خانهاخبار
معرفی و آشنایی با بخش‌های جدید سایت جی‌اس‌ام، ۱۳ سال با شما

معرفی و آشنایی با بخش‌های جدید سایت جی‌اس‌ام، ۱۳ سال با شما

جی‌اس‌ام را می‌توان قدیمی‌ترین رسانه تخصصی ایران در حوزه موبایل و فناوری دانست. بسیاری از افراد در ایران اولین گوشی خود را با دیدن مشخصات آن گوشی در سایت جی‌اس‌ام پیدا کرده‌اند. حالا بعد از ۱۳ سال نوبت به راه اندازی بخش‌های جدید سایت جی‌اس‌ام رسیده است. با هم تاریخچه جی اس ام و بخش های جدید اضافه شده به سایت را مروری کوتاه کنیم.
۱۳۹۶/۸/۲۰

تصویر زیر اولین تصویری است که از سایت جی‌اس‌ام وجود دارد و شاید خیلی از شما همراهان عزیز جی‌اس‌ام با این صفحه خاطره داشته باشید. بسیاری در آن زمان گوشی‌های سیمبین و جاوای خود را در این سایت جست و جو و سپس به خرید آن می‌پرداختند. این تصویر مربوط به ۱۱ سال پیش است. جی‌اس‌ام از همان زمان سعی بر این داشته که به عنوان مرجع راهنمای خرید کاربران در زمینه موبایل باشد و در این راه قدم‌های بزرگی برداشته است.

image

اما دومین طرح جی‌اس‌ام که در زیر می‌بینید بر مبنای جست و جوی ساده‌تر گوشی طراحی شد. دسترسی ساده به بخش‌هایی نظیر بررسی تخصصی که اولین بار توسط جی‌اس‌ام در وب فارسی انجام می‌شد، از جمله بخش‌های سایت جدید بود که ۱۰ سال پیش از آن رونمایی شد. یکی از بخش‌های بسیار محبوب جی‌اس‌ام در آن سال‌ها دانلود تم و نرم‌افزار بود که با گسترش گوشی‌های سیمبین و جاوا، محبوبیت بسیاری داشت.

image

اما طرح قبلی به مدت ۳ سال مهمان جی‌اس‌ام بود تا اینکه در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفته شد تا بخش اخبار و بررسی تخصصی نسبتا پررنگ‌ترین در صفحه اصلی جی‌اس‌ام باشد و نتیجه آن طرح زیر شد که اخبار و بررسی تخصصی بیشتری در صفحه اول سایت نمایش داده می‌شد. 

image

در سال ۲۰۱۲ طرح جدیدی در سایت جی‌اس‌ام قرار گرفت که تا همین چند سال پیش، لباس جی‌اس‌ام بود. مشاهده تعداد بیشتر خبر و بررسی تخصصی و جدا شدن بخش‌های مختلف سایت در صفحه اول، از ویژگی‌های این طرح بود. این طرح تا ۴ سال بر روی جی‌اس‌ام قرار داشت.

image

در سال ۲۰۱۶ تصمیم بر این گرفته شد که ساختار سایت جی‌اس‌ام به روزتر و از لحاظ رابط کاربری، شبیه به سایت‌های به روز دنیا شود. این تغییرات را می‌توان یکی از اساسی‌ترین تغییرات ظاهری جی‌اس‌ام از ابتدای تاسیس آن دانست. طرح فعلی نیز بر اساس همین طرح شکل گرفت و این آغاز طراحی جدید سایت جی اس ام بود که در زیر می‌بینید.

image

با تست‌های کاربردپذیری و تجربه‌ کاربری که در پایان سال ۲۰۱۶ انجام دادیم، تصمیم به تغییرات جزئی در سایت جی‌اس‌ام گرفتیم و سعی کردیم با بهبود بخش‌هایی نظیر صفحه محصول و نوار اخبار داغ صفحه اول و تغییر فونت سایت، تجربه کاربری و رابط کاربری بهتری را در سایت جی‌اس‌ام تجربه کنیم که نتیجه آن را در زیر می‌بینید. 

image

اضافه شدن بخش خودرو و لپ‌تاپ به جی‌اس‌ام:

