خانهاخبار
به‌زودی انتشار نسخه بتای اندروید اوریو برای نوکیا 5 و نوکیا 6

به‌زودی انتشار نسخه بتای اندروید اوریو برای نوکیا 5 و نوکیا 6

پس از انتشار اندروید اوریو برای پرچمدار نوکیا 8 حالا نوبت به میان رده‌های نوکیا 5 و نوکیا 6 رسیده است تا به تازه‌ترین سیستم عامل گوگل ارتقا یابند. در آینده نزدیک شاهد انتشار نسخه بتای اندروید اوریو برای گوشی‌های مذکور خواهیم بود.
۱۳۹۶/۹/۷

به روزرسانی نرم افزاری اندروید 8.0 اوریو از دو روز پیش برای پرچم‌دار نوکیا 8 منتشر شد. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی HMD وعده داده است که سایر گوشی‌های اندرویدی این سازنده فنلاندی هم قرار است تا پیش از پایان سال 2017 به اندروید اوریو ارتقا یابند. اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید کدام مدل‌ها قرار است به‌زودی به آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل ارتقا یابند، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

image

جوهو سرویکاس، مدیر ارشد محصول کمپانی HMD، چند روز پیش در حساب شخصی توییترش اعلام کرد که انتشار نسخه آزمایش بتای اندروید اوریو برای گوشی‌های نوکیا 5 و نوکیا 6 به‌ زودی آغاز می‌شود. البته تاریخ دقیقی برای این موضوع تأیید نشده است اما با توجه به انتشار نهایی این نسخه برای نوکیا 8 در روزهای اخیر و اعلام رسمی مدیر ارشد محصول پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک شاهد عرضه اندروید اوریو برای گوشی‌های میان رده مذکور هم باشیم. کمپانی HMD تا به حال موفق شده است وعده‌هایش را محقق کند و به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را با کمترین تأخیر ممکن برای گوشی‌های اندرویدی تازه‌اش به انتشار برساند. نکته جالب اینکه نوکیا 6 و نوکیا 5 همچنین قرار است در آینده به اندروید P هم ارتقا یابند.

در توضیح اجمالی مشخصا فنی این دو میان رده باید بگوییم نوکیا 6 صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی با وضوح تصویر 1080 دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 430 قدرت می‌گیرد. این گوشی 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توانید آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD تا 128 گیگابایت ارتقا دهید. دوربین اصلی آن به یک لنز 16 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز شده و حسگر سلفی‌اش هم 8 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. همچنین هر دو دوربین آن از ضبط ویدیو با کیفیت فول اچ دی پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باتری نوکیا 6 معادل 3000 میلی آمپر ساعت است و از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

گوشی نوکیا 5 به صفحه نمایش 5.2 اینچی اچ دی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر 720 مجهز شده است و از پردازنده 8 کوالکام اسنپ‌دراگون 430 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد. این میان رده کمی سطح پایین‌تر از نوکیا 6 طراحی شده و به 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کارت حافظه جانبی microSD تا 128 گیگابایت ارتقا می‌یابد.

گوشی مذکور به دوربین اصلی با یک لنز 13 مگا پیکسلی و دیافراگم 2.0 با قابلیت PDAF مجهز شده است و فلش LED دوگانه هم آن را همراهی می‌کند. حسگر سلفی آن هم 8 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است و به همان دیافراگم 2.0 مجهز شده است. نوکیا 5 همچنین از شبکه ارتباطی 4G LTE، پرداخت موبایلی NFC و درگاه USB OTG پشتیبانی می‌کند و ظرفیت باتری‌اش هم معادل 3000 میلی آمپر ساعت است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)