خانهاخبار
مشکل ریبوت شدن گوشی‌های پیکسل 2 در اثر اتصال به شبکه LTE

مشکل ریبوت شدن گوشی‌های پیکسل 2 در اثر اتصال به شبکه LTE

گوگل امسال با معرفی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال دوباره به عرصه رقابت با پرچم‌داران توانای بازار بازگشت اما مدتی است که گزارش‌های متعددی درباره باگ‌های گوشی‌های مذکور منتشر می‌شود. تازه‌ترین گزارش درباره مشکل ریبوت شدن مکرر این دستگاه‌ها مدعی شده است که این مشکل به خاطر اتصال به شبکه ارتباطی LTE رخ می‌دهد.
۱۳۹۶/۹/۸

بسیاری از کاربران نسل دوم گوشی‌های پیکسل گوگل به تازگی گزارش‌هایی درباره ریبوت شدن مکرر و اتفاقی این دستگاه‌ها در هنگام اتصال به ارتباط سلولار همراه منتشر کرده‌اند. اولین گزارش‌ها درباره مشکل مذکور درواقع ماه گذشته منتشر شدند و کاربران گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال در صفحه‌های تالار گفتگوی محصول گوگل از باگ ریبوت شدن مکرر دستگاه‌هایشان شکایت کردند اما در آن زمان هنوز علت اصلی این مشکل مشخص نشده بود. سرانجام یکی از کاربران باهوش گوشی‌های پیکسل موفق شد ریشه اصلی مشکل ریبوت شدن را کشف کند. حالا به خوبی می‌دانیم مودم LTE نسل تازه پیکسل مقصر اصلی این ماجراست.

image

این کاربر نادر بابیلی نام دارد و تجربیاتش را در ماجرای مواجهه با مشکل ریبوت شدن گوشی خود و همچنین کشف ریشه آن مرتبط با شبکه LTE با سایر کاربران در تالار گفتگوی کاربران پیکسل گوگل به اشتراک گذاشت. لازم است بگوییم که این کاربر توانسته است مشکل ریبوت شدن دستگاهش را با تغییر وضعیت شبکه ارتباطی گوشی به 3G-only رفع کند. او در این باره مدعی شده است گوشی‌اش در موقعیتی ریبوت می‌‌شود که فقط شبکه ارتباطی LTE آن هم با امواج ضعیف در دسترس باشد. نادر بابیلی همچنین گفته است که گوشی‌اش در حالت اتصال به شبکه Wi-Fi خانگی به ندرت دچار مشکل ریبوت می‌شود. اگر گوشی از بازه امواج شبکه Wi-Fi خارج شود، در فواصل زمانی تصادفی مکررا ریبوت خواهد شد.

برای تغییر وضعیت شبکه ارتباطی گوشی می‌تواند در منوی تنظیمات به قسمت Networks بروید و در بخش internet گزینه 3G-only را انتخاب کنید. درواقع در این قسمت قادر خواهید بود شبکه ارتباطی دلخواه را برای اتصال داده‌ها انتخاب کنید و با توجه به مشکل مذکور پیشنهاد می‌کنیم فعلا از حالت LTE استفاده نکنید. از طرف دیگر برخی کاربران گوشی‌های پیکسل تازه مدعی شده‌اند دستگاه‌هایشان در شرایطی به‌جز اتصال به شبکه LTE هم دچار مشکل ریبوت شده است. این موضوع همچنین باعث سردرگمی بیشتر کارشناسان و کاربران شده چراکه ظاهرا هنوز هم علت اصلی مشکل مذکور کشف نشده است.

گوگل از آن سوی ماجرا تمهیدات دیگری برای راهنمایی کاربران و حل مشکلات آن‌ها اندیشیده است. این سازنده با آموزش‌های اختصاصی به دارندگان گوشی‌های پیکسل 2017 کمک می‌کند یاد بگیرند چگونه دستگاهشان را عیب‌یابی کنند. این آموزش‌ها شامل بازگشت به تنظیمات کارخانه، safe mode و چند متد دیگر است که ظاهرا برخی از آن‌ها هیچ تأثیر مثبتی با خود به همراه نداشته‌اند. برخی از کاربران با هیچ روشی موفق نشدند مشکل ریبوت گوشی‌هایشان را رفع کنند و گوگل هم که هنوز هیچ روش مؤثر و سریعی در دست نداشت، مجبور شد گوشی‌هایشان را با نسخه‌های تازه تعویض کند. حالا پس‌ازآنکه کاربران متعددی به گوگل دراین‌باره ایمیل فرستادند به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی کالیفرنیایی قصد دارد باگ مذکور را با انتشار به‌روزرسانی نرم افزاری رفع کند. جالب است بدانید کاربران بسیاری تابه‌حال درباره مشکلات و باگ‌های نسل تازه گوشی‌های پیکسل گزارش تهیه کرده‌اند. این موارد علاوه بر ریبوت شدن مکرر شامل مشکلات صوتی و باگ‌هایی در صفحه نمایش می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۹/۹
حرص نخور... تا حالا پیکسل 2 ایراد نداده... هر چی بوده دست پخته ال جی بوده....شما به نوت برس که تو اس ام اس هم هنگ میکنه:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

سعید

۱۳۹۶/۹/۸
وسیله ای که هنگ تی سی بنجول ساز اسمبل کنه بهتر از این نمیشه