خانهاخبار
21 کارمند نخست گوگل اکنون به چه کاری مشغول‌اند؟

21 کارمند نخست گوگل اکنون به چه کاری مشغول‌اند؟

در حال حاضر کارمندان بسیاری در کشورهای مختلف به استخدام گوگل درآمده‌اند، اما نمی‌توان نقش کارمندان اولیه این کمپانی بزرگ را در موفقیت آن انکار کرد. در این مطلب قصد داریم به موقعیت فعلی ۲۱ نفر از نخستین کارمندان غول اینترنتی جهان بپردازیم.
۱۳۹۶/۹/۱۰

تنها ۶ نفر از اولین نسل کارمندان گوگل در حال حاضر در این کمپانی حضور دارند که البته بنیان‌گذاران این شرکت، لری پیج و سرگی برین را نیز شامل می‌شود.

برخی از کارمندان اولیه گوگل این شرکت را ترک کردند تا خود به یک کارآفرین تبدیل شوند، برخی دیگر به سرمایه گذاری مشغول شدند و تنها عده کمی این شانس را داشتند که به عنوان مدیر ان رده بالا در سایر شرکت‌ها استخدام شوند. عده‌ای هم ترحیج دادند خود را بازنشسته نمایند.

در سال ۲۰۱۵، فهرستی منتشر شد که در آن اعلام شد تنها ۶ نفر از ۲۱ نفر نخست همچنان در گوگل حاضر دارند که پس از این که گوگل زیر مجموعه آلفابت شد، این افراد نیز به استخدام آلفابت درآمدند.

۲۱. Marissa Mayer، مهندس نرم افزار 

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ژوئن ۱۹۹۹ تا جولای ۲۰۱۲

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: مدیر ارشد بخش نقشه‌ها و سرویس‌های مکان‌یابی گوگل

جایگاه فعلی: خانم میر در جولای ۲۰۱۲ به سمت مدیر عاملی کمپانی یاهو منصوب شد و تا ژوئن ۲۰۱۷ در این پست مشغول به کار بود؛ اما پس از خرید یاهو توسط شرکت ورایزن، او یاهو را نیز ترک کرد. مریسا میر این روزها وضعیت شغلی مناسبی ندارد و به تازگی و پیش از اعلام نهاد‌های رسمی، خودش به رخنه امنیتی بزرگ یاهو در سال ۲۰۱۳ اعتراف کرد.

۲۰. Kendra Digirolamo، هماهنگ‌ کننده بخش تبلیغات

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ژوئن ۱۹۹۹ تا مه ۲۰۰۱

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: هماهنگ‌ کننده بخش فروش آگهی

جایگاه فعلی: دیجیرولامو اکنون به عنوان تحلیل‌گر ارشد سیستم‌های تجاری در کمپانی Driscoll's مشغول است. این شرکت یک مجموعه خانوادگی است که در حوزه پرورش میوه‌‌های خانواده توت فعالیت دارد.

‍۱۹. Larry Schwimmer، مهندس نرم افزار

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا حدود سال ۲۰۰۵

آخرین جایگاه شغلی: مهندس نرم افزار

جایگاه فعلی: آقای Schwimmer سرویس Snippets را برای گوگل تهیه نمود که در دوران اوج رشد این شرکت، به گوگل کمک می‌کرد تا بتواند کارمندانش را مدیریت کند. همچنین او کسی است که Google Moon را ایجاد کرد، سرویسی که مشابه Google Earth است و تصاویر ماهواره‌ای از ماه را نمایش می‌دهد. متاسفانه از شغل فعلی لری شیمر اطلاعی در دسترس نیست.

۱۸. Jim Reese، مهندس اجرایی

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵

آخرین جایگاه شغلی: مهندس اجرایی ارشد 

چایگاه فعلی: جیم پیش از ورود به گوگل یک پزشک و جراح مغز و اعصاب بود! او اخیرا به عضویت هیئت مدیره Spark Program درآمده که یک برنامه کشف استعداد دانش آموزان متوسطه است؛ همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره بخش انفورماتیک زیست پزشکی در مدرسه پزشکی هاروادر است.

۱۷. Gerald Aigner، مدیر هزینه‌های مرتبط با منابع

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: Aigner یکی از اعضای مدیریت کارکنان گوگل بود. در واقع او مسئول بخش دیتاسنتر و خطوط استیجاری اینترنت، طراحی و خرید سخت افزار، کنترل سخت افزار و شبکه و ارتقا عملکرد بود. همچنین او در سال ۲۰۰۴ دفتر گوگل در شهر زوریخ را راه اندازی نمود.

جایگاه فعلی: Aigner در پروفایل لینکداین خود درج نموده که یکی از اعضای "Independent internet professional" است که در لندن واقع شده، به علاوه نام او به عنوان مشاور در شرکت Maxeler Technologies ثبت شده که مقر آن در لندن است و در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری‌های بی‌سیم فعال است.

