خانهاخبار
شیائومی و اوپو در تلاش برای توسعه‌ سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی

شیائومی و اوپو در تلاش برای توسعه‌ سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی

براساس یک گزارش جدید، شیائومی و اوپو با کوالکام وارد همکاری شده‌اند تا سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی برای گوشی‌های هوشمند توسعه دهند. انتظار می‌رود این فناوری در سال آینده به تولید انبوه برسد.
۱۳۹۶/۸/۲۰

زمانی‌که اپل از آیفون 10 با طراحی بدون لبه رونمایی کرد، جدا از صفحه‎نمایش بدون لبه‎ی این گوشی، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی پرچمدار جدید کوپرتینویی‌ها یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آیفون 10 برشمرده می‎شود. اپل با حذف دکمه‌ی Home و عدم امکان انتقال حسگر اثرانگشت به زیر صفحه‌نمایش، تصمیم گرفت تا سیستم جدیدی را برای احراز هویت کاربران توسعه دهد که با نام Face ID معرفی شده است.

با وجود اینکه آیفون 10 در بازار محصول جدیدی است، نقد و بررسی‌ها از عملکرد خوب سیستم تشخیص چهره iPhone X خبر می‌دهد. همین موضوع باعث شده است تا شرکت‎های مختلف به دنبال توسعه سیستم تشخیص چهره‌ مشابه با آیفون 10 برای گوشی‌های هوشمند خود باشند.

image

در حال‌حاضر، گزارش‎هایی مبنی بر اینکه شیائومی و همچنین سامسونگ با شرکت کوالکام برای توسعه سیستم تشخیص چهره‌ سه‏بعدی برای گوشی‏‌های پرچمدار خود همکاری می‌کنند؛ وجود دارد. مدتی پیش، مشخص شد که سامسونگ احتمالاً از حسگرهای سه‌بعدی در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده خواهد کرد که می‌تواند هویت کاربران را با تشخیص چهره آن‌ها احراز نماید؛ در گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز امکان تشخیص چهره کاربران وجود دارد اما این سیستم مانند سیستم احراز هویت مورد استفاده در آیفون 10، پیشرفته نیست و امنیت پایینی دارد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‎دهد که شرکت شیائومی و اوپو با همکاری کوالکام روی بهینه‌سازی فناوری لازم برای طراحی سیستم تشخیص چهره سه‏بعدی برای گوشی‏های هوشمند خود مشغول به کار هستند و انتظار می‎رود که این فناوری به همراه پرچمداران جدید شیائومی و اوپو در سال آینده ارائه شود.

فناوری سیستم تشخیص چهره‌ سه‎بعدی به طور مشترک توسط کوالکام و Wonder Vision توسعه خواهد یافت و ماژول‌های حسگر آن نیز توسط Reliance Optoelectronics تأمین خواهد شد. گفته می‌شود که سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی جدید کوالکام حدوداً نزدیک به ماه آوریل و مارس 2018 وارد تولید انبوه خواهد شد.

جدا از شرکت‏هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، گفته می‌شود که شرکت هوآوی نیز با Sunny Optical Technlogoies همکاری می‌کند تا سیستم احراز هویت سه‌بعدی را توسعه دهد. در چین نیز، شرکتOphelia Optical Technlogoies  در حال توسعه فناوری مشابهی است که انتظار می‎رود با شرکت‌های محلی در آینده‎ای نزدیک وارد همکاری شود.

باید توجه داشت که توسعه سیستم احراز هویت جدید برای گوشی‌های هوشمند ضروری است؛ بیشتر به این دلیل که ترند فعلی بازار، سازندگان را ناچار کرده است تا حسگر اثرانگشت را از حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف کنند. از طرفی مینگ‌چی کو مدعی است که حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش نیازمند استفاده از پنل‌های اولد است و با توجه به کمبود این پنل‎ها، به احتمال زیاد حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر به‌‏زودی به فراموشی سپرده خواهد شد. به همین جهت، سازندگان به دنبال توسعه سیستم احراز هویت جدیدی است که سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، احتمالاً ایمن‌ترین آن‌ها خواهد بود. البته، این موضوع به معنای حذف حسگراثرانگشت از گوشی‌های هوشمند نیست؛ حداقل در آینده‎‌ی نزدیک، همچنان گوشی‌های هوشمند با سنسور اثرانگشت عرضه می‌شوند. باید دید که در آینده، چه تغییراتی در گوشی‌های هوشمند اعمال خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)