بسیاری از کاربران جی‌اس‌ام در سال‌های اخیر این نکته را به ما متذکر می‌شدند که جای خالی مشخصات خودروها و لپ‌تاپ‌های بازار ایران در سایت جی‌اس‌ام حس می‌شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال مشخصات و قیمت یک خودرو یا لپ‌تاپی خاص بوده‌اید، اما آن را در یک سایت به طور جامع و منظم یافت نکرده‌اید. حالا جی‌اس‌ام، راهنمای انتخاب بهتر، خواهد بود. 

image

از امروز شما می‌توانید مشخصات خودرو و لپ‌تاپ دلخواه خود را در جی‌اس‌ام مشاهده و آن را با سایر محصولات مقایسه کنید. ما سعی کرده‌ایم که ساده‌ترین رابط کاربری را برای شما تهیه کرده تا به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید. در حال حاضر از طریق منوی جدید بالای سایت که در زیر می‌بینید می‌توانید به صفحه برندهای خودرو و سپس مشخصات خودروی خود راه پیدا کنید. همچنین می‌توانید از بخش نوار جست و جوی سایت، نام خودروی مورد نظر یا برند مورد علاقه‌تان را جست و جو کنید. 

image

جدا از این دو بخش، ما دو راه دیگر نیز برای دسترسی به آخرین خودروها و لپ‌تاپ ها در زیر نوار برندهای صفحه اول در نظر گرفته‌ایم که با ورود به صفحه کالایاب خودرو و کالایاب کامپیوتر می‌توانید به آخرین لپ‌تاپ‌ها، آخرین خودروها و برندهای این دو لاین جدید دسترسی پیدا کنید. 

image

صفحه مشخصات لپ‌تاپ و خودرو سعی شده هم در موبایل و هم در دسکتاپ بهترین و ساده‌ترین نوع نمایش اطلاعات را داشته باشد و قطعا روز به روز با تست‌های تجربه کاربری و نظرات شما بهتر و قوی‌تر شده و اشکالات جزئی فعلی نیز رفع خواهد شد.

image

مسلما این شروع یک مسیر جدید برای جی‌اس‌ام و کاربران پرشمار آن است و مفتخریم اعلام کنیم تا پایان سال، علاوه بر تکمیل بخش‌های فعلی، بخش‌های جذاب و جدیدی به جی‌اس‌ام اضافه خواهد شد تا بخشی از محبت و لطف کاربران جی‌اس‌ام جبران شود. ما منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم تا در راهی که قدم گذاشته‌ایم، قدم‌های بهتر و محکم‌تری برداریم. 

همچنان با جی‌اس‌ام همراه باشید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

صادق

۱۳۹۶/۸/۲۵
سلام
از همه کارکنان و فعالان سایت جی اس ام سپاسگذاریم
لطفا جهت بهبود چاپ و توزیع کالایاب موبایل چاره ای بیندیشید

shantiya_ahmad

۱۳۹۶/۸/۲۱
سلام و ممنون بابت این حرکت جدید
امیدوارم مثل بخشهای دیگه همیشه پررنگ باشه این قسمت ها

؟

۱۳۹۶/۸/۲۰
با سلام خدمت همه دوستان و جی اس امی ها با این که گاهی در مقالات و مواردی از این دست به صورت تعصبی و سلیقه ای رفتار میشد و گاهی یک محصول بیش از اندازه بزرگ و یک محصول بیش از حد خود ضعیف نشان داده میشد ولی در کل باید از تمامی افرادی که صرف وقت کردن و برای این سایت زحمت میکشند کمال تشکر و قدردانی رو داشته باشیم و ارزو کنیم که هر روز دقیقتر و حساب شده تر فنی تر و با قدرت بیشتر برای هر چه بهتر شدن این سایت راه خود را ادامه دهند

دیوار

۱۳۹۶/۸/۲۰
افرین

فرزاد

۱۳۹۶/۸/۲۰
درود.
من از همون اوایل با شما همراه بودم ازشما وهمکارانتون اقای دلبخواه سرکار خانم خیامی و بقیه دوستان بابت تلاشتون تشکر میکنم.ماشین وتلفن همراه دو موضوع همیشه جالب برای جووناست که به هر دو اینجا میپردازین چه قدیم جداگانه از طریق شاهکار چه الان.دیدم کسی کامنت نگذاشته گفتم بی معرفتیه منی که روزی چند بار بهتون سر میزنم هم چیزی نگم.
پیروز باشین.سپاس