خانهاخبار
نمایشگر بدون حاشیه آیفون 10 زیر تیغ دیسپلی‌میت؛ پرچمدار اپل رقبا را کنار می‌زند!

نمایشگر بدون حاشیه آیفون 10 زیر تیغ دیسپلی‌میت؛ پرچمدار اپل رقبا را کنار می‌زند!

دیسپلی‌میت اظهار داشته که نمایشگر آیفون 10 اپل در میان گوشی‌های هوشمند، بهترین است و عملکرد آن‌را تحسین می‏‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، جی‌اس‌ام را دنبال کنید.
۱۳۹۶/۸/۱۷

دیسپلی‌میت، به‌تازگی نتایج حاصل از بررسی عملکرد صفحه‌نمایش آیفون 10 را منتشر کرده است و آن‌طور که ادعا می‌شود، این مدل بهترین صفحه‎نمایش را در میان گوشی‎های هوشمند بازار دارد. دیسپلی‎میت نمایشگر گوشی‌های هوشمند بازار را با یک‌دیگر مقایسه کرده و کاربران، روزنامه‌نگاران و سازندگان را از نتایج بررسی‌های خود مطلع می‌کند.

در طی چند سال اخیر و پیش از عرضه آیفون با نمایشگر اولد، صفحه‌نمایش‌های LCD گوشی‌های آیفون جزو بهترین نمایشگرهایی بوده است که در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفته؛ هرچند، شرکت سامسونگ توانسته است صفحه‌نمایش آمولد گوشی‌های پرچمدار خود را به برترین نمایشگر ساخته شده برای گوشی‎های هوشمند مبدل سازد. امسال، به‌نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش آیفون 10 (iPhone X) بالاخره توانسته سری گلکسی اس و گلکسی نوت سامسونگ را مقلوب بسازد و به همین جهت، دیسپلی‌میت نمایشگر 5.8 اینچی آیفون 10 را بهترین نمایشگری می‌نامد که برای گوشی‌های هوشمند توسعه یافته است.

image

براساس بررسی‌هایی که دیسپلی‌میت روی نمایشگر آیفون 10 انجام داده، ادعا می‎‌شود «دقت رنگ» صفحه‌نمایش آیفون 10 بالاترین در میان گوشی‌های هوشمندی است که توسط دیسپلی‌میت مورد ارزیابی قرار گرفته. صفحه‌نمایش مورد استفاده در پرچمدار جدید اپل، طیف رنگی sRGB و DCI-P3 را پوشش می‎دهد.

برای گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر اولد، بالاترین میزان روشنایی در اختیار صفحه‌نمایش آیفون 10 است که حداکثر روشنایی نمایشگر آن به 634 نیت می‎رسد. روشنایی صفحه‎نمایش گلکسی نوت 8 سامسونگ در حالت دستی، 423 نیت بوده و هنگامی‌که روشنایی را در حالت «خودکار» تنظیم کنید، روشنایی نمایشگر به 560 نیت می‎رسد.

چیدمان ساب‌پیکسل‌ها در نمایشگر آیفون 10 به صورت الماسی است و ساب‌پیکسل‌های قرمز، آبی و سبز به صورت با زاویه 45 درجه قرار گرفته‌اند که برای تصحیح نمایش خطوط مورب مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ مشابه با صفحه‎نمایش مورد استفاده در گلکسی نوت 8. زوایه دید صفحه‏‎نمایش آیفون 10، بسیار خوب بوده و زمانی‎که با زاویه نسبت به صفحه‌نمایش نگاه کنید، میزان انحراف روشنایی و رنگ بسیار کم است.

image

کم‌ترین میزان روشنایی نمایشگر آیفون 10، تنها 2 نیت بوده؛ بدون اینکه دقت رنگ تحت‌تأثیر قرار میزان روشنایی پایین صفحه‌نمایش قرار بگیرد. معمولاً پنل‌های LCD رنگ خود را در کم‌ترین میزان روشنایی حفظ می‎کنند؛ این در حالی است که نمایشگرهای OLED، معمولاً در روشنایی پایین دقت رنگ کم‏تری دارند. البته این موضوع برای صفحه‌نمایش اولد مورد استفاده در آیفون 10 (iPhone X) صادق نیست.

از نظر بازتاب صفحه‌نمایش نیز می‌توان گفت که نمایشگر آیفون 10 بی‌نقص است؛ در محیط‎هایی که روشنایی زیادی دارند، بازتاب صفحه‌نمایش آیفون پرچمدار جدید اپل پایین است. با عینک‌های آفتابی پلاریزه نیز می‌توان با صفحه‏نمایش آیفون کار کرد.

دیسپلی‌میت در نهایت در رابطه با صفحه‌نمایش آیفون 10 اظهار داشته است که نمایشگر پرچمدار جدید اپل، یکی از نوآورانه‌ترین صفحه‌نمایش‌های تولید شده برای گوشی‌های هوشمند است و عملکرد آن‌را ستایش می‌کند. دیسپلی‌میت، ضمن اشاره به سامسونگ برای کیفیت پنل صفحه‌نمایش اولد آیفون 10، اپل را برای کالیبراسیون نمایشگر این گوشی تحسین کرده است. از نظر شما، آیا صفحه‌نمایش آیفون 10 برتر از نمایشگر فبلت گلکسی نوت 8 یا گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 است؟ اگر تصمیم به خرید گوشی رده‌بالا داشته باشید، آیفون 10 اپل را ترجیح می‌‍دهید یا انتخاب شما، یک گوشی از میان فبلت گلکسی نوت 8 و گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

sink

۱۳۹۶/۸/۱۸
dxo رو میشه قبول کرد . خلاصه شرکتی هست و آزمایگاهی داره و همه چی رو تست میکنه و کارش درسته . ولی دیسپلی میت از اخبار ساعت۲ هم غیر قابل اعتماد تره :/ یه جوری خالی میبنده خوده سازنده دهنش باز میمونه

آرمان

۱۳۹۶/۸/۱۸
حالا اگه تولید کنندش کسی غیر از سامسونگ بود قبول ولی خوب وقتی پول زیادی واسه گوشی میگیره سامسونگ هم صفحه نمایش گرون قیمتی تولید میکنه دیگه ولی یه نکته هست که شما بخش بالایی صفحه رو ندارین حتی موقع دیدن فیلم یا عکس در نتیجه یه ضعف اساسیه و تنها مشکل بزرگی هم ازش میگیرن همینه

متین

۱۳۹۶/۸/۱۸
همین پنل صفحه نمایش رو سامسونگ براشون میزنه.ایول داره سامسونگ.

mojtaba9849

۱۳۹۶/۸/۱۸
s8 plus

هادی

۱۳۹۶/۸/۱۷
هرچی باشه ساخت سامسونگه چند ماه دیگه اس ۹ میاد میشه بهترین