خانهاخبار
مقایسه دوربین OnePlus 5 با OnePlus 5T؛ چشم در برابر چشم!

مقایسه دوربین OnePlus 5 با OnePlus 5T؛ چشم در برابر چشم!

در ادامه، عملکرد دوربین گوشی OnePlus 5T با نسل مقابل، مقایسه شده است و به‌نظر می‌رسد که OnePlus 5T تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد. همچنین، عملکرد زوم این گوشی با میت 10 پرو هوآوی و گلکسی نوت 8 مورد ارزیابی قرار گرفته است.
۱۳۹۶/۸/۲۳

شرکت وان‌پلاس در یک مراسم خبری در 16 نوامبر (25 آبان) از گوشی پرچمدار جدید خود یعنی OnePlus 5T رونمایی خواهد کرد. براساس شایعات، این مدل نسخه «بدون لبه‌ی» گوشی OnePlus 5 خواهد بود و نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل دارد. به‌تازگی، تصاویر واقعی از گوشی OnePlus 5T به‌دست آمده بود و حتی جعبه‌گشایی این گوشی توسط یکی از منتقدان ارائه شد.

image

به‌نظر می‌رسد OnePlus 5T زودتر از آنچه که انتظار داشتیم، به دست منتقدان رسیده است و همین موضوع باعث شده تا به‌تازگی، مقایسه دوربین گوشی OnePlus 5 و OnePlus 5T منتشر شود.

image

پیش از آنکه به مقایسه دوربین گوشی پرچمدار جدید وان‌پلاس با نسل قبل بپردازیم، نگاهی خواهیم داشت به مشخصات دوربین هر یک از آن‌ها و در رابطه با قابلیت‌های دوربین OnePlus 5T صحبت خواهیم کرد:

  • گوشی OnePlus 5: دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ سنسور 16 مگاپیکسلی با F1.7 و سنسور 20 مگاپیکسلی با F2.6 همراه شده است. فاصله کانونی سنسور 16 مگاپیکسلی، 24 میلی‎متر است و از لرزش‌گیر الکتریکی (EIS) بهره می‌گیرد. سنسور 20 مگاپیکسلی نیز، فاصله کانونی 36 میلی‎متری دارد و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی برخوردار است. OnePlus 5 همچنین می‌تواند به صورت اپتیکال تا 1.6 برابر زوم کند. OnePlus 5 همچنین از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با F2.0 بهره می‎گیرد که فاصله کانونی 20 میلی‌متری دارد. (در مقایسه به عملکرد دوربین سلفی پرداخته نشده است). باید اشاره کرد که گوشی OnePlus 5 به کمک دوربین اصلی، می‌تواند ویدیوهایی را با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند؛ دوربین سلفی نیز به فیلم‎برداری Full HD محدود شده است.
  • گوشی OnePlus 5T (براساس تصاویر تبلیغاتی فاش شده): آن‌طور که پیداست، شرکت وان‌پلاس برای دوربین اصلی گوشی پرچمدار جدید خود، از سنسور 16 مگاپیکسلی با F1.7 استفاده کرده است  که فاصله کانونی 27.22 میلی‎متری دارد. در دوربین اصلی، همچنین یک سنسور 20 مگاپیکسلی دیگر گنجانده شده است که اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتری و دیافراگم  F1.7 دارد. فاصله کانونی سنسور 20 مگاپیکسلی نیز 27.22 میلی‌متر است. دوربین اصلی فاقد OIS (لرزش‌گیر اپتیکال) بوده و مانند نسل قبل از EIS بهره می‌گیرد. برای دوربین سلفی، شرکت وان‌پلاس از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با F2.0 استفاده کرده است. دوربین اصلی OnePlus 5T مانند OnePlus 5، می‌تواند حداکثر ویدیوهایی را با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند؛ دوربین سلفی نیز به فیلم‌برداری FHD محدود خواهد بود.

* توجه: تمامی تصاویر که در سمت راست قرار دارند، مربوط به گوشی OnePlus 5 است و تصاویر گرفته شده با OnePlus 5T در سمت چپ قرار دارد.

تصویر 1:

image

این تصویر با شدت روشنایی 1100 لوکس (نور استودیو) گرفته شده است. OnePlus 5T، تصویر را با ISO 250 گرفته است؛ در حالی‌که گوشی OnePlus 5 موفق شده تا تصویر را در ISO 200 به ثبت برساند.

تصویر 2:

image

تصویر دوم با شدت روشنایی 3 لوکس گرفته شده است که روشنایی بسیار پایینی محسوب می‌شود. پرچمدار جدید وان‌پلاس، OnePlus 5T، موفق شده است تا تصویر را با حساسیت نور ISO3200 به ثبت برساند؛ این در حالی است که حساسیت نور در دوربین گوشی OnePlus 5 به ISO5000 رسیده تا تصویر مشابهی را به ثبت برساند.

تصویر 3:

  • هر دو تصویر با دوربین OnePlus 5T به ثبت رسیده است؛ تصویر سمت چپ با سنسور 16 مگاپیکسلی و تصویر سمت راست با سنسور 20 مگاپیکسلی گرفته شده است.
image

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی OnePlus 5T به صورت خودکار برای عکاسی با شدت نور 4 لوکس درنظر گرفته شده است؛ هنگامی‌که شدت نور به 3 لوکس کاهش یافته، OnePlus 5T از سنسور 20 مگاپیکسلی خود برای عکاسی استفاده کرده است.

تصویر 4: (عکاسی پرتره)

image

به‌نظر می‌رسد عکاسی در حالت پرتره با استفاده از OnePlus 5T تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد؛ البته سایز تصویر به ما اجازه نمی‌دهد تا خودمان این موضوع را بررسی کنیم. با این‏‌حال منبع انتشار این تصاویر مدعی است که دوربین اصلی هنوز نمی‌‏تواند سوژه‎های پیچیده را از پس‎زمینه به خوبی تمیز دهد؛ مشکل رایجی که در بسیاری از گوشی‎های هوشمند مجهز به دوربین دوگانه دیده می‌شود و تنها به OnePlus 5T یا نسل قبل آن محدود نیست.

تصویر 5: بررسی عملکرد زوم

image

گوشی OnePlus 5T فاقد لنز اپتیکال مخصوصی است؛ با این‌حال، به‎نظر می‌رسد زوم دیجیتالی OnePlus 5T عملکردی نسبتاً خوب در مقایسه با زوم اپتیکال سنسور تله‌فوتو OnePlus 5 دارد.

تصویر 6:

  • بررسی عملکرد زوم دیجیتالی سنسور 16 مگاپیکسلی OnePlus 5T (بالا، سمت چپ) با زوم اپتیکال سنسور تله‌فوتو 20 مگاپیکسلی OnePlus 5 (بالا، سمت راست) با زوم اپتیکال 2 برابری سنسور 12 مگاپیکسلی Galaxy Note 8 (پایین، سمت راست) با زوم دیجیتال سنسور 12 مگاپیکسلی هوآوی میت 10 پرو (پایین، سمت چپ)
image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

amin_beiglo

۱۳۹۶/۸/۲۴
اگه تصویر اخری که مربوط به زوم هست صحت داشته باشه واقعا عملکرد وانپلاس خوبه

yashar2080

۱۳۹۶/۸/۲۳
سمت راستی که بهتره....