۱۶. Susan Wojcicki، مدیر عامل یوتیوب

image

سابقه فعالیت در گوگل: از آوریل ۱۹۹۹ تا کنون

او شانزدهمین کارمندی است که در گوگل استخدام شد و همچنان در این کمپانی مشغول به کار است. او و سالار کمان‌گر در کنار یکدیگر سرویس یوتیوب را مدیریت می‌کنند. در سال ۱۹۹۸ و پیش از این که سوزان به استخدام گوگل درآید، او و همسرش پارکینگ و چند اتاق منزل خود را در ازای مبلغ ۱۷۰۰ دلار در ماه، به گوگل اجاره دادند.

جایگاه فعلی: همان‌طور که ذکر شد، او از سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر عامل یوتیوب فعالیت می‌کند. پیش از این او به عنوان نایب رییس بخش محصولات و تجارت و سپس نایب رییس یوتیوب شناخته می‌شد.

۱۵. Joan Braddi، مدیر همکاری‌های گوگل در حوزه محصولات

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا کنون

خانم Braddi در مقام مدیر ارشد همکاری‌های گوگل در حوزه محصولات و عضو هیئت مدیره استارت‌آپ بیوشیمی Profusa مشغول به کار است.

جایگاه فعلی: Braddi در گذشته به عنوان مدیر ارشد سرویس‌های جستجوی گوگل شناخته می‌شد، اما اکنون رییس بخش همکاری‌های گوگل در حوزه تولیدات است.

۱۴. Chris Skarakis، مسئول توسعه کسب و کار

image

سابقه فعالیت در گوگل: از مه ۱۹۹۹ تا مه ۲۰۰۵

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: مسئول بخش توسعه کسب و کار

جایگاه فعلی: Skarakis موسس Blip.fm و یکی از موسسان Fuzz Artists است و به عنوان مدیر اجرایی ارشد در آن مشغول بود. او عضو هیئت مدیره Friends of the Palo Alto Junior Museum و Little Kids Rock است.

۱۳. Rachael Chambers، معاون اجرایی

image

سابقه فعالیت در گوگل: از مه ۱۹۹۹ تا اکتبر ۲۰۰۰

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: گرچه خانم Chambers به عنوان معاون اجرایی وارد گوگل شد، اما در هنگام ترک این شرکت عهده دار سمت هماهنگ کننده فروش بود.

جایگاه فعلی: مدیر بخش راهبردها و برنامه ریزی‌های شرکت Cisco.

۱۲. Steve Schimmel، توسعه دهنده کسب و کار گوگل

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: توسعه دهنده تجارت

جایگاه فعلی: Schimmel اکنون روی استارت‌آپ‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند که شامل شرکت‌هایی مانند HireAthena، Crowdrise، Roozt و Guide است.

۱۱.  امید کردستانی، مشاور ارشد

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا اوت ۲۰۱۵ 

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: مدیر ارشد تجارت و مشاور ارشد

جایگاه فعلی: در سال ۲۰۱۵ و پس از ۱۶ سال فعالیت در گوگل، کردستانی این شرکت را ترک کرد و به عنوان رییس اجرایی در توییتر مشغول به کار شد. این مدیر ایرانی در سال ۲۰۱۶ حدود ۲ میلیون دلار از سهام توییتر را خربداری نمود.

۱۰.  سالار کمان‌گر، مدیرعامل یوتیوب

image

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا کنون

کمان‌گر تا تاریخ فوریه ۲۰۱۴ به عنوان مدیر عامل یوتیوب مشغول به کار بود، اما پس از آن جای خود را به Susan Wojcicki داد تا خود به چالش جدیدی در گوگل ملحق شود.

جایگاه فعلی: مدیر ارشد تولیدات یوتیوب.

۹. Georges Harik، مهندس و مسئول استخدام بخش نرم افزار

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: او در آخرین روزهای فعالیتش در سمت مسئول مدیریت تولیدات به فعالیت می‌پرداخت و یکی از ۱۰ نفر اولی بود که توسط گوگل استخدام و به عنوان مسئول تولیدات و استراتژی‌های مرتبط با جی‌میل، گوگل Talk، گوگل ویدئو، Picasa و ... شناخته شدند. از فعالیت‌های دیگر او در گوگل می‌توان به حضور در راه اندازی سیستم‌های آنلاین AdSense و AdWords اشاره کرد. او مدتی رهبری Googlettes (بخشی برای رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها در گوگل) را نیز بر عهده داشت.

جایگاه فعلی: Harik یکی از بنیان گذاران سرویس imo و شتاب دهنده hslabs است. همچنین، سابقا به عنوان مشاور در GV (بازوی اقتصادی آلفابت) حضور داشت.

