خانهاخبار
احتمال معرفی iPhone XI S Plus با صفحه نمایش 6.5 اینچی در سال آینده

احتمال معرفی iPhone XI S Plus با صفحه نمایش 6.5 اینچی در سال آینده

مدت زیادی از عرضه آیفون‌های تازه اپل نگذشته اما شایعه‌ها درباره آیفون‌های بعدی آغاز شده است. برخی تحلیل‌گران معتقدند اپل قرار است یک گوشی 6.5 اینچی به نام iPhone XI S Plus را در سال 2020 معرفی کند و همین روند رایج را همچنان در نام‌گذاری آیفون‌های ادامه دهد.
۱۳۹۶/۹/۹

همان‌طور که می‌دانید، همیشه کاربران بسیاری منتظر معرفی آیفون‌های کمپانی اپل هستند و این سازنده هم امسال محصولات تازه‌اش را خیلی دیر رونمایی کرد. بدین ترتیب شایعه‌های مختلف درباره آیفون‌های سال آینده از همین حالا آغاز شده‌اند.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر شرکت امنیتی KGI، چند هفته پیش ادعا کرد که یکی از آیفون‌های 2018 اپل احتمالا با صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی معرفی می‌شود. حالا هم چولجونگ کیم از کمپانی Jefferies & Co. درباره احتمال بالای معرفی یک آیفون 6.5 اینچی صحبت می‌کند. این تحلیل‌گر پرآوازه می‌گوید انتظار می‌رود کمپانی اپل این گوشی را در سال 2020 و به نام iPhone XI S Plus عرضه کند.

image

ظاهرا گوشی iPhone XI S plus قرار است به پنل نمایش OLED ساخت کمپانی LG Electronics مجهز شود. همان‌طور که می‌دانید، پنل نمایش OLED گوشی iPhone X امسال توسط کمپانی سامسونگ ساخته شده و گزارش شده است که اپل قصد دارد همکاری‌اش را با این غول تکنولوژی کره‌ای کاهش دهد. طبق خبرهای قبلی اپل قصد دارد با سرمایه‌گذاری‌های کلان در خط تولید پنل‌های نمایش OLED کمپانی LG این سازنده را وادار کند پنل‌های نمایش موردنیاز برای آیفون‌های بعدی را به‌طور اختصاصی برای این غول تکنولوژی آمریکایی تولید کند.

طبق ادعای آقای چولجونگ کیم آیفون 6.5 اینچی می‌تواند فقط 180 پنل از هر ورق OLED را مورد استفاده قرار دهد. برای مقایسه این موضوع باید بگوییم که حدودا 230 پنل نمایش از هر ورق برای تهیه آیفون 10 استفاده می‌شود. همین مورد باعث ایجاد یک چالش تازه در میان تأمین کنندگان شده است.

این تحلیل‌گر کمپانی Jefferies & co. همچنین معتقد است که سرمایه‌گذاری اپل در صفحه‌ نمایش‌های OLED تاشو همچنان ادامه پیدا می‌کند و اولین نسخه‌های این آیفون‌ها در سال 2019 وارد بازار می‌شوند. البته هنوز در مورد استراتژی نام‌گذاری آیفون‌های آینده اپل مطمئن نیستیم و نمی‌دانیم آیا این سازنده می‌خواهد همین روند مرسوم را پیش ببرد یا خیر. اگر قرار باشد اپل همین روند را همچنان ادامه دهد، یکی از آیفون‌های سال 2018 احتمالا iPhone X S نام‌گذاری می‌شود. همچنین گفته می‌شود احتمال معرفی یک نسخه دیگر به نام iPhone XI هم وجود دارد. بدین ترتیب این سازنده کوپرتینویی گوشی iPhone XI S Plus را هم در سال 2020 به بازار معرفی خواهد کرد.

البته این نکته را هم ذکر کنیم که اپل از آن‌ دسته سازندگانیست که مایل است هر از چند گاهی کاربرانش را غافل‌گیر کند؛ به همین خاطر فعلا به این گزارش‌ها به چشم شایعه معمولی نگاه کنید. از طرفی هنوز برای تأیید یا رد نظرات تحلیل‌گران مذکور خیلی زود است. سه سال درواقع زمان زیادیست و ممکن است تکنولوژی‌های متعددی در همین مدت به عرضه ظهور برسند. در همین راستا اخیرا شایعه‌هایی منتشر شده‌اند و ادعا کرده‌اند بر آیفون‌های آینده ممکن است با صفحه نمایش از نوع microLED ساخته شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۹/۹
به هیچ عنوان چنین اسم طولانی نخواهد داشت

mohammad.sh

۱۳۹۶/۹/۹
6.5 اینچ !! جنگ مگه

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۹
وای خدای من، چه زیبا و کارآمد خواهد بود
????