خانهاخبار
نسل جدید تسلا رودستر با قدرتی عجیب معرفی شد

نسل جدید تسلا رودستر با قدرتی عجیب معرفی شد

کمپانی تسلا در رویداد برگزار شده در لس آنجلس، پس از معرفی کامیون برقی Semi، به معرفی نسل جدید رودستر پرداخت که قدرت فراوانی با خود به همراه دارد.
۱۳۹۶/۸/۲۶

تسلا در مراسم ویژه خود سورپرایزهای زیادی برای حاضرین داشت. شاید معرفی کامیون برقی، هیجان انگیزترین بخش این مراسم بوده باشد اما از محصول بعدی غافل نشوید؛ نسل جدید رودستر.

مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک در این مراسم تاکید کرد که بسیاری از مردم در رابطه با نسل جدید رودستر از او سوال می‌کردند و امروز همان روز موعود است.

image
image

تسلا رودستر نسل جدید گشتاوری معادل 10 هزار نیوتن متر دارد که از سه موتور الکتریکی تامین می‌شود. حتی شنیدن چنین عددی هوش از سر انسان می‌پراند چه رسد به اینکه آن را در عرصه عمل ببینیم. به ادعای تسلا، رودستر برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون تنها به 1.9 ثانیه زمان نیاز دارد.

این پایان قصه نیست. رودستر برای دستیابی به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت، 4.2 ثانیه زمان لازم دارد و با این چنین قدرتی، هیچ مشکلی برای دستیابی به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت ندارد.

image
image

همان طور که می‌دانید دوج دیمون در حال حاضر سریع‌ترین خودروی تولیدی در جهان به شمار می‌رود که در 2.3 ثانیه ازحال سکون به سرعت 97 کیلومتر برساعت می‌رسد و اگر همچنان تخت‌گاز به حرکتش ادامه دهد براحتی می‌تواند یک‌چهارم مایل را در 9.65 ثانیه و با سرعت 225 کیلومتر برساعت ثبت کنید. اما به نظر می‌رسد با ورود تسلا رودستر این رکورد هم شکسته خواهد شد چراکه به ادعای کمپانی این خودرو برای طی این مسیر تنها به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

image
image

تسلا از باتری‌ 250 کیلووات ساعتی استفاده کرده که یک بار شارژ کامل آنها طی مسافت 1000 کیلومتری را برای رودستر ممکن می‌سازد. این باتری‌ وظیفه نیرودهی به دو موتور الکتریکی در عقب و یک موتور الکتریکی در جلو را بر عهده دارد که با این چینش، سیستم چهار چرخ متحرک هم برای رودستر به دست آمده است.

در حالی که نسل اول رودستر، بیشتر به یک خودرو با کیت بدنه بر اساس یک لوتوس شبیه بود، اما نسل جدید کاملا یک خودرو متمایز است که خطوط شکسته فراوان و پیچ و خم‌های متعددی بر روی بدنه آن دیده  می‌شود.

image
image

کابین رودستر نسل جدید همانند همه محصولات ساخت تسلا، ساده و عاری از پیچیدگی است که یک نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز داشبورد قرار گرفته است. به علاوه یک فرمان هوشمند در آن دیده می‌شود که البته بعید است در نسخه تولیدی هم حضور داشته باشد. البته رودستر سقفی شبیه به حالت تارگا دارد که بخش مرکزی خودرو شامل یک سقف می‌شود که این سقف قابلیت جدا شدن دارد. نکته جالب، سیستم 2 + 2 سرنشین برای خودروست به شکلی که دو صندلی در عقب وجود دارد که البته به گفته ایلان ماسک، شما باید جثه کوچکی داشته باشید تا بتوانید بر روی آنها بنشینید.

image
image

داشتن هیچ کدام از این ویژگی‌ها ارزان نخواهد بود. برای پیش خرید کردن تسلا رودستر باید 50 هزار دلار هزینه بپردازید و البته قیمت نهایی آن، 200 هزار دلار است. به علاوه تسلا اعلام کرده 1000 نسخه از این خودرو را با امکانات بیشتر به تولید خواهد رساند که قیمتی برابر با 250 هزار دلار خواهد داشت.

تسلا اعلام کرده که تولید این خودرو را از سال 2020 آغاز خواهد کرد اما باتوجه به مشکلات عدیده کمپانی در رابطه با تولید به ویژه در زمینه تولید مدل 3، برای دیدن آن در جاده‌ها باید بیش از اینها منتظر بمانیم.

مشخصات کلی تسلا رودستر:

  • 10000 نیوتن متر گشتاور
  • شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتدر 1.9 ثانیه؛ سریع‌ترین خودرو تولیدی در تاریخ
  • شتاب 0 تا 160 کیلومتر بر ساعت در 4.2 ثانیه
  • طی مسافت یک چهارم مایل در 8.8 ثانیه
  • سرعتی بیش از 400 کیلومتر بر ساعت
  • بُرد حرکتی 1000 کیلومتر

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

داود

۱۳۹۶/۸/۳۰
عالیه فقط امیدوارم با اون گلویی فرمون تولید نشه،واقعا مضحک هست!

Ali

۱۳۹۶/۸/۲۷
کاش ویدیو استارت 0تا96 رو میزاشتید، آدم خوف میکنه میبینه!!!
تنها چالش این بود که تا چه مدت بدون اخطار حرارت باطری میتونه تو سرعتهای بالا حرکت کنه. چیزی که برای سوپر ماشینهای سنتی عادیه...
خوش بحال سرزمینی که مال مردم و دولتشه و برای پیشرفتش دل میسوزونن و یک دل هستند و نتیجه پیشرفت هر روزه...

Ali

۱۳۹۶/۸/۲۷
با پیکان جوانان "یکم" فرق میکنه آخه

زرایدسلا

۱۳۹۶/۸/۲۷
با فرمونش حال نکردم... حس میکنم حال فرمون گرد رو نداره...