خانهاخبار
مشخصات‌فنی Nova 3 هوآوی فاش شد؛ صفحه‎نمایش +Full HD با چهار دوربین

مشخصات‌فنی Nova 3 هوآوی فاش شد؛ صفحه‎نمایش +Full HD با چهار دوربین

به‌تازگی مشخصات گوشی Huawei Nova 3 به‌دست آمده است که تأیید می‌کند این مدل، حاشیه‌های باریکی دارد و همچنین به چهار دوربین مجهز شده است. میان‌رده جدید این سازنده چینی، از چیپ‌ست Kirin 670 استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۸/۳۰

سری گوشی‌های هوشمند Huawei Nova به استقبال خوبی در میان طرفداران این برند چینی دست یافته است و همین موضوع باعث شده تا هوآوی، امسال مدل جدیدی از گوشی‌های هوشمند سری Nova را معرفی نماید که با نام Nova 2 و Nova 2 Plus عرضه شده است. با این‌حال، به‌‏نظر می‌رسد چینی‌ها هم‌اکنون روی مدل جدیدی از گوشی‌های هوشمند Nova مشغول به کار هستند و به همین جهت، مشخصات‌فنی گوشی Nova 3 به‎تازگی فاش شده است.

image

براساس اطلاعات فاش شده، گوشی Nova 3 به نمایشگر 5.93 اینچی مجهز خواهد شد که رزولوشن Full HD + دارد؛ رزولوشن صفحه‎نمایش، 1080 در 2160 پیکسل بوده که برای نمایشگر کشیده این گوشی با نسبت ابعاد 18:9 درنظر گرفته شده است. با توجه به رزولوشن Full HD +، در هر اینچ از نمایشگر گوشی Nova 3 نزدیک به 407 پیکسل وجود دارد.

image

گوشی‌هوشمند جدید Nova 3 همچنین از چیپ‌ست میان‎رده HiSilicon Kirin 670 بهره می‎گیرد که هنوز معرفی نشده است. اگر شایعات در رابطه با چیپ‌ست Kirin 670 صحت داشته باشد، این تراشه از فرآیند ساخت 12 نانومتری استفاده می‌کند و به پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز مجهز شده است. واحد پردازشگر گرافیکی Mali G72 MP4 نیز برای گوشی Nova 3 درنظر گرفته شده است.

شرکت هوآوی از یک باتری 3340 میلی‌آمپر ساعت برای تأمین انرژی لازم برای صفحه‎نمایش Full HD + و چیپ‌ست Kirin 670 گوشی هوشمند جدید خود استفاده کرده است که نمی‌توانید آن‌را از گوشی خارج کنید. گوشی جدید Nova 3 با تمامی باندهای استاندارد GSM که در سراسر دنیا استفاده می‌شود، سازگاری خواهد داشت و همچنین از 4G LTE پشتیبانی می‎کند.

گوشی Nova 3 در زمینه عکاسی، به‌نظر می‌رسد قدرت بالایی خواهد داشت زیرا به چهار دوربین مجهز شده است. آن‌طور که اعلام شده، Nova 3 از ترکیب دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‎کند؛ با اینکه مشخص نشده آیا یکی از سنسورها تله‌فوتو است یا خیر، به‌نظر می‌رسد شرکت هوآوی از ترکیب دو سنسور رنگی (RGB) و سیاه و سفید (مونوکروم) استفاده خواهد کرد. در حاشیه‌ی بالای صفحه‎نمایش گوشی Nova 3، دو سنسور 20 و 2 مگاپیکسلی قرار دارد که سنسور 2 مگاپیکسی دوربین سلفی، احتمالاً برای اضافه‌کردن افکت بوکه به تصاویر کاربرد خواهد داشت.

image

مشخصات فاش شده، همچنین فاش می‎کند که گوشی جدید Nova 3 فاقد درگاه یواس‌بی تایپ سی است که ناامیدکننده به‎نظر می‌رسد؛ بسیاری از گوشی‎های هوشمند میان‎رده به درگاه یواس‌ی تایپ سی مجهز شده‌اند. با این‌حال، Huawei Nova 3 به جک هدفون 3.5 میلی‎متری مجهز شده است و البته به‌نظر می‎رسد از NFC پشتیبانی نخواهد کرد.

در رابطه با Nova 3 باید گفت که مدتی پیش یکی از گوشی‌های هوشمند جدید هوآوی فاش شد؛ با اینکه برخی مدعی شده‌اند مدل فاش شده، پرچمدار P11 Plus هوآوی است اما به‌نظر می‌رسد Aurora همان گوشی Nova 3 باشد. در صورتی‌که مدل فاش شده، گوشی میان‌رده جدید Huawei Nova 3 باشد؛ باید گفت که میان‌رده جدید هوآوی از سری Nova حاشیه‌های باریکی خواهد داشت و حسگر اثرانگشت آن در پنل جلوی گوشی قرار دارد. ضمن اینکه Nova 3 با پنل پشتی از جنس فلز عرضه می‎شود. البته برخی از اطلاعات تازه فاش شده با تصاویر به‌دست آمده، در تضاد است؛ Aurora از درگاه یواس‌بی تایپ استفاده می‌کند و همچنین، فاقد دوربین سلفی دوگانه است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

باقر

۱۳۹۷/۲/۲
شما هنوز خوابید، مگه گوشی هم داریم که چینی نباشه؟
هر چند که سی پی یو این مدل را خودم نمیپسندم.

arman

۱۳۹۶/۹/۱۷
واقعا محشر بود اگر.......باتری قویتری داشت

mohammad.sh

۱۳۹۶/۸/۳۰
باتریش ضعیف

حسینی

۱۳۹۶/۸/۳۰
با سلام و خسته نباشید گوشیهای چینی ....از خلاقیت خوبی برخوردارند باید تحسین کنیم ولی در عمل و کارایی مبالغه گویی میکنند و کاربر با مرور زمان خودش به این نتیجه میرسد و به همین خاطر باید هواوی و ...... این نکته را مد نظر داشته باشند ...... با تشکر