خانهاخبار
آیپد پرو 2018 با طراحی بدون حاشیه و Face ID معرفی می‌شود

آیپد پرو 2018 با طراحی بدون حاشیه و Face ID معرفی می‌شود

ظاهرا اپل قصد دارد سال آینده با معرفی چند نسخه مختلف از آیپد پرو همچنان در صدر فروش تبلت‌های جهان باقی بماند. گفته می‌شود که این تبلت‌ها بدون حاشیه طراحی می‌شوند و از تکنولوژی تشخیص چهره پیشرفته پشتیبانی می‌کنند.
۱۳۹۶/۸/۲۰

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع خبری معتبری نقل کرده است که اپل قصد دارد یک آیپد پرو سطح بالا با طراحی بدون حاشیه در سال 2018 معرفی کند. همچنین انتظار می‌رود که این آیپد تازه از ویژگی تشخیص چهره Face ID هم پشتیبانی کند.

آیفون 10 که چند روزی از عرضه عمومی‌اش می‌گذرد، درواقع اولین گوشی هوشمند کمپانی اپل است که از پنل نمایش OLED و ویژگی تشخیص چهره اختصاصی Face ID بهره می‌برد؛ اما شایعه شده است که آیپد پرو بعدی این سازنده به جای پنل OLED به صفحه نمایش LCD مجهز شود.

از آنجا که این غول تکنولوژی احتمالا از صفحه نمایش رایج LCD در آیپد پرو 2018 استفاده می‌کند، احتمالا در این محصول تازه برخلاف طراحی آیفون 10 شاهد گوشه‌های خمیده نخواهیم بود. از طرفی با ورود تکنولوژی Face ID دکمه فیزیکی خانه که به نام Touch ID می‌شناسیم و اپل آن را در سال 2014 معرفی کرد، حذف می‌شود. حذف این ویژگی هم به سازنده مجال می‌دهد تا حاشیه‌های صفحه را تا حد امکان باریک کند. مینگ چی، تحلیل‌گر شرکت امنیتی KGI، ماه گذشته ادعا کرد دوربین نسخه‌های مختلف آیپد پرو 2018 از ویژگی TrueDepth پشتیبانی می‌کنند.

image

حالا گزارش تازه‌ای منتشر شده است و ادعا می‌کند که اپل احتمالا سال آینده آیپد پرو را در چند نسخه مختلف وارد بازار خواهد کرد. در این میان حداقل یک نسخه وجود خواهد داشت که به اندازه آیپد پرو 10.5 اینچی باشد. گفته شده است که آیپد پرو سال آینده اپل با یک قلم استایلوس بهبود یافته و نرم‍‌ افزار یادداشت یا طراحی روی صفحه نمایش معرفی می‌شود. انتظار می‌رود این آیپد به یک چیپست سریع‌تر و همچنین یک پردازنده گرافیکی اختصاصی اپل هم مجهز شود.

image

به‌تازگی تحقیقاتی توسط موسسه IDC انجام شده که نشان می‌دهد میزان فروش تبلت‌ها در دنیا دائما در حال کاهش است و آخرین آمار به دست آمده هم این نظریه را برای دوازدهمین سه ماهه متوالی اخیر تأیید می‌کند. از طرفی تبلت‌های اپل نسبت به سایر تبلت‌هایی که سازندگان رقیب تولید می‌کنند، نزد کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردارند. آیپد در سه ماهه سوم سال 2017 با در اختیار داشتن سهم 25.8% بازار تبلت‌ها همچنان در صدر قرار دارد و اپل می‌گوید که در این مدت توانسته است 10.3 میلیون دستگاه آیپد بفروشد.

image

کمپانی اپل آخرین تبلتش را به نام آیپد پرو 10.5 در ژوئن سال 2017 رسما معرفی کرد. منبع انتشار این گزارش تازه با توجه به احتمال طراحی بدون حاشیه برای نسل تازه این دستگاه‌های هوشمند پیش بینی می‌کند آیپد پرو 2018 بعد از ماه ژوئن آینده معرفی شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)