خانهاخبار
موتورولا در حال توسعه گوشی میان رده Moto X5

موتورولا در حال توسعه گوشی میان رده Moto X5

مدت کوتاهی از عرضه گوشی Moto X4 موتورولا می‌گذرد اما روز گذشته اولین شایعه درباره نسل بعدی آن یعنی Moto X5 توسط ایوان بلاس منتشر شد. این گوشی احتمالا نیمه دوم سال 2018 معرفی می‌شود و یک میان رده سطح بالاست.
۱۳۹۶/۹/۹

ایوان بلاس، فاش کننده معروف و معتبر اینترنتی، روز گذشته با انتشار تصویری از لوگوی یک گوشی تازه موتورولا اعلام کرد که Motorola Mobility در حال حاضر گوشی میان رده بعدی‌اش را که نسل بعدی Moto X4 است، در دست طراحی و توسعه دارد. ایوان بلاس تقریبا بیش از 6 ماه پیش تصویر مشابهی از لوگوی Moto X4 را که هنوز رسما معرفی نشده بود در حساب رسمی توییترش منتشر کرد و به نظر می‌رسد که اتفاق مشابهی برای نسل بعدی آن در حال رخ دادن است. این فاش کننده مشهور اولین کسی بود که کاربران را درباره معرفی Moto X4 مطلع کرد و ظاهرا حالا هم اولین کسیست که خبر اولیه Moto X5 را منتشر کرده است.

image

هیچ جزئیات دیگری درباره این گوشی تازه توسط ایوان بلاس منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود موتورولا گوشی Moto X5 را حداقل تا پیش از نیمه دوم سال 2018 معرفی نکند چراکه گوشی Moto X4 در کنفرانس جهانی IFA 2017 در اواخر ماه اوت رسما معرفی شد و از ماه اکتبر به عرضه عمومی رسید. بدین ترتیب Moto X4 گوشی تازه‌ای به شمار می‌رود و موتورولا قطعا فروش آن را با معرفی نسل بعدی با مشکل مواجه نمی‌کند. همان‌طور که می‌دانید، موتورولا اغلب گوشی‌های سری X را با مشخصات فنی سطح بالا و پرچم‌دار وارد بازار می‌کرد اما Moto X4 اولین گوشی از این سری است که از مشخصات فنی و قیمت میان رده بهره می‌برد و برای رقابت با سایر میان رده‌های سطح بالای محبوب بازار عرضه شده است. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود Moto X5 هم با مشخصات میان رده سطح بالا و به قیمت حدودا 450 دلار به عرضه برسد. البته این گوشی احتمالا در نسخه‌های متعددی با کانفیگ مختلف به عرضه می‌رسد و قیمت نها‌یی‌اش تحت تاثیر نسخه و هزینه‌های مالیات و گمرک کمی دستخوش تغییر می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، گوشی Moto X4 به دوربین اصلی با لنز دوگانه مجهز شده است و به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی آن هم از چنین دوربینی بهره ببرد.

منطقی به نظر می‌رسد برخی مشخصات فنی و سخت افزاری داخلی Moto X4 به صورت بهبود یافته دوباره در طراحی Moto X5 به کار روند اما هنوز هیچ اطلاعات مشخصی در این باره منتشر نشده است. صرفا جهت یادآوری باید بگوییم گوشی Moto X4 با صفحه نمایش 5.2 اینچی فول اچ دی و پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 معرفی شد. این گوشی در دو نسخه با کانفیگ حافظه متفاوت به عرضه رسید که نسخه ارزان آن به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده بود اما نسخه سطح بالاتر آن از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. از طرفی نسخه ارزان آن با اندروید وان (اندروید خالص) وارد کشور آمریکا شد و احتمال مجهز شدن Moto X5 به این سیستم عامل به‌صورت مستقیم به میزان موفقیت نسل قبلی در بازار هدف وابسته است. گوشی Moto X4 به مدت چند ماه پیش از معرفی رسمی در مرکز شایعه‌ها قرار داشت و خبرهای متنوعی از آن لو رفت. به همین خاطر انتظار می‌رود اولین خبرها و جزئیات درباره Moto X5 هم به‌زودی منتشر شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)