خانهاخبار
کاهش فروش تبلت‌ها در سه ماهه سوم 2017؛ اپل همچنان پیشتاز است

کاهش فروش تبلت‌ها در سه ماهه سوم 2017؛ اپل همچنان پیشتاز است

براساس گزارش موسسه IDC، شرکت اپل بیشترین سهم را از فروش تبلت‌ها در فصل سوم 2017 به محصولات خود اختصاص داده است. سامسونگ، آمازون، هوآوی و لنوو به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
۱۳۹۶/۸/۱۶

آخرین اطلاعات منتشر شده توسط IDC، نشان می‌دهد که عرضه تبلت‌ها در سومین فصل از سال 2017 با افت 5.4 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2016 همراه بوده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، می‎‌توان گفت که فروش تبلت‌ها در بازار برای دوازدهمین فصل متوالی با کاهش مواجه بوده است.

در سه ماهه سوم سال 2017 که در آخرین روز از ماه سپتامبر به اتمام می‌رسد، در مجموع 40 میلیون واحد تبلت عرضه شده است؛ در بازه زمانی مشابه در سال 2016، شرکت‌های مختلف موفق شده‎اند تا 42.3 میلیون واحد تبلت را عرضه کنند که کاهش فروش تبلت‎ها را تأیید می‎کند.

image

شرکت اپل با عرضه نزدیک به 10.3 میلیون واحد تبلت آیپد در بازار پیشتاز بوده است؛ می‌توان گفت که فروش اپل نسبت به سه ماهه سوم 2016 نزدیک به 11.4 درصد افزایش یافته است. به همین جهت، شرکت اپل موفق شده است تا سهم خود را از 21.9 درصد در سه ماهه سوم سال 2016 به بیش از 25 درصد در فصل سوم سال 2017 برساند.

در رتبه‌ی دوم، شرکت سامسونگ قرار دارد که موفق شده است در سومین فصل از سال 2017، نزدیک به 6 میلیون واحد از تبلت‌های خود را عرضه کند؛ فروش تبلت‌های این شرکت به سری ارزان‎قیمت Galaxy Tab A و Galaxy Tab E وابسته بوده است. در مقایسه با سه ماهه سوم از سال 2016، شرکت سامسونگ با افت فروش 7.9 درصدی مواجه شده است. سامسونگ در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، نزدیک به 6.5 میلیون واحد تبلت عرضه کرده بود. با وجود افت فروش و درخشش سازندگان دیگر، سامسونگ همچنان 15 درصد از فروش بازار تبلت‌ها را در سه ماهه سوم سال 2017 به تبلت‌های خود اختصاص داده است.

شرکت آمازون، که آن‌ را در بازار تبلت‌ با عرضه محصولاتی با قیمت‌گذاری تهاجمی می‌شناسیم، موفق شده است در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، فروش تبلت‌های خود را به 38.7 درصد افزایش دهد. این سازنده در میان پنج سازنده پرفروش بازار تبلت، تنها شرکتی محسوب می‌شود که چنین رشدی را در فروش تبلت‌های خود تجربه می‌کند. شرکت آمازون موفق شده است در سه ماهه سوم سال 2017، نزدیک به 4.4 میلیون واحد از تبلت‌های هوشمند خود را عرضه کند که بیشتر از فروش 3.1 میلیون واحدی آمازون در سه ماهه سوم سال 2016 است. به دلیل عرضه 4.4 میلیون واحد تبلت، سهم محصولات آمازون از فروش تبلت‌ها به 10.9 درصد رسیده است.

image

در رتبه‌ی چهارم پرفروش‌ترین سازنده در بازار تبلت‌ها، شرکت چینی هوآوی و رقیبش یعنی لنوو به‌طور مشترک قرار گرفته‌اند. شرکت هوآوی موفق شده است تا سه میلیون واحد از تبلت‌های خود را در سه ماهه سوم سال 2017 عرضه نماید که رشد 18.8 درصدی را نسبت سه ماهه سوم سال 2016 نشان می‏‌دهد. با توجه به رشد فروش تبلت‌های هوآوی، این سازنده به سهم 7.5 درصدی از بازار تبلت‌ها دست یافته است. شرکت لنوو که دیگر سازنده مطرح بازار تبلت‌ها محسوب می‎شود، سهم 7.4 درصدی را از بازار تبلت‌ها به محصولات خود اختصاص داده است.

دیگر شرکت‎ها نیز در مجموع 13.3 میلیون واحد تبلت عرضه کرده‎اند؛ با این‎حال با افت فروش 26.3 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال 2016 مواجه شده‌اند. افت فروش تبلت‌ها به عوامل مختلفی وابسته است اما می‌توان گفت که دیگر این محصولات به دلیل افزایش اندازه صفحه‏‎نمایش گوشی‌های هوشمند محبوبیت ندارند؛ هرچند، شایعاتی وجود دارد که اپل برای افزایش فروش تبلت‌های آیپد خود درنظر دارد تا سری «آیپد پرو» را در سال آینده به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز نماید. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)