خانهاخبار
تاخیر HMD در معرفی نوکیا 9 و عرضه جهانی نوکیا 7 تا سال 2018

تاخیر HMD در معرفی نوکیا 9 و عرضه جهانی نوکیا 7 تا سال 2018

پس از معرفی و عرضه گوشی‌های متعدد نوکیا در سال 2017، به نظر می‌رسد برنامه‌های این برند نام آشنا برای رونمایی از پرچم‌دار سطح بالای نوکیا 9 به سال آینده موکول شده است. HMD همچنین قصد دارد عرضه جهانی نوکیا 7 میان رده را هم در سال 2018 دنبال کند.
۱۳۹۶/۹/۱۳

کمپانی HMD که مسئولیت ساخت گوشی‌های نوکیا را بر عهده دارد، چند گوشی اندرویدی تازه از این برند را در ماه فوریه سال جاری و در خلال کنفرانس جهانی MWC 2017 رسما معرفی کرد. این سازنده چند ماه بعد از گوشی پرچم‌دار تازه‌اش هم به نام نوکیا 8 در ماه اوت پرده برداشت.

البته فعالیت‌های تازه نوکیا به همین گوشی‌ها محدود نشد. HMD گوشی میان رده نوکیا 7 را هم چندی پیش وارد بازار چین کرد و گوشی پایین رده نوکیا 2 را هم در ماه اکتبر در خلال رویدادی در کشور هند به دنیا معرفی کرد. در هنگام معرفی نوکیا 7 گفته شد که ممکن است این میان رده تازه به جز چین در هیچ کشور دیگری عرضه نشود اما حالا گزارش تازه‌ای منتشر شده است که خبرهای خوشی برای علاقه‌مندان این برند قدیمی با خود به همراه دارد. این گزارش شامل جزئیات عرضه جهانی نوکیا 7 و خبرهایی درباره گوشی معرفی نشده نوکیا 9 است.

image

بر اساس گزارش NokiaPowerUser ظاهرا کمپانی HMD قصد ندارد در بازه زمانی باقی مانده از سال 2017 هیچ گوشی تازه‌ای معرفی کند یا در جهت ورود نوکیا 7 به سایر بازارهای بین المللی قدمی بردارد. تنها نتیجه‌ای که می‌توان درباره گزارش مذکور گرفت این است که HMD قصد دارد نوکیا 9 پرچم‌دار را سال آینده معرفی کند. البته هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این پرچم‌دار مشخص نیست اما انتظار می‌رود در اوایل سال 2018 شاهد آن باشیم.

نه تنها معرفی نوکیا 9 بلکه حالا عرضه جهانی نوکیا 7 هم به سال آینده میلادی موکول شده است. میان رده مذکور حداقل تا اویل سال 2018 انحصارا در بازار چین به فروش می‌رسد و جالب است بدانید در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های این کشور بزرگ است.

همان‌طور که گفتیم، این گزارش‌ها بر اساس شایعه‌های متعددی شکل گرفته‌اند و هیچ‌کدام از سوی مقامات نوکیا تأیید نشده‌اند اما نمی‌توان استدلال منطقی آن‌ها را هم نادیده گرفت. همان‌طور که گفتیم، نوکیا 7 در حال حاضر در کشور چین از فروش بالایی بهره می‌برد و خبرگزاری‌ها معتقدند نوکیا هم عرضه جهانی آن را عمدتا به خاطر فروش بالای چین و مشکل احتمالی کسری موجودی مورد نیاز برای ورود به سایر کشورها به سال آینده موکول کرده است. از طرفی انتظار می‌رود نوکیا 9 یک پرچم‌دار سطح بالا باشد و از طراحی صفحه نمایش شیشه‌ای خمیده لبه تا لبه بهره ببرد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، نوکیا باید تا سال آینده برای تهیه و تأمین قطعات مورد نیاز نوکیا 9 منتظر بماند. بدین ترتیب منطقی به نظر می‌رسد نوکیا بخواهد موجودی نوکیا 7 را پیش از عرضه جهانی در سطح مطلوبی نگه دارد و علاقه‌مندانش را با مشکل اتمام موجودی مواجه نکند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۹/۱۳
ای کاش سریع این نوکیا 7 بیاد 1 ماهه گوشیمو فروختم منتظرم این عرضه شه