خانهاخبار
شیائومی Mi 6C ماه آینده با طراحی بدون لبه و تراشه Surge S2 عرضه می‎شود

شیائومی Mi 6C ماه آینده با طراحی بدون لبه و تراشه Surge S2 عرضه می‎شود

براساس یک گمانه‌زنی‎ جدید، شرکت شیائومی درنظر دارد تا نسخه جدیدی را از گوشی پرچمدار شیائومی Mi 6 ارائه دهد که به چیپ‌ست اختصاصی Surge S2 مجهز شده است و از طراحی بدون لبه استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۸/۱۷

براساس شایعات، شرکت شیائومی درنظر دارد تا گوشی‌های ردمی 5 و ردمی 5 پلاس را در هفته جاری معرفی نماید. این سازنده چینی، همچنین ممکن است از گوشی ردمی نوت 5 در ماه آینده میلادی رونمایی کند. جدا از سری «ردمی» و «ردمی نوت»، گفته می‌شود که شرکت شیائومی به‎زودی نسخه بدون لبه‌ی گوشی پرچمدار شیائومی Mi 6 (بررسی در جی‌اس‌ام) را عرضه خواهد کرد.

در اوایل امسال، شرکت شیائومی گوشی شیائومی Mi 5C را عرضه کرد؛ این مدل، اولین گوشی‌هوشمند شیائومی محسوب می‌شود که از تراشه اختصاصی ساخت این سازنده چینی استفاده می‌کند. شرکت شیائومی، اولین چیپ‌ست اختصاصی خودش را Surge S1 نامیده است؛ البته گمان می‎رود که نسل جدید این تراشه با نام Surge S2 به‌زودی معرفی خواهد شد.

image

گمان می‌رود گوشی شیائومی Mi 6C اولین مدلی باشد که از تراشه اختصاصی Surge S2 شیائومی بهره می‎گیرد. گمانه‎زنی‌های گذشته به این موضوع اشاره داشته است که تولید انبوه چیپ‌ست Surge S2 در سه ماهه سوم سال 2017 آغاز می‎شود. در اطلاعات فاش شده، همچنین به مشخصات‌فنی چیپ‌ست Surge S2 نیز اشاره شده است که فاش می‌کند چیپ‌ست اختصاصی جدید شیائومی بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری تولید می‎شود؛ هرچند، برخی معتقد هستند که Surge S2 یک تراشه میان‎رده مانند اسنپدراگون 652 است و از معماری پردازش 16 نانومتری استفاده می‌کند.

چیپ‌ست Surge S2 از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ این تراشه به چهار هسته Cortex A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز شده است.

image

جدا از چیپ‎ست مورد استفاده در گوشی شیائومی Mi 6C، گغته شده است که این مدل از طراحی تمام صفحه (بدون لبه) بهره می‌گیرد. آن‌طور که شایعات اخیر نشان می‎دهد، شرکت شیائومی از نمایشگر 5.65 اینچی در گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد که نسبت ابعاد 18:9 دارد؛ نمایشگر مورد استفاده در گوشی شیائومی Mi 6، نسبت ابعاد 16:9 دارد. سایر مشخصات‌فنی گوشی جدید شیائومی، مانند شیائومی Mi 6 خواهد بود.

با توجه به اینکه شرکت شیائومی از طراحی بدون لبه برای گوشی جدید خود استفاده خواهد کرد، انتظار داریم دکمه‌ی Home از حاشیه‌ی پایین صفحه‌‏نمایش حذف شود و به همین جهت حسگر اثرانگشت به پنل پشتی منتقل خواهد شد. مانند گوشی شیائومی Mi 6، انتظار داریم Mi 6C به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز شده باشد. براساس گمانه‌زنی‌ها، قیمت احتمالی گوشی شیائومی Mi 6 نزدیک به 2699 یوآن (406 دلار) خواهد بود. شرکت شیائومی ممکن است نسخه بدون لبه‌ی گوشی شیائومی Mi 6 را با تراشه اختصاصی ساخت خود، با نام شیائومی Mi 6C ارائه دهد؛ هرچند، عرضه آن با نام Mi 6X چندان بعید نیست.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)