خانهاخبار
اشتراک‌گذاری فایل‌های اندرویدی با اپلیکیشن Files Go گوگل

اشتراک‌گذاری فایل‌های اندرویدی با اپلیکیشن Files Go گوگل

گوگل در حال طراحی اپلیکیشنی برای مدیریت فایل‌ها، اشتراک آن‌ها و پاک‌سازی فضای حافظه گوشی‌های اندرویدی است. به نظر می‌رسد این برنامه که Files Go نام دارد در راستای هدف پروژه Android Go باشد.
۱۳۹۶/۸/۱۸

گوگل در حال کار بر روی یک اپلیکیشن جدید به نام Files Go  است که برای مدیریت، پاک‌سازی و اشتراک گذاری فایل‌ها به کار می‌رود. به نظر می‌رسد که Files Go برنامه‌ای شبیه اپلیکیشن AirDrop اپل باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق بلوتوث، فایل‌ها را به راحتی به هر گوشی اندرویدی که در نزدیکی‌شان قرار دارد، ارسال کنند.

البته ویژگی انتقال فایل Files Go به سادگی AirDrop انجام نمی‌شود. با Files Go هر دو طرف فرستنده و گیرنده فایل باید برنامه را روی دستگاه خود نصب کرده و باز کنند، در صورتی که با AirDrop نیازی به این کار نیست و به کاربران امکان می‌دهد که فایل‌ها را از هر اپلیکیشنی به مخاطب خود ارسال کنند و گیرنده لازم نیست که حتما آن برنامه را روی دستگاه خود داشته باشد.

با این حال وجود چنین برنامه‌ای برای گوشی‌های اندرویدی ضروری به نظر می‌رسید که بالاخره گوگل به فکر آن افتاد. در حال حاضر بهترین راه برای ارسال یک فایل به یک گوشی اندرویدی، استفاده ازAndroid Beam  است که نیاز دارد دو گوشی با استفاده از اتصال NFC به یکدیگر متصل شوند. که البته چندان برنامه جامع و همگانی نیست که همه کاربران اندرویدی از آن استفاده کنند.

image

Files Go هنوز برای کاربران در دسترس نیست. روز گذشته نسخه بتا این برنامه برای لحظاتی در پلی استور مشاهده شد و بعد از آن حذف شد. هنوز مشخص نشده است که بعد از آماده سازی این برنامه، چگونه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

از کلمه "Go" در عنوان این اپلیکیشن اینجور برداشت می‌شود که این برنامه بخشی از پروژه Android Go گوگل باشد. Android Go نسخه بهینه شده‌ای از سیستم عامل اندروید است که برای گوشی‌های پایین رده طراحی می‌شود. هدف این پروژه این است که اندروید روی گوشی‌هایی که سخت‌افزار پایین‌تری دارند، بهتر اجرا شود.

اپلیکیشن Files Go تنها به ۱۰ مگابایت فضا نیاز دارد و هم‌چنین از ویژگی‌های این برنامه، پاک‌ کردن فضاهای اضافی گوشی است که به وضوح نشان می‌دهد این برنامه در راستای اهداف Android Go ساخته می‌شود. این برنامه یک داشبورد دارد که نشان می‌دهد چه مقدار فضای گوشی اشغال شده است، یک دکمه برای پاک کردن فایل‌های کَش (cached files) دارد و هم‌چنین فایل‌های بزرگی که فضاهای زیادی را اشغال کرده‌اند و می‌توانید آنها را پاک کنید، مشخص می‌کند تا با این روش‌ها بتوانید فضاهای آزاد بیشتری روی حافظه گوشی داشته باشید. برنامه‌هایی را که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و به نظر می‌رسد دیگر به آن‌ها نیازی ندارید را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد تا آن‌ها را از روی گوشی پاک کنید.

البته این‌ها ویژگی‌های جدیدی برای اندروید نیستند. تا به حال نیز حتما از برنامه‌های زیادی برای جستجو و اشتراک‌گذاری فایل و پاک‌سازی حافظه گوشی استفاده کرده‌اید. اما جای یک هم‌چون برنامه‌ای که کاربران اندرویدی بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و همه نیازهای خود را با آن برآورده کنند، خالی بود. بنابراین حتی اگر این برنامه برای بخش خاصی از اندروید طراحی شده باشد، استفاده از آن برای سایر کاربران اندروید نیز، خالی از لطف نخواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)