خانهاخبار
گوشی‌های هوشمند سونی در سال آینده، فاقد نمایشگر 18:9 هستند

گوشی‌های هوشمند سونی در سال آینده، فاقد نمایشگر 18:9 هستند

آن‌طور که پیداست، هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند سونی در سال آینده به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز نخواهند بود. گمان می‌رود سونی از نسبت ابعاد مرسوم 16:9 استفاده کند که البته با توجه به تِرِند جدید بازار، کمی قدیمی به‎نظر می‌رسد.
۱۳۹۶/۹/۱۱

شایعه شده است که شرکت سونی در سال آینده، زبان طراحی گوشی‌های هوشمند خود را از OmniBalance تغییر می‌دهد و گوشی‌های جدیدی را مبتنی بر زبان طراحی Mirai عرضه خواهد کرد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد در سال آینده خبری از عرضه گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش 18:9 نیست و این سازنده ژاپنی، همچنان از نمایشگرهای عریض‌تر با نسبت ابعاد 16 به 9 استفاده خواهد کرد.

در بنچمارک HTML5، چهار مدل از گوشی‌های هوشمند سونی فاش شده‌اند؛ از حرف H در نام‌گذاری آن‌ها استفاده شده است و به همین جهت، این مدل‌ها در سال آینده عرضه خواهند شد. حرف F نیز امسال برای نامیدن گوشی‌های هوشمند سونی درنظر گرفته شده بود. با اینکه رزولوشن دقیق صفحه‎نمایش مشخص نشده است، می‌دانیم تمامی گوشی‌های هوشمند سونی به نمایشگری با نسبت ابعاد 16:9 مجهز خواهند شد؛ علت این استدلال، فاش شدن آن‌ها با رزولوشن 640 در 360 پیکسل است.

هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی با طراحی بدون لبه عرضه نشده‌اند اما می‌توان امیدوار بود که زبان طراحی Mirai، به حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر گوشی‎های هوشمند سونی خاتمه دهد. هرچند، به‌نظر می‌رسد در سال آینده سونی تصمیمی برای عرضه گوشی‌های هوشمند خود با صفحه‌نمایش 18:9 ندارد.

با حذف حاشیه‌ها و استفاده از نمایشگرهای کشیده، سازندگان می‌توانند محصولاتی را ابعاد مناسب و صفحه‌نمایش بزرگ‌ ارائه دهند؛ سامسونگ و ال‎جی از سردمداران این روند ایجاد شده هستند و در اوایل سال جاری میلادی، گوشی LG G6 و Galaxy S8 سامسونگ با صفحه‌نمایش 18:9 ارائه شده است.  با این‌حال، مشخص نیست مقاومت سونی در برابر تغییرات بازار گوشی‌های هوشمند برای عرضه محصولات رده‌بالا با صفحه‌نمایش 18:9 به طول خواهد انجامید.

image

سونی با عرضه Xperia XZs و Xperia XZ1 نشان داده است که علاقه چندانی به پیروی از دیگر سازندگان ندارد؛ این شرکت، حتی هیچ‌یک از گوشی‎‌های هوشمند خود را با دوربین دوگانه عرضه نکرده است.

برای سال آینده، انتظار می‌رود نسخه جدید Xperia XZ Premium عرضه شود که براساس شایعات، حاشیه‌های باریکی خواد داشت. مانند مدل قبلی، گوشی پرچمداری که سونی در سال آینده عرضه خواهد کرد؛ به صفحه‌نمایش 4K مجهز خواهد بود اما اندازه نمایشگر آن بزرگ‎تر است. انتظار داریم شرکت سونی با حذف حاشیه‌های اضافی، توانسته باشد تا محصولی را با ابعاد کوچک‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر در مقایسه با Xperia XZ Premium طراحی نماید. البته از آن‌جایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

اگر سونی برای عرضه پرچمدار خود در نیمه اول سال 2018 برنامه‌ریزی کرده باشد، محتمل است که آن‌را در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش بگذارد. سامسونگ و ال‌جی نیز برنامه‌ای مشابه را برای معرفی پرچمداران جدید خود درنظر گرفته‌اند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

فرامرز

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سونی حرف نداره من خودم ضد فایو دارم عالیه

محمد

۱۳۹۶/۹/۱۶
سلام چرا گوشی های ایرانی و خوب مثل جی ال ایکس اریا 1 رو بررسی نمی کنید.؟ لطفا بررسی کنید اگر شد ویدیو بگذارید.ممنون

Ramin

۱۳۹۶/۹/۱۴
با سلام
باید بگم که سونی یعنی تحولی خاص تمام محصولات جدید سونییعنی یک کانسپت جدید یکایده نو و خاص در باید بگم مطمنن در 2018 سونی تحولی در دنیای گوشی ها ایجاد میکنه که دیگر پرچمداران حرفی واس گفتن نداشته باشن دوستان خوب سونی بی صبرانه منتظر محصولات جدیدسسونی در 2018 باشند
یاعلی همگی

کامران

۱۳۹۶/۹/۱۱
سلام و احترام، دلیل استفاده نکردن سونی از نمایشگر باریک بلند کاملا مشخص و فنی است چرا باید همچین نمایشگری بزنه وقتی فیلم ها نسبت ۱۶:۹ هستند؟ گوشی ۱۸:۹ وقتی بالا پایین تصویر خالیه چه کاربردی دارد؟ گوشی کم حاشیه ۲۰۱۸ سونی منطقی و کاربردی است هر کسی با گوشی کاملا بی حاشیه با نسبت غیرمتعارف کار کرده متوجه شده کار کردن باهاش چندان راحت و جنگی نیست فقط تبلیغاتی هستش و برا افرادی خوبه که کار نمی‌کشند از گوشی

Pourya

۱۳۹۶/۹/۱۱
سونی کارش درسته، حالا چون همه کمپانیا از این مدل پیروی میکنن دلیل نمیشه سونی هم استفاده کنه. همیشه طراحی های سونی نسبت به بقیه متفاوت بوده و هست. اگه بخواد از سامسونگ و ال‌جی پیروی کنه که همشون میشن شبیه هم. همین چیزاست که سونیو همیشه متفاوت با بقیه کرده. همینکه حاشیه هارو کم کنه کافیه، که البته داره میکنه. درود بر برند خاص و خوب سونی