خانهاخبار
احتمال تعبیه یک حسگر تازه در دوربین گلکسی اس 9

احتمال تعبیه یک حسگر تازه در دوربین گلکسی اس 9

احتمالا در خلال ماه‌های آینده باید منتظر معرفی پرچم‌دار تازه سامسونگ از سری اس باشیم. شایعه‌ها حاکی از ان است که این غول تکنولوژی احتمالا یک حسگر تازه در دوربین پرچم‌دار اس 9 تعبیه می‌کند و ویژگی اینترنت اشیا را هم در آن قوت می‌بخشد.
۱۳۹۶/۸/۲۱

شایعه تازه‌ای درباره پرچم‌دار بعدی سامسونگ منتشر شده و ادعا می‌کند این گوشی قرار است به یک حسگر نوین و البته مرموز مجهز شود که هنوز نوعش را به طور دقیق نمی‌دانیم. این خبر ابتدا توسط پروفایل لینکدین یکی از مهندسان عالی رتبه سامسونگ استخراج شد که ظاهرا در حال حاضر روی جنبه‌های مختلفی از عملکرد گوشی گلکسی اس 9 کار می‌کند. در تصویر پروفایل یکی از این مهندسان شاهد هستیم که این فرد در حال حاضر مشغول طراحی و توسعه یک حسگر تازه برای تعبیه در گلکسی اس 9، پرچم‌دار 2018 سامسونگ، است. ظاهرا مهندسان این غول تکنولوژی همچنین در نظر دارند برخی ویژگی‌های تازه را برای گلکسی اس 10 و اس 11 طراحی کنند. البته این موضوع اصلا بدین معنی نیست که سامسونگ الزاما در حال طراحی اولیه این دو گوشی است بلکه به نظر می‌رسد قصد دارد در طراحی ویژگی‌ها و سخت افزارهای آن‌ها از حالا ایده ‌پردازی کند.

این مهندسان فقط اشاره کرده‌اند که می‌خواهند یک حسگر تازه در گلکسی اس 9 تعبیه کنند اما اطلاعاتی درباره نوع آن و جزئیاتش منتشر نکرده‌اند. در حال حاضر تازه‌ترین حسگر کمپانی سامسونگ درواقع حسگر تشخیص عنبیه چشم است که در پرچم‌دارهای امسالش یعنی گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 شاهد تعبیه آن بودیم. همان‌طور که گفتیم، به نوع این حسگر تازه به صورت مستقیم اشاره نشده و ممکن است از هر نوعی طراحی شود. اما نکته جالب توجه و منبع پیش‌بینی‌های کاربران به سابقه درخشان این مهندسان و دستاوردهای اخیرشان اشاره می‌کند.

اولین چیزی که در پروفایل حرفه‌ای این مهندس خودنمایی می‌کند این است که فرد مذکور در زمینه طراحی و توسعه حسگرهای ثبت تصویر و سیستم‌های دوربینی برای موبایل‌های نسل آینده سامسونگ که شامل سری گلکسی می‌شود، فعالیت می‌کند. در این توضیحات همچنین شاهد هستیم که این مهندس در فرآیند مهندسی حسگرهای دوگانه پیکسل گوشی گلکسی اس 7 در سال 2016 هم نقش پررنگی داشته است. با همه این تفاسیر پیش بینی می‌کنیم حسگر تازه گلکسی اس 9 درواقع به دوربین اصلی آن اشاره داشته باشد. علاوه بر این شایعه، همچنین گزارش شده است که پرچم‌دار بعدی سامسونگ احتمالا چند ویژگی تازه هم در زمینه اینترنت اشیا دارد. منبع اصلی این خبر هم به پروفایل کاربری یک مهندس دیگر اشاره می‌کند که در زمینه فناوری‌های بی‌سیم و در شرکت تامین کننده قطعات برودکام فعال است. بر اساس این گزارش، مهندس مذکور در حال تحقیق و توسعه جایابی و جایگزینی پیشرفته بازار برای دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 9 است. ظاهرا موارد مذکور در پروفایل لینکدین این مهندس به عنوان تجربه عملی در زمینه اینترنت اشیا معرفی‌شده‌اند. البته هیچ‌کدام از این موارد و توضیحات به نوع و چگونگی عملکرد گلکسی اس 9 در زمینه اینترنت اشیا اشاره نمی‌کنند اما انتظار می‌رود که پرچم‌دار بعدی سامسونگ بتواند توانایی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را در سطح بالاتری ارائه کند. همان‌طور که می‌دانید، پرچم‌داران امسال این غول تکنولوژی تا حدودی از اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کنند و قادر هستند با برخی دستگاه‌های هوشمند از برندهای مختلف ارتباط برقرار کنند و یک سیستم نه چندان بزرگ اما هماهنگ به وجود بیاورند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۸/۲۲
مطمئنا بهترین حسگر خواهد بود و این باعث میشه بهترین دوربین رو داشته باشه

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۲۱
طبیعتن باید دوربینی پیشرفته همراه با بروزرسانی و مهم تر (نوآوری) در گلکسی S9 کاربره نسبت به آنچه در s8 و حتی note8 هست، غیر از این بشه نمیگم باید تاسف خورد اما به معنی واقعی باعث تعجب خواهد بود