خانهاخبار
طرح احتمالی Galaxy S9 سامسونگ فاش شد؛ جای‌گیری متفاوت حسگر اثرانگشت

طرح احتمالی Galaxy S9 سامسونگ فاش شد؛ جای‌گیری متفاوت حسگر اثرانگشت

به‌تازگی، تعدادی فایل CAD از گوشی پرچمدار Galaxy S9 فاش شده است که نشان می‌دهد این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. همچنین سنسور اثرانگشت به زیر دوربین اصلی منتقل می‏‌شود.
۱۳۹۶/۸/۲۳

سامسونگ در سه ماهه اول سال 2018 از گوشی پرچمدار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus رونمایی خواهد کرد. وب‌سایت SamMobile در نظرسنجی که پیرامون پرچمداران جدید سامسونگ انجام داده، به این نتیجه رسیده است که بسیاری از کاربران از طراحی گوشی پرچمدار Galaxy S8 راضی هستند و تمایل دارند که کره‌ای‌ها به این طراحی پای‌بند باشند.

به‌تازگی، فایل CAD فاش شده است که به‌نظر می‌رسد طراجی گوشی پرچمدار جدید سامسونگ را به نمایش می‎گذارد. براساس تصاویر فاش شده، گوشی Galaxy S9 در جلو، شباهت‌های زیادی به نسل قبل خواهد داشت؛ انتظار می‌‏رود نمایشگر اینفینیتی دیسپلی در گوشی پرچمدار Galaxy S9 مورد استفاده قرار بگیرد.

image

با توجه به تصاویر به‎دست آمده، دکمه‌ی Bixby که سامسونگ امکان غیرفعال‌سازی آن‌را توسط کاربران فراهم کرده است؛ در گوشی Galaxy S9 نیز وجود دارد. تفاوت اصلی گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با نسل قبل، در پنل پشتی آن‌ها خلاصه می‌شود.

اگر تصاویر فاش شده صحت داشته باشد، پرچمداران جدید سامسونگ به دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز خواهند شد و حسگر اثرانگشت در زیر دوربین اصلی قرار می‌گیرد. بسیاری از کاربران نسبت به جای‌گیری نامناسب حسگراثرانگشت گله‌مند بودند و به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است تا حسگر اثرانگشت را به پایین دوربین اصلی انتقال دهد. فلاش LED و سنسور ضربان قلب نیز در کنار دوربین اصلی جای گرفته است.

image

عرضه Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با دوربین دوگانه، بدین جهت منطقی به‌نظر می‌رسد که فبلت گلکسی نوت 8 نیز به دوربین دوتایی مجهز شده بود؛ به همین جهت، انتظار می‌رود که پرچمداران جدید سامسونگ نیز با دوربین دوگانه عرضه شوند. البته باید توجه داشت که در گلکسی نوت 8، سنسورهای دوربین به صورت افقی چیده شده‌اند و حسگر اثرانگشت نیز در کنار دوربین اصلی جای گرفته است.

براساس شایعات، شرکت سامسونگ تصمیمی به ایجاد تغییرات اساسی برای طراحی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus ندارد؛ هرچند، گفته می‌شود حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش به طور قابل‌توجهی نازک‎تر شود.

Galaxy S9 ممکن است با سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی عرضه شود؛ گفته شده که سامسونگ به دنبال استفاده از سنسورهای سه‌بعدی در دوربین سلفی پرچمدار جدید خود است و احتمال دارد Galaxy S9 با سیستم تشخیص چهره پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبل عرضه شود. همچنین، باید اشاره کرد که این مدل، فاقد حسگراثرانگشت در زیر نمایشگر خواهد بود زیرا فناوری لازم برای انتقال سنسوراثرانگشت به زیر نمایشگر هنوز آماده نشده است.

پرچمداران جدید سامسونگ به چیپ‌ست 10 نانومتری اگزینوس 9810 مجهز خواهند شد؛ این چیپ‌ست، مدتی پیش توسط کره‌ای‌ها معرفی شده بود. براساس گمانه‌زنی‌ها، احتمال می‎رود در ایالات متحده و چین، نسخه دیگری از Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه شود. چیپ‌ست مذکور در ماه دسامبر معرفی خواهد شد و ممکن است از لیتوگرافی 10 نانومتری بهره بگیرد؛ سامسونگ به احتمال زیاد، موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام را به پرچمداران جدید خود اختصاص می‌دهد و انتظار می‌رود پرچمداران دیگر با تأخیر عرضه شوند. در سال گذشته نیز، Galaxy S8 اولین گوشی بود که با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام در ایالات متحده عرضه شده بود. از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید فعلاً با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

L,M

۱۳۹۶/۸/۲۴
به نظرم که گوشی خیلی خیلی خوبی بشه...

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۲۳
این طرح احتمالی قرارگیری سنسور اثرانگشت در گلکسی S9 بد نیست و خوب هم نیست اما تاحدودی بهتر از وضعیت قرارگیری سنسور اثرانگشت در گلکسی S8 و note8 هست، تفاوتی نکرده وضعیت اصلی سنسور اثرانگشت در این طرح احتمالی گلکسی S9 نسبت به S8 با وجود اینکه حداعقل از لحاظ ظاهری زیباتره، در این طرح بازهم سنسور اثرانگشت واقعا میشه گفت به لنز دوربین چسبیده متاسفانه! باید سنسور اثرانگشت از لنز دوربین فاصله داشته باشه چیزی مانند محل قرارگیری اون در
Huawei mate10 pro و LG V30 و ... در آخر با همه این ها و موارد دیگه فکر میکنم گلکسی S9 تلفن همراهی بسیار بسیار بسیار سریع و بهینه در عملکرد کلی باشه و هیجان برانگیز
??
Amen