دارد، به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز نخواهد شد. این تغییرات، باعث می‏‌شود تا آیفون LCD اپل با قیمت کم‏‎تری نسبت به دو مدل دیگر عرضه شود. اندازه صفحه‌نمایش آیفون جدید کوپرتینویی‌‏ها، 6.1 اینچی خواهد بود؛ این در حالی است که دو آیفون دیگر با نمایشگر OLED، صفحه‌نمایش 5.8 اینچی و 6.2 اینچی یا 6.3 اینچی خواهد داشت.

image

تغییرات ایجاد شده در آیفون LCD جدید اپل، باعث خواهد شد تا ابعاد بزرگ‎تری نسبت به آیفون 8 پلاس داشته باشد. شرکت سازنده، ممکن است از یک نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 روی گوشی جدید خود استفاده نماید؛ لازم به‌ذکر است که آیفون 10 به عنوان پرچمدار امسال اپل، از یک نمایشگر با نسبت ابعاد نه‌چندان مرسوم 19.5 به 9 استفاده می‌کند.

اگر شرکت اپل تصمیم بگیرد تا آیفون مجهز به صفحه‌نمایش LCD را با پنل پشتی از جنس فلز ارائه دهد، احتمالاً توسعه‌ی کیس آن‎را به شرکت Casetek، زیرشاخه Pegatron واگذار خواهد کرد. Casetek در حال‏‌حاضر، پنل فلزی تبلت‌‏های آیپد را توسعه می‎دهد و طراحی پنل فلزی آیفون جدید نیز مانند آن خواهد بود.

image

پیش‌تر نیز مینگ‌چی کو اعلام کرده بود شرکت اپل، آیفون LCD عرضه می‎کند. آن‌طور که پیداست، آیفون جدید کوپرتینویی‌ها طراحی بدون لبه خواهد داشت؛ البته مطمئن نیستیم که گزارش آقای کو با خبر جدید Nikkei هم‌سو باشد. شرکت اپل با حذف حاشیه‌های اضافی آیفون 10 توانسته است یک صفحه‌نمایش 5.8 اینچی را درون پرچمدارش جای دهد؛ این در حالی است که آیفون 8 پلاس با صفحه‎نمایش 5.5 اینچی، ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با آیفون 10 دارد.

 تحلیل‌گر برجسته‌‏ی KGI Securities، پیش‌بینی می‌کند که هر سه مدل از آیفون‏‌های جدید اپل به دوربین TrueDepth مجهز خواهد شد. به همین جهت، محتمل است که آیفون‌های 2018 اپل، بدون دکمه‌ی فیزیکی Home و سنسور اثرانگشت Touch ID عرضه شوند؛ ضمن اینکه انتظار داریم آیفون 6.1 اینچی LCD اپل، مانند مدل‌های دیگر از قابلیت Face ID بهره بگیرد.

عرضه یک آیفون مجهز به صفحه‌‏نمایش LCD که بدنه فلزی دارد و مشخصات سخت‌افزاری آن نسبت به دیگر آیفون‌های 2018 اپل ضعیف‌تر است، باعث می‏‌شود هزینه تولید کاهش یابد که این موضوع روی هزینه نهایی آیفون 6.1 اینچی سال آینده اپل تأثیر خواهد گذاشت. به همین جهت، کاربران در هند یا دیگر کشورهای در حال توسعه، به راحتی می‌توانند این مدل را خریداری کنند. مینگ‏‌چی کو پیش‌بینی کرده است که اپل، آیفون LCD را با قیمتی بین 649 تا 749 دلار عرضه خواهد کرد. با توجه به اینکه یک سال تا زمان عرضه آیفون‌های جدید اپل باقی مانده است، باید به شایعات با دیده شک و تردید نگاه کنید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)