خانهاخبار
اپل و TSMC در تلاش برای رفع مشکلات موجود برای تولید انبوه پنل‌های میکرو LED

اپل و TSMC در تلاش برای رفع مشکلات موجود برای تولید انبوه پنل‌های میکرو LED

به‌تازگی اعلام شده است که صنایع نیمه هادی تایوان با اپل برای تولید انبوه پنل‌های میکرو LED همکاری خواهند کرد. گفته می‌شود تولید این پنل‌ها از اوایل سال 2019 آغاز خواهد شد.
۱۳۹۶/۸/۳۰

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط دیجی‌تایمز، شرکت اپل با تأمین‌کننده تایوانی خود یعنی TSMC (صنایع نیمه هادی تایوان) همکاری می‎کند تا مشکلات موجود برای تولید انبوه پنل‎های میکرو LED برطرف شود. در همین رابطه، اعلام شده است:

گفته می‎شود اپل با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) همکاری می‎کند تا ویفرهای سیلیکونی توسعه دهد که می‌تواند مشکلات موجود در تولید چیپ‌های LED را کاهش دهد.

هنگامی‌که نمایشگرهای میکرو LED به تولید انبوه برسد و از نظر قیمت تمام شده، به صرفه باشد؛ این پنل‎ها می‎توانند در دستگاه‌های جدید اپل مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده اپل از پنل‎های میکرو LED احتمالاً از سال 2019 در بهترین حالت ممکن، آغاز خواهد شد؛ احتمالاً ساعت‎های مچی هوشمند اپل واچ در ابتدا به این پنل‎ها مجهز خواهند شد.

image

با اینکه پنل‎های میکرو LED مزایای زیادی را برای محصولات جدید اپل به همراه دارد، گزارش‎ها نشان می‎هد که شرکت اپل تیم تحقیق و توسعه‌اش را در آزمایشگاه خود در شمال تایوان محدودتر کرده است. کاهش تیم تحقیق و توسعه که روی ساخت پنل‌های LED مشغول به کار هستند، لزوماً بدین معنی نیست که اپل تصمیم دارد تا از این پنل‌ها با تأخیر استفاده کند یا توسعه‎ آن‎ها را به کلی رها نماید. همچنین این موضوع نیز محتمل است که کوپرتینویی‌ها بخش عمده‌ای از تحقیقات خود را پیرامون پنل‌های میکرو LED به مقر این شرکت در ایالات متحده انتقال دهند.

علاقه‌ی اپل به استفاده از پنل‌های میکرو LED برای اولین‌بار در اواخر سال 2015 گزارش شده بود؛ این موضوع هنگامی‌ مشخص شد که اپل، یک لابراتور مخفی در تایوان تأسیس‌‍ کرد تا روی فناوری‌ پنل‌های صفحه‎نمایش مانند OLED و میکرو LED برای محصولات آینده خود تحقیق کند. پنل‌های OLED در حال‌حاضر در گوشی iPhone X استفاده می‎شود؛ اپل پنل اولد مورد استفاده در آیفون 1000 دلاری اپل، توسط سامسونگ تولید شده است.

شرکت اپل، تولیدکننده پنل‎های میکرو LED با نام LuxVue Technology را در سال 2014 خریداری کرد. پنل‌های میکرو LED همان مزایای نمایشگرهای OLED را نسبت به پنل‌های LCD دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دقت رنگ بالاتر، کنتراست بهتر و پاسخ‎گویی سریع‌تر اشاره کرد. با این وجود، پنل‌های میکرو LED نسبت به پنل‌های OLED، روشنایی بیشتری دارند؛ از نظر مصرف انرژی، بهینه‌تر هستند و ضخامت کم‏تری دارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)