خانهاخبار
نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حمایت ایرانسل برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حمایت ایرانسل برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با حمایت ایرانسل و با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، روزهای دوم و سوم آذر 96 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
۱۳۹۶/۹/۷

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نقطه تلاقی پنج وجه «سرگرمی، صنعت، هنر، آموزش و رسانه»، در راستای حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، پس از حمایت از برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای در شهریور ماه، حامی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال شد.

image

شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس که از این پس به صورت سالانه با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار خواهد شد، با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های مطرح ایران تشکیل شده و هر سال یک دانشگاه میزبان آن خواهد بود تا بتواند بخشی از خلأ علمی و رسانه‌ای در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در ایران را جبران کند.

نخستین دوره این کنفرانس در 9 محور اصلی هوش مصنوعی، پردازش بازی‌های دیجیتال، تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال، جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال، گرافیک رایانه‌ای، اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار بازی‌های دیجیتال، ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال، هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال و بازی‌های جدی و بازی وارسازی برگزار شد و اعضای کمیته علمی آن نماینده رشته‌هایی همچون علوم کامپیوتر، ارتباطات، اعصاب، علوم شناختی، روانشناسی، علوم پزشکی، مدیریت، انیمیشن و سینما، علوم تربیتی و ریاضی بودند.

همچنین در این کنفرانس، هشت کارگاه در سه محور فنی، هنری و طراحی و مطالعات بازی برپا شد.

برای برگزاری این رویداد، شورای سیاست‌گذاری متشکل از نمایندگان ۱۴ دانشگاه، هفت جلسه تشکیل داده و تمامی جزئیات را بررسی کردند که در قیاس با کنفرانس‌های مشابه در ایران یک اتفاق قابل توجه و استثنا به شمار می‌رود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)