۸.  Urs Holzle، مدیر ارشد زیرساخت‌های فنی

image

سابقه فعالیت درگوگل: از ۱۹۹۹ تا کنون

جایگاه فعلی: Holzle در حال حاضر مدیر ارشد زیرساخت‌های فنی است، به این معنی که او باید مراحل طراحی، نصب و عملکرد سرورهای گوگل، شبکه‌ها و دیتاسنترها را مورد بازبینی قرار دهد. او پیش از ورود به گوگل به عنوان استاد علوم رایانه در دانشگاه UC Santa Barbara فعال بود.

۷. Amit Patel، از مهندسان ارشد گوگل

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۹ (پایان: نامعلوم)

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: با وجود این‌که پست دقیقی برای Patel در گوگل پیدا نکردیم، اما کتاب "In The Plex" به قلم Steven Levy اطلاعات جالبی را درباره او بیان کرده است. Patel نقش کلیدی در بالابردن ارزش الگوریتم‌های جستجوی گوگل داشت؛ به علاوه او به پدید آمدن شعار غیر رسمی گوگل با عنوان "Don't Be Evil" کمک کرد. مدت کوتاهی پس از این که اریک اشمیت به سمت مدیر عاملی گوگل رسید، Patel از او درخواست کرد تا دفتر کارش را با او شریک شود و از آنجا که اشمیت فکر می‌کرد پاسخ منفی دادن به درخواست او کاری «غیر گوگلی» است، با حضور او در دفترش موافقت کرد.

۶. Harry Cheung، اولین مهندس گوگل

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ژانویه ۱۹۹۹ تا دسامبر ۲۰۰۴

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: او به عنوان مهندس نرم افزار کار خود را در گوگل آغاز کرد. نام مستعار او در گوگل Harry Spiderman بود، زیرا او به عنوان مهندس ناظر، پیشرفت Spiders گوگل را زیر نظر داشت.

جایگاه فعلی: در حال حاضر آقای Cheung به سرمایه گذاری در استارت‌آپ‌هایی مانند Caviar, Qwiki, Badgeville و PrePay مشغول است. همچنین یک استارت‌آپ اجاره منزل به نام Roostify را راه اندازی کرده است.

۵.  Ray sidney، مهندس نرم افزار

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ژانویه ۱۹۹۹ تا مارس ۲۰۰۳

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: مهندس نرم افزار

جایگاه فعلی: سیدنی ۱۸ ماه پیش از عرضه عمومی سهام گوگل از این شرکت خارج شد که این موضوع باعث شد ثروت بالایی بدست آورد. او اکنون یکی از مالکان Residents و Big George Ventures است. او به ورزش‌های سه گانه علاقه مند است و یک خلبان آماتور است.

۴. Heather Cairns، مدیر منابع انسانی

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: او به عنوان مدیر منابع انسانی در گوگل استخدام شد و جزء ۲۰۰ کارمند نخست این شرکت بود.

جایگاه فعلی: Cairns در حال حاضر روی کمپانی‌هایی که تحت مدیریت بانوان است سرمایه گذاری می‌کند و به عنوان مدیر یک شرکت مسکن در ماساچوست مشغول به کار است.

۳. Craig Silverstein، اولین کارمند گوگل پس از تاسیس

image

سابقه فعالیت در گوگل: از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲

آخرین جایگاه شغلی در گوگل: Siverstein در پروژه‌های متعددی حضور داشت که شامل آموزش مهندسین و حضور در جایگاه مدیر فناوری است. او پس از لری پیج و سرگی برین، سومین کسی است که در گوگل مشغول شد و به توسعه موتور جستجوی این شرکت کمک کرد.

جایگاه فعلی: او به عنوان رییس بخش زیرساخت‌های Khan Academy فعال است.

۲.  Sergey Brin، از بنیان گذاران گوگل

image

سابقه فعالیت: از ۱۹۹۸ تا کنون

جایگاه شغلی: او علاوه بر مسئولیت‌هایی که برای یک موسس در نظر گرفته شده، او تا اوت ۲۰۱۵ (که ساختار گوگل دست‌خوش تحولات اساسی شد) ناظر بر پروژه گوگل X بود که قصد پرتاب فضاپیما به ماه را دارد. او اکنون به عنوان رییس آلفابت (کمپانی مادر گوگل) شناخته می‌شود.

۱. Larry Page، از بنیان‌ گذاران گوگل

image

سابقه فعالیت: از ۱۹۹۸ تا کنون

جایگاه فعلی: پس از تحولات در ساختار گوگل و تاسیس آلفابت او به عنوان مدیرعامل هلدینگ آلفابت فعالیت دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mehiyaw

۱۳۹۶/۹/۱۰
پس پریسا تبریز کجاس تو این لیست؟