خانهاخبار
قیمت و تاریخ عرضه Redmi 5 و Redmi 5 Plus شیائومی

قیمت و تاریخ عرضه Redmi 5 و Redmi 5 Plus شیائومی

پس از انتشار شایعه‌های مختلف درباره دو گوشی Redmi 5 و Redmi 5 Plus، شیائومی سرانجام تأیید کرد هر دوی آن بدون حاشیه هستند و 7 دسامبر رسما معرفی می‌شود. اطلاعات تازه‌ درباره عرضه عمومی و قیمت نهایی نسخه‌های مختلف گوشی‌های مذکور امروز منتشر شد.
۱۳۹۶/۹/۱۱

کمپانی شیائومی قصد دارد دو گوشی میان رده Redmi 5 و Redmi 5 Plus را در یک رویداد رسمی در تاریخ 7 دسامبر (16ام آذر) رسما معرفی کند. این دو گوشی اخیرا در خبرها و شایعه‌های متعددی دیده شدند و مشخصات فنی و ظاهری‌شان تا حدودی لو رفت.

از طرفی کمپانی سازنده آن‌ها برخی مشخصات فنی و ظاهری‌شان را دو روز پیش هنگام اعلام تاریخ معرفی، تأیید کرد اما جزئیات قیمت نهایی و شرایط عرضه آن‌ها تا امروز نامشخص باقی‌ مانده بود. حالا گزارش تازه‌ای در این باره منتشر شده و اطلاعات تکمیلی قیمت گوشی‌های مذکور را مورد تأیید قرار داده است.

بر اساس این گزارش تازه، گوشی‌های Redmi 5 و Redmi 5 Plus از تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) در دسترس عموم کاربران قرار خواهند گرفت. همچنین گفته شده است که شیائومی وضعیت موجودی این میان رده‌ها را در سطح مطلوبی تأمین کرده است تا همه علاقه‌مندان بتوانند نسخه موردنظرشان را تهیه کنند.

image

کمپانی شیائومی دو روز پیش پوستر رویداد رسمی این گوشی‌ها را منتشر و بر سه ویژگی اصلی آن‌ها تأکید کرد. در این پوسترها صراحتا به طراحی بدون حاشیه، سلفی باکیفیت و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره شده بود. گوشی‌های مذکور همچنین در خلال روزهای اخیر در پایگاه TENAA دیده شدند و سایر مشخصات فنی‌شان توسط رگولاتوری چین منتشر شد.

گوشی Redmi 5 قرار است صفحه نمایش 5.7 اینچی اچ‌دی پلاس با وضوح تصویر 1440 در 720 داشته باشد و از نسبت نمایش 18:9 پشتیبانی کند. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 450 قدرت می‌گیرد که اولین پردازنده 14 نانو‌متری سری 400 است. پردازنده در ماه ژوئن سال 2017 رسما معرفی شد.

مدل اصلی این گوشی به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. نسخه سطح بالای دیگر آن هم قرار است از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرد. این گوشی به دوربین اصلی با یک لنز 12 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز می‌شود و یک حسگر 5 مگا پیکسلی هم در پنل جلو برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه می‌شود. ظرفیت باتری آن هم معادل 3300 میلی‌آمپر ساعت گزارش شده است.

از طرف دیگر انتظار می‌رود Redmi 5 Plus صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ‌دی پلاس با وضوح تصویر 2160 در 1080 و نسبت نمایش 18:9 داشته باشد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 625 قدرت بگیرد. این پردازنده در حال حاضر روی گوشی Redmi Note 4 شیائومی هم تعبیه شده است.

این نسخه قرار است در دو نسخه با کانفیگ رم مختلف معرفی شود. این نسخه‌ها به 3 و 4 گیگابایت رم مجهز می‌شوند و حافظه داخلی‌شان به ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود. از طرفی انتظار می‌رود Redmi 5 Plus به دوربین اصلی با لنز دوگانه 12 و 5 مگا پیکسلی مجهز شود و ظرفیت باتری‌اش هم 4000 میلی آمپر ساعت باشد.

شیائومی چند روز پیش همچنین تأیید کرد سیستم عامل اندروید نوقا 7.1 و پوسته اختصاصی تازه این سازنده به‌صورت پیش‌فرض روی هر دو میان رده تازه نصب می‌شوند.

نسخه 2 گیگابایتی Redmi 5 قرار است 699 یوان معادل 106 دلار قیمت‌گذاری شود و نسخه 3 گیگابایتی آن هم 999 یوان معادل 151 دلار قیمت خواهد داشت. از طرف دیگر نسخه 3 گیگابایتی Redmi 5 Plus به قیمت حدودا 999 یوان معادل 151 دلار معرفی می‌شود و نسخه 4 گیگابایتی‌اش هم 1299 یوان معادل 196 دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

میثم‌

۱۳۹۶/۹/۱۱
ای جانم
من ردمی نوت ۴ دارم
چقدر خوبه آخه