خانهاخبار
مشکل شارژ باتری Galaxy S8 بعد از نصب بسته امنیتی ماه اکتبر

مشکل شارژ باتری Galaxy S8 بعد از نصب بسته امنیتی ماه اکتبر

اغلب کاربران Galaxy S8 که دستگاه‌هایشان به پردازنده اسنپ‌دراگون 835 مجهز شده‌اند ادعا می‌کنند گوشی آن‌ها پس از دریافت بسته امنیتی ماه اکتبر با مشکل نرم افزاری مواجه شده است. این نسخه S8 در آمریکا عرضه شده است و دارندگانش گزارش کرده‌اند شارژ دستگاهشان به سرعت تمام می‌شود یا اصلا از طریق پورت USB شارژ نمی‌شود.
۱۳۹۶/۹/۱۰

چندی پیش به‌روزرسانی نرم افزاری تازه‌ای برای دوگانه Galaxy S8 سامسونگ منتشر شد. حالا به نظر می‌رسد برخی از این دستگاه‌ها پس از نصب فایل به روزرسانی مذکور با مشکل تازه‌ای مواجه شده‌اند. این مشکل مربوط به شارژ باتری گوشی‌های S8 است و توسط کاربران آمریکایی مخصوصا کسانی که نسخه پردازنده اسنپ‌دراگون 835 را دارند، گزارش شده است. منظور از این به‌روزرسانی همان بسته امنیتی ماه اکتبر است و کاربرانی که آن را نصب کرد‌ه‌اند ادعا می‌کنند ویژگی شارژ سریع دستگاهشان پس از نصب فایل مذکور غیرفعال شده است یا گوشی‌شان دیگر از طریق پورت USB Type-C شارژ نمی‌شود. برخی کاربران که از شارژ نشدن گوشی با پورت USB شکایت کرده‌اند همچنین گفته‌اند که روند شارژ باتری در حالت بی‌سیم هم بسیار کند انجام می‌شود. علاوه بر این موارد برخی کاربران گزارش کرده‌اند که انرژی باتری‌شان پس از نصب بسته امنیتی ماه اکتبر بسیار سریع‌تر از قبل مصرف می‌شود. کمپانی سامسونگ هنوز درباره این گزارش‌ها اظهارنظر رسمی نکرده است.

image

ذکر این نکته هم الزامیست که بسته امنیتی مذکور تابه‌حال روی گوشی‌های متعددی از محصولات سامسونگ نصب شده اما مشکل مشابهی برای هیچ‌کدام از آن‌ها رخ نداده است. از طرفی گزارش‌هایی درباره برخی مشکلات شارژ باتری Galaxy Note 8 منتشر شده است که ظاهرا مشابه مشکلات دوگانه S8 به نظر می‌رسد. این پرچم‌دار هم مانند S8 از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 بهره می‌برد اما به نظر می‌رسد مشکل شارژ آن به بسته امنیتی ماه اکتبر مربوط نباشد. نسخه‌های جهانی گوشی‌های Note 8، S8 و S8 Plus به پردازنده اگزینوس مجهز شده‌اند و تابه‌حال هیچ گزارشی مبنی بر مشکل شارژ درباره آن‌ها منتشر نشده است. حالا که وارد ماه دسامبر شده‌ایم به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد انتشار بسته امنیتی ماه نوامبر خواهیم بود و امیدواریم مشکل پیش آمده هم رفع شود.

این اولین باری نیست که به‌روزرسانی نرم افزاری باعث ایجاد مشکل در محصولات هوشمند سامسونگ می‌‌شود. چندی پیش دارندگان تلویزیون‌های هوشمند این سازنده در برخی مناطق به‌روزرسانی نرم افزاری به خصوصی دریافت کردند که دستگاه‌شان را پس از نصب با مشکل جدی مواجه کرد. این مشکل نه تنها قابلیت‌های هوشمند تلویزیون‌ها را مختل کرد بلکه باعث ایجاد مشکل در عملکردهای غیرهوشمند مانند اجرای بازی‌های ویدیویی با کابل HDMI یا تماشای برنامه‌های تلویزیونی محلی هم شد. خوشبختانه این مشکلات در کالاهای هوشمند سامسونگ اصلا رایج نیستند و ممکن است تنها یک بار در همه عمر مفیدشان پیش بیاید. کمپانی سامسونگ هم مدتیست که برنامه‌های پشتیبانی نرم افزاری محصولاتش را جدی‌تر دنبال می‌کند و قصد دارد آن‌ها را بیش از پیش توسعه دهند. همان‌طور که احتمالا در خبرها متوجه شده‌اید، این سازنده کره‌ای قصد دارد گوشی Galaxy S6 را هم که در سال 2016 معرفی شده بود به زودی به اندروید 8.0 اوریو به‌روزرسانی کند و خدمات پشتیبانی نرم افزاری‌اش را به بیش از 2 سال افزایش دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

شهرزاد

۱۳۹۹/۱/۳
گوشیتونو ریست کنین

شهرزاد

۱۳۹۹/۱/۳
سلام دوستانی گه گوشیشون شارژ نمیشه اول با حالت سیف مود گوشی رو روشن کنین و بزنید شارژ اگه شارژ شد مشکل نرم افزاری داره و گوشیتونو ریست ( بازگشت به تنظیمات کارخانه ) بزنین اگه در حالت سیف مود شارژ نشد مشکلش سخت افزاریهدرست میشه من مشکلم با این کار حل شد

شهرزاد

۱۳۹۹/۱/۳
سلام گوشیتونو ریست کنین درست میشه

Armin

۱۳۹۷/۱۰/۲۰
الان ما باید چیکار کنیم یکی هست بگه ما باید چ خاکی تو سرمون کنیم ک این سگ مصب شارژ بشه برا من قبلا با خاموش روشن کردن درست میشد الان اونم نمیشه من درسو و کار و همه زندگیم تو موبایلمه بیرونم میخوان فقط خرج بتراشن میگن ن سوکتاتون سوخته

سعید

۱۳۹۷/۱۰/۲۰
وای خدا منم همین مشکلو دارم. تا جایی که یادم میاد قبل آپدیت پچ این مشکل نبود. الان کای اعصابم خورده...