خانهاخبار
تاثیر هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی در ثبت عکس‌های فوق‌العاده

تاثیر هوش مصنوعی Mate 10 هوآوی در ثبت عکس‌های فوق‌العاده

میت 10 و میت 10 پرو اولین گوشی‌های هوشمند جهان هستند که هوش مصنوعی در تک تک اجزا آنها رخنه کرده است. در این مطلب تاثیر هوش مصنوعی در عکاسی کردن با پرچمداران جدید هوآوی را به شما نشان خواهیم داد.
۱۳۹۶/۸/۲۷
image

میت 10 و میت 10 پرو یکی از بهترین دوربین‌های حال حاضر بازار را در اختیار دارند. این گوشی‌ها از ترکیب دو لنز 20 + 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 استفاده می‌کنند که ویژگی‌هایی مثل فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکی تصویر نیز به قدرتمندتر شدن هرچه بیشتر دوربین‌ها آنها کمک می‌کند.

با اینکه خصوصیات سخت‌افزاری دوربین و لنزهای لایکا این گوشی‌ها تاثیر زیادی در ثبت عکس‌های زیبا دارند، ویژگی هوش مصنوعی پرچمداران هوآوی سبب می‎شود تا با دوربین آنها عکس‌هایی فرای تصور ثبت کرد.

Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی اولین گوشی‌های هوشمند جهان هستند که از تراشه NPU اختصاصی بهره می‌برند. برخلاف گوشی‌های هوشمندی دیگر، که هوش آنها نهایتا در دستیار شخصی خلاصه شده است، این دو گوشی در تمام کارهای خود از توانایی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا همه چیز بهتر و راحت‌تر از قبل انجام شود. یکی از این موارد به عکاسی مربوط می‏شود که هوش مصنوعی دستگاه نقش مهمی در آن ایفا می‌کند.

نرم‌افزار دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند، علاوه بر حالت عکاسی Auto، حالت‌های گوناگونی برای عکاسی در موقعیت‌های مختلف دارند که به ثبت بهتر عکس‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند. همچنین کاربرانی که در عکاسی حرفه‌ای هستند می‌توانند به صورت دستی تنظیمات دوربین گوشی را تغییر دهند تا عکس‌های بهتری بگیرند. با این حالا معمولا عده کمی از کاربران برای عکاسی از تنظیمات دستی و حالت Pro استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند خود را درگیر جزئیات کار نکنند.

هوش مصنوعی میت 10 کار برا برای عکاسی کردن فوق‌العاده راحت کرده است. زمانی که شما گوشی را به سمت سوژه بگیرید، هوش مصنوعی گوشی شرایط و وضعیت صحنه را تشخیص می‌دهد و متناسب با آن تنظیمات دوربین را به صورت خودکار تغییر می‌دهد. به این ترتیب نیازی نیست که برای عکاسی کار پیچیده‌ای انجام دهید و تنظیمات دروبین را دستکاری کنید؛ بلکه خود گوشی به صورت خودکار همه کارهای را انجام می‌دهد تا عکسی با بهترین نتیجه ممکن داشته باشید.

در تصاویر زیر می‌توانید تاثیر هوش مصنوعی میت 10 را در عکس‌هایی با نور شب مشاهده کنید.

عکس با دخالت هوش مصنوعی در سمت راست - عکس بدون دخالت هوش مصنوعی در سمت چپ
نمونه عکس گوگل پیکسل در سمت راست - نمونه عکس میت 10 با هوش مصنوعی در سمت چپ

نمونه عکس گوگل پیکسل در سمت راست - نمونه عکس میت 10 با هوش مصنوعی در سمت چپ

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
دوستان گوشی من هوش مصنوعیش داخل برنامه دوربین کار نمیکنه. مشکل از کجاست؟

حجت

۱۳۹۶/۹/۱۱
من خریدم این گوشی رو کسی که خوشش بیاد و بخواد بگیره، اصلا به قیمت نگاه نمیکنه

حمید

۱۳۹۶/۸/۲۸
وقتی عکسها رو زوم کنی عکس سمت راست وضوح بیشتری در قسمتی که مک بوک هست داره حتی میتونی حروف روی کیبورد رو بخونی
ولی اگر داری با صفحه نمایش گوشیت که ساخت یه شرکت چینیه ولی اچ تی سی به دروغ میگه برای شارپ هست میبینی .احتمالا نمیتونی این تفاوت بین دو عکس رو تشخیص بدی

navid

۱۳۹۶/۸/۲۸
سلام.
درست دقت کنی روی دیوار میبینی چقدر فرق داره تراکم پیکسل و مربع شدن رنگ چپ نسبت به راست

محمدمهدی

۱۳۹۶/۸/۲۸
کاش با نوت۸ امتحان میکردن
آخه عکس برداریش ۱۰۰ گرفته
تو اون عکس لپتابو گوشی من هیچ تفاوتی پیدا نکردم
تو وسطی بهتر بود
و تو آخری رنگ قایق قرمزو ازبین برده بود